לאומית
צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לאחר סיום הקדנציה של גליקמן: מכרז הפרסום של קופ"ח לאומית יוצא לדרך

גליקמן שליווה את לאומית בשנים האחרונות מנסה את כוחו במכרז הפרסום של הקופה המתחרה. תנאי הסף להשתתפות - היקף פרסום של 45 מיליון דולר
משה בנימין |

קופת חולים לאומית מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, שבו יבחר משרד הפרסום שיעניק לה שירותי פרסום ב-3 השנים הקרובות, עם אופציה להארכה. המכרז, שהיה צפוי ודובר עליו בשוק הפרסום בשבועות האחרונים, הוא פועל יוצא של התמודדות גליקמן נטלר סמסונוב - משרד הפרסום של הקופה בשנים האחרונות - במכרז של קופת חולים כללית, לצד משרדי הפרסום המובילים בתעשייה.

לדברי מנהל אגף השיווק בלאומית, אריאל כהן, "בשנה האחרונה, התבצע מהלך עומק אסטרטגי במעטפת השיווקית של הקופה, הכוללת השקה מחודשת של המותג, פילוח קהלי יעד, הרחבת ההיצע המוצרי, התמקדות בשימור ופיתוח כלים שירותיים מתקדמים, תוך התמקדות בשימוש בכלי דיגיטל מתקדמים, ואת פירות מהלך זה כבר התחלנו לקטוף".

עוד אמר כהן כי, "שוק קופות החולים הופך כל העת לתחרותי ומתוחכם יותר. תחום הבריאות מתקדם, ולצידו ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום התקשורת והדיגיטל מאפשרות לייצר מהפכות שיווקיות ושירותיות. החלטנו בלאומית לבדל את עצמנו מהמתחרים באמצעות פיתוח כלים טכנולוגיים מתקדמים, שמטרתם פישוט השירות עבור הלקוחות, באמצעות כלי הדיגיטל. את המהלך ליווה קמפיין תחת הסלוגן 'לנו זה אכפת', המתמקד ביחס והשירותים האישיים והטכנולוגיים אותם לאומית מספקת ללקוחותיה, ואת תוצאותיו אנחנו כבר רואים בשטח".

לעומת מכרז כללית שמתנהל במקביל, שבו תנאי הסף עומדים על ניהול פרסום בהיקף של 90 מיליון דולר, לאומית תנהל מכרז בפורמט פתוח, כאשר תנאי הסף להשתתפות הוא היקף פרסום של 45 מיליון דולר בכל אחת מהשנתיים האחרונות. המשמעות היא שמשרדים רבים יכולים לראות עצמם כבעלי עניין ובעלי הזדמנות שווה.

במהלך שנת 2013, לקמפיינים של לאומית היו 3 דגשים מרכזיים: השקת המסר החדש וחיסכון בביטוח המשלים; הזמינות הגבוהה ביותר לרופאי ילדים; הקופה היחידה שמספקת ביטוח סיעודי לכל החיים. תקציב הפרסום, שכלל גם מידע לחברי הקופה בנוסף לפעילות בטלוויזיה, עמד ב-2013 על כ-7 מיליון שקלים.

בלאומית יבחנו בראשית את ההצעות, על פי העמידה בקריטריונים המקדמיים של תנאי הסף. בשלב הבא תבחן היכולת המקצועית של המועמדים במסגרת פרזנטציה לתחומי האסטרטגיה והקריאייטיב. באגף השיווק של לאומית ציינו כי מבחינת הקופה, אין מניע שמשרד פרסום המתמודד במכרז כללית, יתמודד במקביל על תקציב הפרסום שלה. עם זאת, ניתן להניח שמרדים המשקיעים מזמנם וכספם יהססו להתמודד בעת ובעונה אחת על שני מכרזים.

למרות זאת, לאייס נודע כי ה"גמישות" של קופת חולים לאומית קורצת למשרדים הגדולים שיזרקו את חכתם גם לכיוון זה. על משרדים אלו שמתמודדים במכרז כללית נמנים באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, מקאן אריקסון (שטיפל בכללית בשנים האחרונות), אדלר חומסקי, גליקמן נטלר סמסונוב, פובליסיס וראובני פרידן. שני המשרדים שלא יתמודדו במכרז הם יהושע TBWA שמטפל בקופ"ח מכבי וענבר מרחב ניסן G שמטפל בקופ"ח מאוחדת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.