חיים כצמן גזית גלוב
צילום: יח"צ
דוחות

גזית בדוחות חלשים אך צפויים; אופטימיות לגבי ההמשך

זינוק ברכישות בקניונים בישראל, עלייה בשכר הדירה בישראל; ה-FFO ברבעון: 108 מיליון שקל לעומת 178 מיליון שקל ברבעון המקביל - הירידה מיוחסת לקורונה
נושאים בכתבה גזית גלוב

גזית גלוב מדווחת על רווח של 137 מיליון שקל ברבעון הראשון. ה-NOI המאוחד הסתכם  ב-388 מיליון שקל וה-FFO הסתכם ב-108 מיליון שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות פר מניה - 37.9 שקל.

דגשים לרבעון: פידיונות השוכרים במרכזים המסחריים בישראל עלו בחודשים מרץ ואפריל בשנת 2021 בכ- 7.2% לעומת חודשים מרץ ואפריל בשנת 2019.

במהלך הרבעון נחתמו 67 הסכמי שכירות חדשים לרבות מימושי אופציות בנכסים הפרטיים של החברה, בשטח להשכרה כולל של 16 אלף מ"ר ובשכר דירה ממוצע משוקלל העולה ב-3.4% על שכר הדירה ששולם על אותם שטחים. בישראל נרשמה עליה של 3.6% בשכר הדירה הממוצע לעומת שכר הדירה ששולם על אותם שטחים.

גזית הורייזון חברת הבת בארה"ב, התקשרה בהסכם מחייב לרכישת בניין מגורים להשכרה הכולל 262 יחידות דיור בלב אזור העסקים של מיאמי, פלורידה בהשקעה של 100 מיליון דולר. בנוסף, גזית הורייזון מנהלת משא ומתן מתקדם לכניסה לשותפות בפרויקט ייזום לבניית מגדל מגורים להשכרה הכולל 334 יחידות דיור בטמפה, פלורידה בהשקעה בהיקף של כ- 135 מיליון דולר.

גזית ברזיל, חברת בת בבעלות מלאה של גזית גלוב השלימה בהצלחה לאחר תאריך המאזן גיוס חוב בסך של 405 מיליון שקל בברזיל. זהו גיוס החוב הראשון של גזית בשוק הברזילאי בדרך של הצעה פרטית למשקיעים מוסדיים מקומיים.

"תוצאות הרבעון משקפות את הסגרים המרובים שלשמחתנו הסתיימו בכל הטריטוריות בהן הקבוצה פועלת", אומר, חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, "עם פתיחת השווקים והחזרה ההדרגתית לפעילות שגרתית במהלך חודש מרץ, אנו עדים לתנועת קונים חזקה במיוחד. בישראל בחודשים מרץ ואפריל עלה הפדיון הממוצע ב-7.2% לעומת חודשים מרץ ואפריל בשנת 2019. אנו רואים במגמה זו, אשר המשיכה לתוך הרבעון השני עדות מוחשית לצורך הבסיסי של אזרחים בישראל, אירופה, ארה"ב וברזיל, לחזור לשגרת חיים נורמאלית ככל שניתן לרבות ביקורים במרכזי קניות, אם זה לצרכים יום-יומיים ואם לצרכי בידור ופנאי.

"איכות הפורטפוליו שלנו באה לידי ביטוי בכמות הסכמי השכירות שנחתמו ובשכר הדירה שעלה לעומת הסכמי השכירות שהסתיימו. במהלך הרבעון הודענו על תכנית להנפקת פעילות הקבוצה בברזיל בבורסת סאו-פאולו והשלמנו לאחרונה את חלקו הראשון של המהלך עם גיוס חוב ראשון בברזיל במטבע מקומי. מהלך זה מהווה צעד חשוב בקידום יכולותיה של גזית לגוון ולהרחיב את מקורות הגיוס שלה, להפחית את עלות החוב ולהתאים את מקורות ההון והחוב לשימושים שלו יועדו.

"גזית הורייזון מרחיבה את תיק הנכסים שלה לתחום המגורים להשכרה וחתמה על הסכם מחייב לרכישת בניין מגורים להשכרה בלב אזור העסקים של מיאמי בסמוך למגרש שלנו. בנוסף, אנו במו"מ מתקדם לכניסה לשותפות לבניית בניין מגורים נוסף בטמפה, פלורידה. לאחר כל ההתפתחויות האחרונות אנו עם הפנים קדימה, מלאי אופטימיות ואמונה ביכולת שלנו לייצר ערך לבעלי המניות שלנו". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תוצאות הרבעון 

ה-NOI באיחוד יחסי ללא שינוי בשערי חליפין הסתכם ברבעון ב-262 מיליון שקל לעומת 290 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים ירד ברבעון ב-18.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהסגרים בכל הטריטוריות בהן הקבוצה פועלת.

ה-FFO ברבעון הסתכם ב-108 מיליון שקל לעומת 178 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO למניה הסתכם ברבעון ב-0.71 שקל למניה, לעומת 0.97 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון 137 מיליון שקל לעומת הפסד של 618 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור התפוסה בנכסי החברה שמר על יציבות לעומת רבעון קודם ועמד ביום 31 במרץ, 2021 על כ- 93.2%.

לאחר תאריך המאזן השלימה החברה את העסקה למכירת נכס בגרמניה תמורת 87 מיליון אירו (כ- 342 מיליון שקל), בדומה לשווי הנכס בספרי החברה ליום ה-31 בדצמבר, 2020 (IFRS), וזאת במסגרת התוכנית האסטרטגית עליה הודיעה למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה ולהתמקדות בערים מרכזיות בעולם בשווי של כמיליארד שקל, תוכנית אשר מטרתה, בין היתר, לחזק את מבנה ההון ולהגדיל את יתרות הנזילות של החברה. עד כה מכרה החברה נכסים בסך של 650 מיליון שקל בדומה לשווים בספרי החברה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    האם הם נותנים דיבידנד או מחכים למשיח (ל"ת)
    גזית בלוף 27/05/2021 10:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רואה חשבון 27/05/2021 10:14
    הגב לתגובה זו
    איפה יש סימן לדוחות חלשים, תפסיקו לדבר מפוזיציה. כל אחד שיודע לקרוא דוח מבין התוצאות טובות והמהלכים שבוצעו לעתיד עוד יותר טובים. הם הוכיחו שהם לא מוכרים נכסים מתחת לשווים בספרים כך שהשווי בבורסה משקף מכפיל 0.6~ על ההון העצמי. יש פה אפסייד של 50%-60% מינימום
  • 1.
    חיים 27/05/2021 10:03
    הגב לתגובה זו
    אשכרה איש עסקים רציני יודע באמת לדבר ולהסביר את המצב של העסק, רואים התאוששות טובה וחברה מתפקדת
  • פםן 27/05/2021 23:01
    הגב לתגובה זו
    כן אדון בלוף הם לא מחכים למשיח הם נותנים דיבידנד רבעוני של 30 אגורות
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.