רונן אגסי מגדל ביטוח
צילום: אלון דאי
ראיון

"הרווח המייצג של מגדל יכול להיות יותר מ-500-600 מיליון שקל, רוצים לחזור לחלק דיבידנד תוך שנתיים שלוש"

רונן אגסי, מנכ"ל חברת הביטוח מגדל מזה חצי שנה, מאמין שהוא מצליח לייצב את הספינה מבחינה ניהולית ואומר בראיון לביזפורטל: "הגעתי לכאן לתקופה ארוכה ויש לי כל הכוונה להישאר, אבל היציבות של מגדל לא תלויה במנהל כזה או אחר"
נתנאל אריאל | (4)

העננה הגדולה ביותר על מגדל ביטוח 0% היא לא תחום הביטוח כמו להסתדר עם הבעלים, שלמה אליהו. אחרי שורה של מנכ"לים ויו"רים שעזבו בטריקת דלת בשנים האחרונות, זו כנראה לא משימה קלה. רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ביטוח, מאמין שזה אפשרי: "המנהלים הקודמים היו משכמם ומעלה. הלוואי ואני אהיה ביכולותיהם" הוא בוחר להחמיא לכולם בראיון לביזפורטל אחרי הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2023. "מגדל היא ספינה גדולה ובבסיסה היא מיוצבת ולא תלויה במנהל כזה או אחר. בהחלט באתי לפה לתקופה ארוכה ויש לי את כל הכוונה להישאר פה לתקופה הזו. אני אומר לא מהפה לחוץ, גם מבנה התגמול וההעסקה שלי משקף את זה. החלפתי חלק משמועתי מהשכר באופציות אז אם מגדל תרוויח אני איהנה מזה ואם היא תפסיד - אפסיד הרבה כסף. זו בהחלט כוונה אמיתית".

איך הדברים מתנהלים מאז שהגעת?

אני פה חצי שנה הדברים עובדים נכון וטוב, יחד עם הנהלה שסיימתי למנות כמעט חצי ממנה במהלך השבועות האחרונים. יש מנהלים טובים - גם פנימיים וגם מבחוץ. אנשים רואים אתגר גדול לבוא למגדל. לחברה יש בסיס רווחיות גדול, תיק היסטורי משמעותי, מערכי הפצה, עובדים תשתיות. אני בהחלט מסכים עם האמירה שצריך לייצב הנהלה ומשך זמן של קו ניהולי - הזמן יוכיח את זה. כל דבר שאגיד היא אמירה שאני יכול להגיד שאני מתכוון אליה אבל הכל צריך להיבחן בסופו של דבר אל מול המציאות. כל רבעון שיעבור, נצלח אותו, נתגאה בו, נראה ונוכיח שיש הנהלה לאורך זמן. כך אני מקווה ומאמין".

המנכ"לים הקודמים העריכו שמגדל יודעת להרוויח 500-600 מיליון שקל בשנה. אתה מקבל את ההערכות האלו?

"כן. זה גם יכול להיות יותר מזה. אני מניח שברבעונים הקרובים נהיה קצת יותר בהירים וספציפיים בנושא הזה. השנה הרווחנו במחצית 99 מיליון שקל, על פי הרווח החיתומי שלנו של 289 מיליון שקל במחצית אנחנו מניחים שאם הכל יימשך כשורה גם במחצית השניה של השנה נרוויח 150-250 מיליון שקל השנה.

"הצמיחה שלנו תגיע מהקור ביזנס, אנחנו צריכים להרוויח ומרוויחים. הרווחיות המייצגת שלנו זה לא מה שרואים כיום. הרווחיות הגדומה בעסקים של מגדל היא הרבה יותר גבוהה".

תחזרו לחלק דיבידנד?

