הישרדות מובילה עם 17.8% - מול לקט של חתונה ממבט ראשון
בלי אירוויזיון, הישרדות VIP (רשת 13) מנצחת את הערב, גם בזכות הלקט שבקשת בחרו לשדר מנגד. על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי הישרדות קיבלה 17.8% בקרב היהודים ו-571 אלף צופים באוכלוסייה הכללית, מול לקט של חתונה ממבט ראשון עם 14.9% (356K). רואים עולם (כאן 11) הסתפקה ב-3.3% (71K).
שידור חוזר של 'נבסו' (רשת 13) - 9.3%, 'אבי לוי - מאסטר שף במרוקו' (קשת 12) - 8.8%, שידור חוזר של 'תיק נעדר' (כאן 11) - 1.8%, שידור חוזר של 'וואי וואי וואי' (כאן 11) - 2.1%.
ראש בראש בפרה-פריים:
פגוש את העיתונות (קשת 12) הניבה 7.3%,
מול המטה המרכזי (רשת 13) עם 4.7%.
שידור חוזר של 2 פרקים בסדרת הדוקו-משטרה מחוז ירושלים (כאן 11) עם 2.5% ו-2.4%.
בגזרת החדשות:
חדשות סוף השבוע (קשת 12) עם הנתון הנמוך ביותר שלה מאז המיזוג בינואר - 13.2% (349K),
ובפער של כ-4 נקודות מהמגזין עם אושרת קוטלר (רשת 13) עם 8.9% (264K).
חדשות השבת (כאן 11) רשמה 4.6% (135K).
יום ו':
הסדרה סברי מרנן (קשת 12) הניבה 10.4% (301K), ואחריה שידור חוזר של 'סברי' עם 9.5% (296K). מנגד רשמה שי בשידור (רשת 13) 7.3% (184K), ושידור חוזר של דוז פואה (כאן 11) עם 0.7% (19K).
בגזרת הבוקר:
שישי בבוקר עם גלית ויואב עם (קשת 12) הניבה 3.9%,
בדיוק כמו העולם הבוקר (רשת 13), שקיבלה גם היא 3.9%.
ראש בראש בפרה-פריים:
אופירה וברקוביץ' (קשת 12) הניבה 7.1%,
וניצחה בקלות את שרון ורני ובע"מ (רשת 13) עם 4.6%.
סוכן תרבות (כאן 11) ניפקה 2.6%.
בגזרת החדשות:
אולפן שישי (קשת 12) הסתפקה ב-11.1% (197K),
מול שישי עם אילה חסון (רשת 13) שהניבה 7.1% (126K), בפער של 4 נקודות בלבד מאולפן שישי.
חדשות השבוע (כאן 11) עם 3.4% (60K).
יום ה'
התכנית עובדה (קשת 12) קיבלה 16.8% (432K), מול המקור (רשת 13) עם נתון גבוה של 10.5% (273K). המרדף (כאן 11) עם נתון פושר של 4.3% (123K).
'רפי אינטימי' (קשת 12) - 9.4%, 'הצינור' (רשת 13) - 7.5%, 'נקסט' (קשת 12) - 6.2%, 'היום שהיה' (רשת 13) - 5.5%, 'פעם בשבוע עם תם אהרון' (כאן 11) - 2.1%, 'חדשות הלילה' (כאן 11) - 2.6%.
בגזרת הבוקר:
חדשות הבוקר (קשת 12) הניבה 4.9% (95K),
מול העולם הבוקר (רשת 13) עם 3.4% (84K).
רצועת 17-19:
קשת 12: חמש עם רפי רשף - 8.6%, שש עם עודד בן עמי - 10.3%.
רשת 13: החדשות עם יעקב אילון - 6.7%, שש עם אמנון לוי - 5.7%.
כאן 11: ערב ערב - 2%, קלמן וסג"ל - 2.3%.
ראש בראש בפרה-פריים:
ערב טוב עם גיא פינס (קשת 12) קיבלה 10.2%, ואחריה תכנית חיסכון (חדשות 12) עם 11.3%.
מנגד ניפקה לפני החדשות (רשת 13) 6%, ובהמשך ברקוד (רשת 13) עם 7.2%.
העולם היום (כאן 11) ניפקה נתון נאה של 3.1%, אבל אחריה גאולה ולונדון (כאן 11) נחלשת ל-2.4%. את הרצועה חותמת מהצד השני עם גיא זוהר (כאן 11) עם 2.8%.
בגזרת החדשות:
חדשות 12 קיבלה 16.5% (440K),
מול חדשות 13 עם 9.1% (270K).
חדשות הערב (כאן 11) עם 4.8% (129K).
- 4.מומחה לקנונית 29/05/2019 21:23הגב לתגובה זולקט זה סה"כ השקעה בעריכה ועשו עליו כמעט 15 אחוז.
- 3.אני 27/05/2019 21:08הגב לתגובה זוואני מפרסם בהשרדות, אם הרייטינג (שנמדד בצורה מוזרה כי אני נרדמתי בדקה הראשונה מרוב פרסומות) אז הרייטינג הוא 17 אחוז, כולל צפייה נדחית, שאנשים מריצים את הפרסומות, אז כמה הרייטינג האמיתי של הפרסומת שלי?...
- 2.צביצ 27/05/2019 12:32הגב לתגובה זוביבי ביבי זבל זבל. מושחתיהו יגמור במעשיהו...יותר גרוה לגמור כמו צאוצסקו או קדפי.
- 1.אלעד 26/05/2019 10:33הגב לתגובה זוגאולה ולונדון, ירון דקל, גיא זוהר.... כולם הבינו שהתאגיד הוא בית חרושת לחוזים שמנים וכסף טוב.... והרייטינג? למה זה חשוב? זה כנראה באמת לא חשוב לאף אחד. עובדה - הרייטינג של התאגיד חזר לנתונים העלובים שבהם היה לפני הארוויזיון, ומה שמפתיע זו המהירות שבה זה קרה. בקיצור - סופו של התאגיד כבר כאן, וזה יקרה מיד לאחר הקמת הממשלה. ובצדק.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?
עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע, אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה.
הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות
שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות.
יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.
כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.
אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.
בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.