משה ראובני, זיו קורן, ניב חורש ואודי פרידן
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

שיהיה לבריאות: 'ראובני פרידן' זכה בתקציב הפרסום של קופ"ח 'לאומית'

המכרז על תקציב הפרסום של 'לאומית' הגיע לסיומו עם זכייה של ראובני פרידן. בשלב הגמר היו 'גליקמן' שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, 'באומן' ו'מקאן'
משה בנימין | (9)

משרד הפרסום 'ראובני-פרידן' רושם היום (יום א') הישג נוסף תחת ניהולם המשותף של ניב חורש וזיו קורן עם זכייתו במכרז הפרסום של קופת חולים לאומית ל-3 השנים הקרובות.

בתום מכרז בן מספר חודשים אליו ניגשו 8 משרדי פרסום והתנהל במקביל למכרז על קופת חולים 'כללית' הודיעה היום (יום א') 'לאומית' כי 'ראובני פרידן' הוא הזוכה. לשלב הגמר במכרז הגיעו 4 משרדים מהעשירייה הראשונה של ענף הפרסום: 'ראובני פרידן', 'מקאן אריקסון' (שנפסל, ערער ושב למכרז לאחר שהוכיח כי הוא עומד בתנאיו),' באומן בר ריבנאי' ו'גליקמן נטלר סמסונוב' שטיפל בתקציב בעשור האחרון.

ההודעה על זכיית 'ראובני פרידן' התקבלה עם תום השלב האחרון המשקלל ציוני איכות וציוני הצעה מסחרית, שהסתיים בסוף השבוע שעבר.

יורים ובוכים// זילות הענף מול הפיתוי הגדול

כאמור, בחודשים האחרונים התנהל ההליך המכרזי של קופת חולים 'לאומית' למתן שירותי פרסום, במקביל לזה של הקופה המובילה בישראל (במספר חבריה) ה'כללית'. ב'לאומית' הודיעו למתמודדים השונים שהביעו עניין במכרז כי מבחינת הקופה אין מניעה שיתמודדו על שני התקציבים במקביל.

בהתאם למדיניות זו, משרדי הפרסום שנוהגים להתלונן על זילות הענף והירידה מנכסיו הערכיים בעקבות מכרזים לא אתיים, לא עמדו בפיתוי ואכן ניגשו להתמודדות הכפולה. בשלבים הסופיים של מכרז ה'כללית' ו'לאומית' הופיעו 'ראובני פרידן' ו'גליקמן נטלר סמסונוב' לאחר שמספר משרדים נשרו במהלך הדרך. לאחר שמכרז ה'כללית' חמק מידיהם ווהועבר אחר כבוד ל'פובליסיס' בניהולו של ארי מלמוד נותרה פתוחה רק ההתמודדות על לאומית בה זכה 'ראובני פרידן'.

זכייה זו הותירה את 'גליקמן נטלר סמסונוב' קירח משני הכיוונים. המשרד שטיפל ב'לאומית', החליט להתמודד על 'כללית', כאשר בעת ובעונה אחת הוא טיפל גם במותג 'דרך חיים' של 'כללית', עוד לפני ההחלטות הסופיות של מי מהקופות. לאחר שלקח סיכון בניסיון לקבל לידיו את תקציב המיליונים של 'כללית' (כ-20 מיליון שקלים), עם סיכוי להיבחר פעם נוספת על ידי 'לאומית' - המציאות קבעה אחרת.

ב'לאומית' בירכו את משרד הפרסום היוצא של הקופה, 'גליקמן נטלר סמסונוב' על עשור של פעילות משותפת: "אין ספק שמשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב הציב את לאומית שירותי בריאות כמותג מוביל בשוק הבריאות בישראל. בעשור האחרון יצר המשרד מספר מהלכים חדשניים ופורצי דרך עבור לאומית, כאשר בראשם עומדת החסידה, אשר הפכה לפרזנטורית של לאומית בכל פרסומיה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    קודם גינדי, עכשיו לאומית. כבוד! (ל"ת)
    עובד ראובני פרידן 29/06/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ברכות ראובני! מגיע לכם (ל"ת)
    גיא 29/06/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
  • לבנת פורן 29/06/2014 22:36
    הגב לתגובה זו
    רונה ליכטן האלופה רק ללמוד ממנה
  • 5.
    הפסדתם את המשרד הכי טוב בתעשייה. אחזה טיפשות (ל"ת)
    לא נורמליים 29/06/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הכי אפקטיבים לאומית זכו במשרד הכי... (ל"ת)
    שימי 29/06/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיווה 29/06/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    מכרזי קופות החולים הוכיחו את מה שידוע כבר זמן רב. מה שחשוב זה לא איכות ההצעה או היכולת באמת להביא שינוי כלשהו למותג. מה שמעניין באמת זה כמה משלמים בסוף. מי שרוצה להפסיד כסף שיכנס לענף- זה הזמן
  • 2.
    חסידה 29/06/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    ראובני מעולים באתגרים של מינוף מותגים.
  • 1.
    משהוא טוב קורה בראובני פרידן (ל"ת)
    מירי 29/06/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • גמלאי ולנברג 2 29/06/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
    כמה כיף שהגדולים מתכווצים לגודל טבעי...לאבד את כללית ואז לאבד את התיקון.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.