המבשר חרדי
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

מודה ועוזב: סמנכ"ל השיווק והפרסום של 'המבשר' חיים קליגר - הודיע על פרישה

קליגר הגיע למבשר עוד בשלב ההקמה, כששוק העיתונות החרדי נשלט על ידי 2 עיתונים - 'יתד נאמן' ו'המודיע'. צפוי להשתלב במיזם בתחום התקשורת
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה המבשר חיים קליגר

חיים קליגר, סמנכ"ל השיווק והפרסום של היומון החרדי המבשר, עוזב את העיתון - כך נודע לאייס. בכך חותם קליגר כ-6 שנים ב'המבשר', עוד מתקופת ההקמה של העיתון. על פי הערכות, קליגר צפוי להשתלב במיזם בתחום התקשורת, שיהיה לו ממשק לתחום הפרסום.

לקליגר היה משרד ייעוץ תקשורתי בשם 'נכון ונבון - חיים קלינגר שירותי ייעוץ ותדמית'. הוא הצטרף ל'המבשר' - עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, כאשר שוק הפרינט החרדי נשלט על ידי 2 עיתונים ותיקים וחזקים מאד - יתד נאמן והמודיע. מאז הצליח יחד עם אנשי העיתון, לשנות את המשווה.

על פי סקר TGI למגזר החרדי, שפורסם בחודש פברואר השנה, עולה כי 'המבשר', נהנה מחשיפה של 10.5%, מול 26.6% של יתד נאמן המזוהה עם הזרם הליטאי, והמודיע, המזוהה עם קהילת גור, שרשמה חשיפה של 15.8%. באותו סקר עלה גם כי היומון החרדי-ליטאי הפלס, הושק לפני שנה וחצי, ומזוהה עם הרב שמואל אוירבך, רשם 9.9%.

בהודעה שהופצה הבוקר למשרדי הפרסום, כתבו קליגר והבעלים של העיתון משה פרוש: "אחרי כמעט 6 שנים של עבודה משותפת מיום הקמת 'המבשר' ואף כמה חודשים קודם לכן, חיים קליגר החליט לסיים את עבודתו בעיתון. זהו סיום של פרק אך לא פרידה, השותפות והאמונה בדרך היו ויהיו גם בהמשך. האתגר בהוצאת עיתון יומי חדש אינה פשוטה כלל ועיקר, 6 שנים של עבודה מאתגרת הביאו אותנו ב"ה למקום בו אנו עומדים בחסדי שמים בזכות עבודה משותפת ובזכות הירתמות שלכם לעמוד לימיננו תמיד ובכל עת".

"על כך אנו רוצים להודות לכם ולקוות שתמשיכו להיות שותפים לדרך המשותפת שלנו", נכתב באותה הודעה. "סיום פרק זה הינו מבחינתנו חוליה נוספת באתגרים עימם אנו מתמודדים, אנו בטוחים כי נמשיך בעז"ה לעמוד בהם. אנו שמחים כי צעד זה נעשה גם הוא מתוך הערכה הדדית ובחברות".

קליגר אישר את הפרטים לאייס: "החיים המקצועיים מאתגרים אותי, אחרי כמעט 6 שנים בהם עמדתי באתגר של הוצאת עיתון יומי אני מרגיש שאני יכול להתפנות בעז"ה אל האתגר המרתק הבא".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.