יוניליוור
צילום: יוניליוור

יוניליוור החליטה: נפסיק לפרסם לילדים גלידה

תאגיד המזון הבינלאומי הוסיף שורת "חוקים" חדשים בנוגע לשמירה על בריאות הילדים - ומבטיח לציית להם. המותג הראשון של יוניליוור שיעבור מהפך הוא Wall's
רועי בהריר-פרל |

העולם ממשיך להתיישר לכיוון של מודעות לתזונה בריאה, מה שגורם ליותר ויותר יצרני מזון להגיע למסקנה שעדיף לאמץ את המגמה ולשנות מן היסוד את אסטרטגיות השיווק והפרסום שלהם. גלידה, למשל, אינה נחשבת למאכל בריאותי, ולכן קשה למפרסמים היום "לעבוד" איתה.

בשנות השמונים, ילדים שצפו ב"רחוב סומסום" למדו שכולנו אוהבים אותה, בעיר וגם בכפר, אבל היום זה לא עובר. אפילו לא כפרסומת, מתברר.

תאגיד המזון הבינלאומי יוניליוור הודיע לאחרונה, בצעד תקדימי, שבכוונתו להפסיק לפרסם גלידה בפני ילדים. הסיבה המוצהרת של יוניליוור היא שמדובר בחלק מהניסיון הכללי שלה להילחם בתופעת השמנת היתר בקרב ילדים, שהופכת לנפוצה יותר ויותר - בעיקר בארצות הברית. בשנת 2016, כ-18 אחוז מילדי ונערי העולם בגיל 5 עד 19 סבלו מהשמנת יתר - זינוק של 4% משנת 1975.

היום המספרים גבוהים אף יותר, ובארגון הבריאות העולמי (WHO) סבורים כבר כמה שנים שאחת הסיבות העיקריות לכך היא פרסום מזון לא בריא בפני ילדים. בתגובה לכך, בריטניה אסרה על מותגי מתוקים כמו קאדברי לפרסם מודעות באתרים וברשתות שמיועדים לילדים.

 

הצעדים הראשונים שעושה יוניליוור לקראת הפסקה מוחלטת של פרסום לילדים כוללים בין השאר הגבלה של הצגת דמויות מצוירות בפרסומות ובמודעות, והפסקה של יצירת פרסומות בהשתתפות סלבס שפונים לגיל 12 ומטה. מבחינת יוניליוור - תאגיד ענק בעל 400 מותגים, שצבר בשנים האחרונות תלונות רבות על כך שהוא מפרסם מזון לא בריא בפני ילדים - מדובר במהפך של ממש.

יוניליוור פונה לשינוי קיצוני בגישה השיווקית, שמאחוריו אף ניצבת, במקום מאוד בולט באתר הרשמי של החברה, מעין "אמנה" ובה "חוקים" חדשים בכל הנוגע לפרסום בפני קטינים. השינויים אמורים להיות מיושמים במלואם, על כל המותגים שבבעלות תאגיד המזון, עד לסוף 2020.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.