בוודאי. אוי ואבוי אם לא נחזור לשם. חברה שלא מחלקת דיבידנד היא חברה נכה. לאורך זמן חברה צריכה לחלק דיבידנד. לא את כולו אבל היא צריכה ליצור עודפים מעבר לפעילות העסקית שלה - לייצר תשואה להון ואנחנו נעשה את זה. מניח שבטווח של שנתיים שלוש. זה כמובן תלוי בלעשות עבודה קשה ולהרוויח, זה לא ינחת עלינו מהשמיים".

המתחרות שלכם רכשו את חברות כרטיסי האשראי, כלל רכשה את MAX והראל את ישראכרט. כרגע אתם לא יכולים לרכוש חברות כך שרכישת כאל לא על הפרק. איך כן תיכנסו לתחום האשראי?

"אנחנו לא יכולים לעשות רכישה כמו שהראל וכלל עשו. אין לנו מקורות כי כרגע חברת הביטוח לא יכולה לחלק דיבידנד בתקופת הזמן קצרה-בינונית. אנחנו כן יכולים לעשות רכישות בצורות אחרות - רכישה מול כספי ביטוח, שבאים לשרת שיקולים השקעתיים. את זה אנחנו עושים ומניח שגם נראה דברים כאלה בעתיד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"אבל כן צריך לומר שאנחנו כבר נמצאים בתחום האשראי. יש לנו מחלקת השקעות גדולה שעוסקת במגוון ערוצי ההשקעות ויש לנו מחלקת אשראי מכובדת ופעילה מאוד. לא נרכוש את כאל בצורה שבה הראל וכלל עשו".

רונן אגסי, מנכ

רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ביטוח. צילום: אורן דאי

איפה אתה רואה את החוזקות של החברה ומה החולשות?

"החוזקות של מגדל קודם כל זה היקף הנכסים שהיא מנהלת, התשתיות, איכות כח אדם וההון האנושי, מקצועיות והיכרות ארוכת שנים, מערכי הפצה משמעותיים, ותיקים וגדולים, ואני חושב שזה בסיס מאוד מאוד חזק כדי לשפר את הדברים החלשים.

"הדברים הפחות טובים – מגדל איבדה נתחי שוק, מהיותה גורם מוביל, בטח בחיסכון ארוך טווח, היום יש גופים שגדולים מאיתנו וצומחים יותר מאיתנו. וגם ברווחיות יש מקום לשפר את שולי הרווח. יש לנו כוונה רצון ובסיס לעשות את הדברים האלה".

מגדל היא חברה שתהיה דיגיטלית או שהיא נאמנה עד הסוף לסוכנים?

"דיגיטלי אפשר וצריך להיות גם עם סוכנים. מגדל תשלב את הכל. יש ענפים שצריכים להיות יותר ישירים ויש שפחות ואנחנו נדע להחזיק את כל מגוון ההפצה והתמיכה הרלוונטי ללקוחות שלנו".

בדוחות לרבעון השני של 2023 שפרסמה הבוקר מגדל, היא רשמה הפסד של 41 מיליון שקל בהשוואה להפסד של מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה אומרים כי מרבית ההפסד הרבעוני נבע מהוצאות בגין תביעה משפטית המיוחסת ל"גורם פוליסה" בביטוח חיים בסך של כ-30 מיליון שקל (לאחר מס).

הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-12.7 מיליארד שקל. בפרמיות השוטפות ובדמי הגמולים שהסתכמו בכ-11.8 מיליארד שקל נרשם גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

היקף הנכסים המנוהלים בסוף הרבעון עמד על 389 מיליארד שקל, בהשוואה ל-368 מיליארד שקל בסוף השנה שעברה, עליה של 6%. מאז תחילת הרבעון היקף הנכסים המשיך לעלות (יחד עם השווקים) ומסתכם ב-397 מיליארד שקל.

מניית מגדל נסחרת במחיר של 4.48 שקלים למניה ושווי שוק של 4.72 מיליארד שקל. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה משלימה ירידה של 21%. עם זאת, מתחילת השנה היא בעליה של 11.7%. 

