בניין רשת 13
צילום: אלכסנדר כץ

אחרי ביטול המיזוג: רשת מתייעלת - ותפטר כ-50 עובדים

חלק מ-50 העובדים כבר עזבו ולא הובאו להם מחליפים - והיתר יפוטרו. בנתיים לא נראה כי החברה - שהודיעה בשבוע שעבר על ביטול המיזוג עם עשר, תקצץ בהפקות ובמשכורות
אלכסנדר כץ | (5)

חברת רשת צפויה לפטר עשרות עובדים במסגרת הליך התייעלות - כך פורסם באתר גלובס. החלטה זו מגיעה כשבוע לאחר הודעת בעלי המניות של רשת על ביטול המיזוג עם ערוץ עשר.

יש לציין כי ברקע לפיטורים - הפסדי ענק בשוק הטלוויזיה, בעיקר בגלל הפיצול בערוץ 2, והפסדיה של רשת בשנה האחרונה.  

תכנית ההתייעלות הנוכחית כוללת הורדת כ-50 תקנים (חלקם יפוטרו, אחרי עזבו ולא גויסו מחליפים במקומם, א"כ) מתוך מצבת של כ-270 עובדים, אולם נראה כי אין תכנית להוריד תכניות מן האוויר ולצץ במשכורות העובדים.

 

התכנית למיזוג רשת ועשר אמורה הייתה להוביל דווקא לפיטורי עובדים בערוץ עשר, שלא מחברת החדשות שלה, כפי שנחשף באייס - כ-100 עובדים אמורים היו לעזוב. בדיונים עם הרשות השנייה לקראת המיזוג, הודיעו בערוץ עשר כי כבר כוח האדם שלהם צומצם ב-30% ואולם, לאחר ההודעה הדרמטית של בעלי המניות של רשת על ביטול המיזוג, בחברת רשת נאלצו להתייעל.

 

מרשת נמסר: "משלא אושר המיזוג, רשת החליטה על שורה של צעדי התייעלות".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ביוש לרשת 21/10/2018 20:14
    הגב לתגובה זו
    קשת לעד! אבי ניר המלך!
  • 4.
    צילי וגילי 21/10/2018 15:02
    הגב לתגובה זו
    ב300 אלף שנתנו לעומר אדם אפשר היה להחזיק אותם עובדים חצי שנה נוספת
  • 3.
    משעממת (ל"ת)
    רשת מתרסקת 21/10/2018 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תשוקרת בישראל זה עסק מת. רק הפסדי ענק. הציבור נוטש בהמו (ל"ת)
    ז"ל 21/10/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רשת צריכים להיסגר לא יודעים ליצור טלויזיה נורמלית (ל"ת)
    ים פרסומות בשתי עיני 21/10/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.