עופר אלשיך - טיפים למציאת עבודה בהיי-טק

כתיבת המומחים | (6)

עופר אלשיך הינו סמנכ"ל כספים בקבוצת סלע, בוגר לימודי מנהל עסקים בבר-אילן ומומחה במימון ופיננסים. לחברת סלע מרכז הדרכה מוביל הפועל מעל ל-20 שנה בתחומי הלימוד וההדרכה בעולם ההיי-טק, ולמרציה ניסיון רב בכתיבת ספרי הדרכה לחברות בינלאומית.

המכשול העיקרי עמו מתמודדים בוגרי לימודים בתחומים שונים, ובמיוחד בתחום ההיי-טק, הוא היעדר הניסיון. אחת השיטות להשתלבות בחברה מובילה היא להתחיל בתפקיד קטן שאינו בהכרח תואם לציפיות שלכם או לידע שרכשתם. אך אפשר גם אחרת! איך בכל זאת ניתן להשתלב בתעשיית ההיי-טק ללא ניסיון? קראו את הטיפים הבאים מאת עופר אלשיך.

אין לכם ניסיון בהיי-טק, אבל מה כן יש לכם?

עופר אלשיך: "בתעשייה תמיד מחפשים אנשים עם ניסיון, בוגר אוניברסיטה שאין לו ניסיון צריך להציג את מה שיש לו וזה הידע התיאורטי והיכולות הגבוהות שלו." ואכן, רבים מבין דורשי המשרות בעולם ההיי-טק ובתחומים נוספים אינם מודעים לחשיבות הכישורים השונים שלהם, שאינם קשורים לניסיון תעסוקתי. מומלץ לציין בקורות החיים תכונות אופי וכישורים שמעסיקים מחפשים ובכוחם לחפות על חוסר הניסיון. לדוגמה, אם אתם לומדים מהר ומסוגלים ללמוד לבד תחומים שלא הכרתם ציינו זאת. עובד אוטודידקט הוא נכס לכל חברה ובמיוחד בעולם ההיי-טק המתפתח והמשתנה ללא הרף. ציינו את האמביציה שלכם, את הרצינות, את האחריות ובכלל, כל תכונה שנראית לכם חיובית. נסו להיכנס לנעליו של המגייס, אילו תכונות שלכם יכולות להרשים?

האמינו בעצמכם בשלב הריאיון הראשון

לדידו של עופר אלשיך, את הרצון להצליח ואת המוטיבציה שלכם כדאי להדגיש גם בשלב הריאיון הראשוני. זכרו שהמראיין מולכם מודע לחוסר הניסיון שלכם, ואין צורך לנסות להתחמק מעובדה זו. שימו הכל על השולחן והדגישו כיצד בעזרת האמביציה שלכם תוכלו לחפות על היעדר הניסיון. לעיתים מעסיקים שמתרשמים ממועמדים בשלב הריאיון עשויים לראות את חוסר הניסיון שלכם דווקא כיתרון, שכן אינכם מגיעים עם שיטת עבודה מקובעת וללא מוטיבציה להיחשף לדרכים חדשות. האמינו בעצמכם, אמנם אין לכם ניסיון, אך אתם מביאים איתכם רוח רעננה, רצון ללמוד וידע תיאורטי רב.

אל תמנעו מלשלוח קורות חיים

עופר אלשיך סובר שחוסר הניסיון שלכם לא צריך למנוע מכם לשלוח קורות חיים למשרות מסוימות, ואל תתנו לזה להשפיע על ניסיון הכניסה שלכם לעולם ההיי-טק. כמובן שרצוי להשתמש בהיגיון בריא ואל תצפו לשלוח קורות חיים למשרות בכירות או כאלה שדורשות ניסיון רב. עם זאת, בהחלט כדאי לשלוח קורות חיים למשרות שדורשות ניסיון מסוים, בהנחה שהיכולות האישיות שלכם עשויות לחפות על היעדר ניסיון זה. אם אתם מוצאים משרה שאתם סוברים שתוכלו להצליח בה, למרות היעדר הניסיון, שלחו קורות חיים. הגדילו לעשות ואף ציינו כיצד היכולות שלכם או הידע התיאורטי שלכם יכולים להוות חלופה ראויה לניסיון תעסוקתי.

בשורה התחתונה

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מיטל 25/12/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    תחום לא פשוט!
  • 5.
    גל 25/12/2018 08:39
    הגב לתגובה זו
    לא פשוט למצוא עבודה היום!
  • 4.
    שמעון צח 24/12/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
    זה שיווק לכל דבר!!!!
  • 3.
    יונתן 18/12/2018 11:41
    הגב לתגובה זו
    נעזרתי בו רבות! תודה עופר ובהצלחה
  • 2.
    הרבה בהצלחה עופר (ל"ת)
    קרן 17/12/2018 11:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערן 17/12/2018 11:26
    הגב לתגובה זו
    למדתי איתו - ישר כח!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״