יוניליוור
צילום: יוניליוור

יוניליוור החליטה: נפסיק לפרסם לילדים גלידה

תאגיד המזון הבינלאומי הוסיף שורת "חוקים" חדשים בנוגע לשמירה על בריאות הילדים - ומבטיח לציית להם. המותג הראשון של יוניליוור שיעבור מהפך הוא Wall's
רועי בהריר-פרל |

העולם ממשיך להתיישר לכיוון של מודעות לתזונה בריאה, מה שגורם ליותר ויותר יצרני מזון להגיע למסקנה שעדיף לאמץ את המגמה ולשנות מן היסוד את אסטרטגיות השיווק והפרסום שלהם. גלידה, למשל, אינה נחשבת למאכל בריאותי, ולכן קשה למפרסמים היום "לעבוד" איתה.

בשנות השמונים, ילדים שצפו ב"רחוב סומסום" למדו שכולנו אוהבים אותה, בעיר וגם בכפר, אבל היום זה לא עובר. אפילו לא כפרסומת, מתברר.

תאגיד המזון הבינלאומי יוניליוור הודיע לאחרונה, בצעד תקדימי, שבכוונתו להפסיק לפרסם גלידה בפני ילדים. הסיבה המוצהרת של יוניליוור היא שמדובר בחלק מהניסיון הכללי שלה להילחם בתופעת השמנת היתר בקרב ילדים, שהופכת לנפוצה יותר ויותר - בעיקר בארצות הברית. בשנת 2016, כ-18 אחוז מילדי ונערי העולם בגיל 5 עד 19 סבלו מהשמנת יתר - זינוק של 4% משנת 1975.

היום המספרים גבוהים אף יותר, ובארגון הבריאות העולמי (WHO) סבורים כבר כמה שנים שאחת הסיבות העיקריות לכך היא פרסום מזון לא בריא בפני ילדים. בתגובה לכך, בריטניה אסרה על מותגי מתוקים כמו קאדברי לפרסם מודעות באתרים וברשתות שמיועדים לילדים.

 

הצעדים הראשונים שעושה יוניליוור לקראת הפסקה מוחלטת של פרסום לילדים כוללים בין השאר הגבלה של הצגת דמויות מצוירות בפרסומות ובמודעות, והפסקה של יצירת פרסומות בהשתתפות סלבס שפונים לגיל 12 ומטה. מבחינת יוניליוור - תאגיד ענק בעל 400 מותגים, שצבר בשנים האחרונות תלונות רבות על כך שהוא מפרסם מזון לא בריא בפני ילדים - מדובר במהפך של ממש.

יוניליוור פונה לשינוי קיצוני בגישה השיווקית, שמאחוריו אף ניצבת, במקום מאוד בולט באתר הרשמי של החברה, מעין "אמנה" ובה "חוקים" חדשים בכל הנוגע לפרסום בפני קטינים. השינויים אמורים להיות מיושמים במלואם, על כל המותגים שבבעלות תאגיד המזון, עד לסוף 2020.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.