משה ראובני, זיו קורן, ניב חורש ואודי פרידן
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

שיהיה לבריאות: 'ראובני פרידן' זכה בתקציב הפרסום של קופ"ח 'לאומית'

המכרז על תקציב הפרסום של 'לאומית' הגיע לסיומו עם זכייה של ראובני פרידן. בשלב הגמר היו 'גליקמן' שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, 'באומן' ו'מקאן'
משה בנימין | (9)

משרד הפרסום 'ראובני-פרידן' רושם היום (יום א') הישג נוסף תחת ניהולם המשותף של ניב חורש וזיו קורן עם זכייתו במכרז הפרסום של קופת חולים לאומית ל-3 השנים הקרובות.

בתום מכרז בן מספר חודשים אליו ניגשו 8 משרדי פרסום והתנהל במקביל למכרז על קופת חולים 'כללית' הודיעה היום (יום א') 'לאומית' כי 'ראובני פרידן' הוא הזוכה. לשלב הגמר במכרז הגיעו 4 משרדים מהעשירייה הראשונה של ענף הפרסום: 'ראובני פרידן', 'מקאן אריקסון' (שנפסל, ערער ושב למכרז לאחר שהוכיח כי הוא עומד בתנאיו),' באומן בר ריבנאי' ו'גליקמן נטלר סמסונוב' שטיפל בתקציב בעשור האחרון.

ההודעה על זכיית 'ראובני פרידן' התקבלה עם תום השלב האחרון המשקלל ציוני איכות וציוני הצעה מסחרית, שהסתיים בסוף השבוע שעבר.

יורים ובוכים// זילות הענף מול הפיתוי הגדול

כאמור, בחודשים האחרונים התנהל ההליך המכרזי של קופת חולים 'לאומית' למתן שירותי פרסום, במקביל לזה של הקופה המובילה בישראל (במספר חבריה) ה'כללית'. ב'לאומית' הודיעו למתמודדים השונים שהביעו עניין במכרז כי מבחינת הקופה אין מניעה שיתמודדו על שני התקציבים במקביל.

בהתאם למדיניות זו, משרדי הפרסום שנוהגים להתלונן על זילות הענף והירידה מנכסיו הערכיים בעקבות מכרזים לא אתיים, לא עמדו בפיתוי ואכן ניגשו להתמודדות הכפולה. בשלבים הסופיים של מכרז ה'כללית' ו'לאומית' הופיעו 'ראובני פרידן' ו'גליקמן נטלר סמסונוב' לאחר שמספר משרדים נשרו במהלך הדרך. לאחר שמכרז ה'כללית' חמק מידיהם ווהועבר אחר כבוד ל'פובליסיס' בניהולו של ארי מלמוד נותרה פתוחה רק ההתמודדות על לאומית בה זכה 'ראובני פרידן'.

זכייה זו הותירה את 'גליקמן נטלר סמסונוב' קירח משני הכיוונים. המשרד שטיפל ב'לאומית', החליט להתמודד על 'כללית', כאשר בעת ובעונה אחת הוא טיפל גם במותג 'דרך חיים' של 'כללית', עוד לפני ההחלטות הסופיות של מי מהקופות. לאחר שלקח סיכון בניסיון לקבל לידיו את תקציב המיליונים של 'כללית' (כ-20 מיליון שקלים), עם סיכוי להיבחר פעם נוספת על ידי 'לאומית' - המציאות קבעה אחרת.

ב'לאומית' בירכו את משרד הפרסום היוצא של הקופה, 'גליקמן נטלר סמסונוב' על עשור של פעילות משותפת: "אין ספק שמשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב הציב את לאומית שירותי בריאות כמותג מוביל בשוק הבריאות בישראל. בעשור האחרון יצר המשרד מספר מהלכים חדשניים ופורצי דרך עבור לאומית, כאשר בראשם עומדת החסידה, אשר הפכה לפרזנטורית של לאומית בכל פרסומיה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    קודם גינדי, עכשיו לאומית. כבוד! (ל"ת)
    עובד ראובני פרידן 29/06/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ברכות ראובני! מגיע לכם (ל"ת)
    גיא 29/06/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
  • לבנת פורן 29/06/2014 22:36
    הגב לתגובה זו
    רונה ליכטן האלופה רק ללמוד ממנה
  • 5.
    הפסדתם את המשרד הכי טוב בתעשייה. אחזה טיפשות (ל"ת)
    לא נורמליים 29/06/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הכי אפקטיבים לאומית זכו במשרד הכי... (ל"ת)
    שימי 29/06/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיווה 29/06/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    מכרזי קופות החולים הוכיחו את מה שידוע כבר זמן רב. מה שחשוב זה לא איכות ההצעה או היכולת באמת להביא שינוי כלשהו למותג. מה שמעניין באמת זה כמה משלמים בסוף. מי שרוצה להפסיד כסף שיכנס לענף- זה הזמן
  • 2.
    חסידה 29/06/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    ראובני מעולים באתגרים של מינוף מותגים.
  • 1.
    משהוא טוב קורה בראובני פרידן (ל"ת)
    מירי 29/06/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • גמלאי ולנברג 2 29/06/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
    כמה כיף שהגדולים מתכווצים לגודל טבעי...לאבד את כללית ואז לאבד את התיקון.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.