מגדל הפכה להיות מהקטנות מבין 5 חברות הביטוח. בעוד הפניקס התרחקה מעל כולם ונסחרת כבר לפי שווי של 9.6 מיליארד שקל, הראל נסחרת לפי שווי שוק של 6 מיליארד שקל, מנורה נסחרת לפי שווי שוק של 4.87 מיליארד שקל. כלל היא היחידה שקטנה ממנה ונסחרת לפי שווי שוק של 4.39 מיליארד שקל.

למידע נוסף על מניית מגדל לחצו כאן

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לוזר 23/08/2023 15:04
    הגב לתגובה זו
    מנהל חסר כישרון רודף בצע
  • 3.
    לילי 22/08/2023 21:38
    הגב לתגובה זו
    יש גבול לטיפשות של מנהלים שלאחר מכן מתעורר חשד לפלילים . איך אפשר להפסיד לאורך זמן כל כך הרבה בחברה שיש לה פוטנציאל להרוויח הכי בשוק ???
  • 2.
    לרון 22/08/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
    עוד שנה והוא כבר לא שם
  • 1.
    תומר 22/08/2023 15:50
    הגב לתגובה זו
    חבורה של גזלנים. תנסו להפעיל פוליסה סיעודית או אבדן כושר, יעשו לכם את המוות ולא ישלמו. כבר עדיף להפקיד כל חודש סכום מסויים בבנק ליום צרה ולא לתת להם את הכסף.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 0%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: ירידות מסביב לעולם; ת"א צפויה לפתוח בירידות

ירידות חדות באסיה, ירידות גם בחוזים על וול סטריט; ואיך ישפיע מדד המחירים על אגרות החוב?

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט ירדה גם אתמול - נעילה שלילית בוול-סטריט; צים זינקה ב-8%, מובילאיי נפלה ב-5%. המניות הדואליות צפויות לירידה קלה של 0.1% - לטבלת המניות הדואליות ופערי הארביטראז'. טאואר 0%  צפויה לרדת כ-1%, נייס 0%  תרד ב-1.7%, קמטק 0%  בקרוב ל-2%. 

השווקים באסיה בירידות חדות של 1.5%-2% והחוזים על וול סטריט ממשיכים להיות אדומים - החוזה על הנאסד"ק יורד ב-0.8%. זה מרמז על פתיחה שלילית בתל אביב. 

אתמול אחרי המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן - המדד ירד ב-0.5% וכך גם מחירי הדירות - מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%. המדד נמוך, אבל חשוב להבין שהוא לא הפתיע. הוא גלום במחירי האג"ח. התחזיות היו למדד שלילי של 0.4% עד 0.5% ולכן ההשפעה שלו על שוק האג"ח תהיה נמוכה.

רק להמחשה, אם למשל הוא היה יורד ב-0.8%, הרי שמדובר בהפתעה גדולה, וזה היה מחייב התאמה - בראש וראשונה במחירי אגרות החוב הצמודות שהיו יורדות כגודל ההפתעה, וכנראה גם אגרות החוב השקליות היו מושפעות - לכיוון החיובי. מדד כה נמוך מגדיל סיכויים להורדת ריבית והורדת ריבית מעלה את מחירי אגרות החוב השקליות.

המקום שבו כן צפויה השפעה הוא מניות יזמיות הנדל"ן. ירידת המחירים היא לא סוד, אבל ירידת המחירים לצד היקף עסקאות קטן, הבנה שהריבית לא תשפיע על מחירי הדירות בהמשך - כלומר הורדת ריבית לא תשפיע משמעותית על הציבור לרכוש דירה, מובילים למחשבה שיזמיות הנדל"ן המקומיות לא מגלמות את גודל המשבר. אולי הן חיות על ציפיות להיפוך המצב, אבל הנתונים מראים אחרת.