לאחר סיום הקדנציה של גליקמן: מכרז הפרסום של קופ"ח לאומית יוצא לדרך

גליקמן שליווה את לאומית בשנים האחרונות מנסה את כוחו במכרז הפרסום של הקופה המתחרה. תנאי הסף להשתתפות - היקף פרסום של 45 מיליון דולר
משה בנימין |

קופת חולים לאומית מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, שבו יבחר משרד הפרסום שיעניק לה שירותי פרסום ב-3 השנים הקרובות, עם אופציה להארכה. המכרז, שהיה צפוי ודובר עליו בשוק הפרסום בשבועות האחרונים, הוא פועל יוצא של התמודדות גליקמן נטלר סמסונוב - משרד הפרסום של הקופה בשנים האחרונות - במכרז של קופת חולים כללית, לצד משרדי הפרסום המובילים בתעשייה.

לדברי מנהל אגף השיווק בלאומית, אריאל כהן, "בשנה האחרונה, התבצע מהלך עומק אסטרטגי במעטפת השיווקית של הקופה, הכוללת השקה מחודשת של המותג, פילוח קהלי יעד, הרחבת ההיצע המוצרי, התמקדות בשימור ופיתוח כלים שירותיים מתקדמים, תוך התמקדות בשימוש בכלי דיגיטל מתקדמים, ואת פירות מהלך זה כבר התחלנו לקטוף".

עוד אמר כהן כי, "שוק קופות החולים הופך כל העת לתחרותי ומתוחכם יותר. תחום הבריאות מתקדם, ולצידו ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום התקשורת והדיגיטל מאפשרות לייצר מהפכות שיווקיות ושירותיות. החלטנו בלאומית לבדל את עצמנו מהמתחרים באמצעות פיתוח כלים טכנולוגיים מתקדמים, שמטרתם פישוט השירות עבור הלקוחות, באמצעות כלי הדיגיטל. את המהלך ליווה קמפיין תחת הסלוגן 'לנו זה אכפת', המתמקד ביחס והשירותים האישיים והטכנולוגיים אותם לאומית מספקת ללקוחותיה, ואת תוצאותיו אנחנו כבר רואים בשטח".

לעומת מכרז כללית שמתנהל במקביל, שבו תנאי הסף עומדים על ניהול פרסום בהיקף של 90 מיליון דולר, לאומית תנהל מכרז בפורמט פתוח, כאשר תנאי הסף להשתתפות הוא היקף פרסום של 45 מיליון דולר בכל אחת מהשנתיים האחרונות. המשמעות היא שמשרדים רבים יכולים לראות עצמם כבעלי עניין ובעלי הזדמנות שווה.

במהלך שנת 2013, לקמפיינים של לאומית היו 3 דגשים מרכזיים: השקת המסר החדש וחיסכון בביטוח המשלים; הזמינות הגבוהה ביותר לרופאי ילדים; הקופה היחידה שמספקת ביטוח סיעודי לכל החיים. תקציב הפרסום, שכלל גם מידע לחברי הקופה בנוסף לפעילות בטלוויזיה, עמד ב-2013 על כ-7 מיליון שקלים.

בלאומית יבחנו בראשית את ההצעות, על פי העמידה בקריטריונים המקדמיים של תנאי הסף. בשלב הבא תבחן היכולת המקצועית של המועמדים במסגרת פרזנטציה לתחומי האסטרטגיה והקריאייטיב. באגף השיווק של לאומית ציינו כי מבחינת הקופה, אין מניע שמשרד פרסום המתמודד במכרז כללית, יתמודד במקביל על תקציב הפרסום שלה. עם זאת, ניתן להניח שמרדים המשקיעים מזמנם וכספם יהססו להתמודד בעת ובעונה אחת על שני מכרזים.

למרות זאת, לאייס נודע כי ה"גמישות" של קופת חולים לאומית קורצת למשרדים הגדולים שיזרקו את חכתם גם לכיוון זה. על משרדים אלו שמתמודדים במכרז כללית נמנים באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, מקאן אריקסון (שטיפל בכללית בשנים האחרונות), אדלר חומסקי, גליקמן נטלר סמסונוב, פובליסיס וראובני פרידן. שני המשרדים שלא יתמודדו במכרז הם יהושע TBWA שמטפל בקופ"ח מכבי וענבר מרחב ניסן G שמטפל בקופ"ח מאוחדת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים. 

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.