ה"סיטי" של תל אביב מתרוקן: בית ההשקעות מיטב דש עובר לבני ברק

לאחר המיזוג יעברו כל 700 עובדי בית ההשקעות השני בגודלו שישראל לעבוד תחת קורת גג אחת במגדל צ'מפיון. שכ"ד השנתי יחתך ביותר מחצי
יעל גרונטמן | (7)

ה"סיטי" של תל אביב מתרוקן: מיטב דש, בית ההשקעות השני בגודלו בישראל בו עובדים כ-700 עובדים מתכונן לעבור למשכן חדש וזול יותר מחוץ לעיר ולאחד את הכוחות תחת קורת גג אחת.

עובדי דש יעזבו בקרוב את מגדל דיסקונט שברח' יהודה הלוי (איזור המגדלים שבסביבות רח' רוטשילד וסמוך לבורסה ברח' אחד העם נחשב ל"סיטי" של ת"א) ועובדי מיטב יעזבו ואת מגדל ברקוביץ' שליד בית המשפט ויעברו כולם למגדל צ'מפיון מוטורס, שבפאתי בני ברק ומול קניון איילון.

היום דיווח בית ההשקעות מיטב דש, כי דש בית השקעות, חברה בבעלותה המלאה חתמה על הסכם לפיו תשכור החברה 6 קומות משרדים בשטח כולל של 9,703 מ"ר ברוטו וגם כולל מחסנים וחניות במגדל צ'מפיון שברחוב ששת הימים בבני ברק.

תקופת השכירות הינה למשך 10 שנים ותחל ב-1 בינואר 2014, כאשר לחוזה צורפו 3 אופציות של 3 שנים כל אחת להערכת תקופת השכירות ב-3 שנים (כל אחת מהאופציות).

בהתאם להסכם, יגיעו דמי השכירות השנתיים שתשלם החברה למשכיר ( הכולל את קונסורציום החברות אלייד נדל"ן, א.ל. ישורון, מגדל ביטוח ומגדל מקפת פנסיה וגמל), לסך של 14.5 מיליון שקל לשנה בתוספת הפרשי הצמדה ומע"מ. (הסכום כולל את המשרדים, המחסנים, החניה, דמי הניהול, הארנונה העירונית ותוספת בגין דמי השתתפות המשכיר בעבודות ההכשרה של המשרדים).

מדובר בשכ"ד שנתי שנמוך ביותר מחצי מהסכומים שאותם משלמת כיום החברה בעבור המקומות אותם היא שוכרת כיום, ולכן מדובר בחיסכון משמעותי בעלויות של בית ההשקעות שנאבק במשבר הפוקד את שוק ההון הישראלי ובירידת שיעורי הרווחיות של הגופים הפועלים בו.

בית ההשקעות מיטב דש מצטרף בכך לבית ההשקעות אקסלנס שהודיע על מעבר ממגדלי אביב שברמת גן לפתח תיקווה וגם בית ההשקעות אלטשולר שחם יושב במתחם רמת החייל ואינפיניטי שנמצא בהרצליה פיתוח. בתי השקעות בולטים שעדיין ממוקמים בלב ת"א הם בית ההשקעות הגדול במדינה, פסגות שיושב במגדלי אפריקה ישראל, IBI שבמגדל שלום, לידר שבמגדל פלטינום וכו'...מטות הבנקים הגדולים עדיין פזורים בסביבת ה"סיטי" של ת"א.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    במקום הסיטי להסב לדירות מגורים. פריים לוקיישן.ליד הים. (ל"ת)
    mhph 12/08/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זאוס הסקסי 06/08/2013 07:15
    הגב לתגובה זו
    קמצנים!!!
  • 5.
    אחד שמבין 05/08/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    הממשלה מעלה מיסים קטסטרופליים לאזרחים ובעקבות כך האזרחים מחרימים את הבורסה ופוגעים בהכנסות של חברות וטייקונים שרוצים לגייס כספים דרך הבורסה, במצב הנוכחי עוד כמה שנים לא תהיה בורסה בכלל בישראל, אלה אם כן רק שהממשלה תחלף.
  • 4.
    שפירא/ראשל"צ 05/08/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    אם מחפשים ארונה יותר זולה אפשר גם לעבור לדיונות של ראשל"צ ולסחוט מראש העיר פטור מארנונה ליובל.
  • 3.
    די לעודף הרגולציה 05/08/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    נסגרים, מתאחדים, מתאדים! די! נמאס! מרוב רגולציה אין שוק!
  • 2.
    לוינשטיין נכסים איבדו שוכר גדול (ל"ת)
    RVR 05/08/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מתי זה יזלוג לדירות מגורים (ל"ת)
    אנונימי 05/08/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0.03%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.