לאומית
צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לאחר סיום הקדנציה של גליקמן: מכרז הפרסום של קופ"ח לאומית יוצא לדרך

גליקמן שליווה את לאומית בשנים האחרונות מנסה את כוחו במכרז הפרסום של הקופה המתחרה. תנאי הסף להשתתפות - היקף פרסום של 45 מיליון דולר
משה בנימין |

קופת חולים לאומית מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, שבו יבחר משרד הפרסום שיעניק לה שירותי פרסום ב-3 השנים הקרובות, עם אופציה להארכה. המכרז, שהיה צפוי ודובר עליו בשוק הפרסום בשבועות האחרונים, הוא פועל יוצא של התמודדות גליקמן נטלר סמסונוב - משרד הפרסום של הקופה בשנים האחרונות - במכרז של קופת חולים כללית, לצד משרדי הפרסום המובילים בתעשייה.

לדברי מנהל אגף השיווק בלאומית, אריאל כהן, "בשנה האחרונה, התבצע מהלך עומק אסטרטגי במעטפת השיווקית של הקופה, הכוללת השקה מחודשת של המותג, פילוח קהלי יעד, הרחבת ההיצע המוצרי, התמקדות בשימור ופיתוח כלים שירותיים מתקדמים, תוך התמקדות בשימוש בכלי דיגיטל מתקדמים, ואת פירות מהלך זה כבר התחלנו לקטוף".

עוד אמר כהן כי, "שוק קופות החולים הופך כל העת לתחרותי ומתוחכם יותר. תחום הבריאות מתקדם, ולצידו ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום התקשורת והדיגיטל מאפשרות לייצר מהפכות שיווקיות ושירותיות. החלטנו בלאומית לבדל את עצמנו מהמתחרים באמצעות פיתוח כלים טכנולוגיים מתקדמים, שמטרתם פישוט השירות עבור הלקוחות, באמצעות כלי הדיגיטל. את המהלך ליווה קמפיין תחת הסלוגן 'לנו זה אכפת', המתמקד ביחס והשירותים האישיים והטכנולוגיים אותם לאומית מספקת ללקוחותיה, ואת תוצאותיו אנחנו כבר רואים בשטח".

לעומת מכרז כללית שמתנהל במקביל, שבו תנאי הסף עומדים על ניהול פרסום בהיקף של 90 מיליון דולר, לאומית תנהל מכרז בפורמט פתוח, כאשר תנאי הסף להשתתפות הוא היקף פרסום של 45 מיליון דולר בכל אחת מהשנתיים האחרונות. המשמעות היא שמשרדים רבים יכולים לראות עצמם כבעלי עניין ובעלי הזדמנות שווה.

במהלך שנת 2013, לקמפיינים של לאומית היו 3 דגשים מרכזיים: השקת המסר החדש וחיסכון בביטוח המשלים; הזמינות הגבוהה ביותר לרופאי ילדים; הקופה היחידה שמספקת ביטוח סיעודי לכל החיים. תקציב הפרסום, שכלל גם מידע לחברי הקופה בנוסף לפעילות בטלוויזיה, עמד ב-2013 על כ-7 מיליון שקלים.

בלאומית יבחנו בראשית את ההצעות, על פי העמידה בקריטריונים המקדמיים של תנאי הסף. בשלב הבא תבחן היכולת המקצועית של המועמדים במסגרת פרזנטציה לתחומי האסטרטגיה והקריאייטיב. באגף השיווק של לאומית ציינו כי מבחינת הקופה, אין מניע שמשרד פרסום המתמודד במכרז כללית, יתמודד במקביל על תקציב הפרסום שלה. עם זאת, ניתן להניח שמרדים המשקיעים מזמנם וכספם יהססו להתמודד בעת ובעונה אחת על שני מכרזים.

למרות זאת, לאייס נודע כי ה"גמישות" של קופת חולים לאומית קורצת למשרדים הגדולים שיזרקו את חכתם גם לכיוון זה. על משרדים אלו שמתמודדים במכרז כללית נמנים באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, מקאן אריקסון (שטיפל בכללית בשנים האחרונות), אדלר חומסקי, גליקמן נטלר סמסונוב, פובליסיס וראובני פרידן. שני המשרדים שלא יתמודדו במכרז הם יהושע TBWA שמטפל בקופ"ח מכבי וענבר מרחב ניסן G שמטפל בקופ"ח מאוחדת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.