דוחות פושרים לגיוון: מנמיכה תחזיות ל-2013 בשל שינויי מס בארה"ב

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2012 התאפיינו ביציבות והסתכמו ב- 48.7 מיליון דולר. החברה דיווחה על גידול של 3% ברווח הנקי המתואם ל-7.9 מ' ד'
יעל גרונטמן |

"אנו צופים ששנת 2013 תהיה שנה משמעותית לחברה", כך אמר נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, חומי שמיר, עם פירסום דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2012. זאת לאחר שהחברה שנשלטת על ידי קונצרן אידיבי ניסתה להימכר ולא הצליחה, ולכן החליט הדירקטוריון לאחרונה להמשיך במתכונת הנוכחית, על אף שבעלת השליטה תמשיך לנסות למכור את השליטה בחברה.

למרות הציפיות של ההנהלה כי השנה הבאה תיהיה משמעותית, מציינת החברה בתחזית שפירסמה ל-2013 כי הרווח למניה החזוי כולל הפחתה של כ-8 סנט למניה הקשורה להשפעת המס החדש בארצות הברית על מכשור רפואי.

גיוון דיווחה כי הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2012 התאפיינו ביציבות והסתכמו ב- 48.7 מיליון דולר, לעומת 48.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011. הכנסות החברה ב-12 החודשים של 2012 גדלו ב-1% והסתכמו ב- 180.5 מיליון דולר, לעומת 178.0 מיליון דולר בשנת 2011.

מנכל החברה אמר בהתייחס להכנסות "השגנו גידול איתן של 6% בהכנסות ב- Americas, אך הגידול בסך ההכנסות שלנו הושפע לרעה מחולשה כלכלית מתמשכת באירופה, עיכובים ביפן כתוצאה משינוי אסטרטגיה מסחרית וכן מהכנסות נמוכות מהצפוי בסין". כאמור, נתון שבולט מדוחות החברה הוא גידול של כ-6% ברבעון הרביעי במכירות גלולת הצילום מסוג PillCam SB במדינות אמריקה.

בשורה התחתונה ובניטרול הוצאות רכישה חד פעמית והוצאות פיתוח עסקי, החברה דיווחה על גידול של 3% ברווח הנקי המתואם (על בסיס Non-GAAP) שהסתכם ב- 7.9 מיליון דולר, או 0.25 דולר למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי על בסיס Non-GAAP בסך של 7.7 מיליון דולר, או 0.25 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בהתייחסו לשנה הבאה אמר נשיא ומנכ"ל החברה, "אנו צופים ששנת 2013 תהיה שנה משמעותית לחברה ושמנו לנו למטרה לחזור לצמיחה דו ספרתית בהכנסות על ידי הרחבת השוק עם סל מוצרים מקיף המשמש לאבחון, ניטור והדמיה של אי סדרים במערכת העיכול".

"כמו כן, אנו מתכננים השקת מוצרים חדשים וחדשניים, הכוללים את הדור הבא של גלולת המעי הדק, ה- PillCam SB3. אנו מתכננים להשיק את גלולת ה- PillCam SB3 באירופה במהלך הרבעון הנוכחי ובארצות הברית מאוחר יותר במהלך השנה".

תחזיות החברה לשנת 2013

החברה צופה שהכנסותיה לשנת 2013 יהיו בטווח של 205 - 195 מיליון דולר. החברה צופה שהרווח למניה לשנת 2013 על בסיס GAAP יהיה בטווח 0.63 - 0.55 דולר למניה ועל בסיס non-GAAP בטווח של 0.88 - 0.80 דולר למניה. תחזית הרווח למניה כוללת הפחתה של כ-8 סנט למניה הקשורה להשפעת המס החדש בארצות הברית על מכשור רפואי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.