דוחות פושרים לגיוון: מנמיכה תחזיות ל-2013 בשל שינויי מס בארה"ב
"אנו צופים ששנת 2013 תהיה שנה משמעותית לחברה", כך אמר נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, חומי שמיר, עם פירסום דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2012. זאת לאחר שהחברה שנשלטת על ידי קונצרן אידיבי ניסתה להימכר ולא הצליחה, ולכן החליט הדירקטוריון לאחרונה להמשיך במתכונת הנוכחית, על אף שבעלת השליטה תמשיך לנסות למכור את השליטה בחברה.
למרות הציפיות של ההנהלה כי השנה הבאה תיהיה משמעותית, מציינת החברה בתחזית שפירסמה ל-2013 כי הרווח למניה החזוי כולל הפחתה של כ-8 סנט למניה הקשורה להשפעת המס החדש בארצות הברית על מכשור רפואי.
גיוון דיווחה כי הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2012 התאפיינו ביציבות והסתכמו ב- 48.7 מיליון דולר, לעומת 48.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011. הכנסות החברה ב-12 החודשים של 2012 גדלו ב-1% והסתכמו ב- 180.5 מיליון דולר, לעומת 178.0 מיליון דולר בשנת 2011.
מנכל החברה אמר בהתייחס להכנסות "השגנו גידול איתן של 6% בהכנסות ב- Americas, אך הגידול בסך ההכנסות שלנו הושפע לרעה מחולשה כלכלית מתמשכת באירופה, עיכובים ביפן כתוצאה משינוי אסטרטגיה מסחרית וכן מהכנסות נמוכות מהצפוי בסין". כאמור, נתון שבולט מדוחות החברה הוא גידול של כ-6% ברבעון הרביעי במכירות גלולת הצילום מסוג PillCam SB במדינות אמריקה.
בשורה התחתונה ובניטרול הוצאות רכישה חד פעמית והוצאות פיתוח עסקי, החברה דיווחה על גידול של 3% ברווח הנקי המתואם (על בסיס Non-GAAP) שהסתכם ב- 7.9 מיליון דולר, או 0.25 דולר למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי על בסיס Non-GAAP בסך של 7.7 מיליון דולר, או 0.25 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
בהתייחסו לשנה הבאה אמר נשיא ומנכ"ל החברה, "אנו צופים ששנת 2013 תהיה שנה משמעותית לחברה ושמנו לנו למטרה לחזור לצמיחה דו ספרתית בהכנסות על ידי הרחבת השוק עם סל מוצרים מקיף המשמש לאבחון, ניטור והדמיה של אי סדרים במערכת העיכול".
"כמו כן, אנו מתכננים השקת מוצרים חדשים וחדשניים, הכוללים את הדור הבא של גלולת המעי הדק, ה- PillCam SB3. אנו מתכננים להשיק את גלולת ה- PillCam SB3 באירופה במהלך הרבעון הנוכחי ובארצות הברית מאוחר יותר במהלך השנה".
תחזיות החברה לשנת 2013
החברה צופה שהכנסותיה לשנת 2013 יהיו בטווח של 205 - 195 מיליון דולר. החברה צופה שהרווח למניה לשנת 2013 על בסיס GAAP יהיה בטווח 0.63 - 0.55 דולר למניה ועל בסיס non-GAAP בטווח של 0.88 - 0.80 דולר למניה. תחזית הרווח למניה כוללת הפחתה של כ-8 סנט למניה הקשורה להשפעת המס החדש בארצות הברית על מכשור רפואי.
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
