תלוש משכורת שכר תלוש משכורת שכר
מיוחד

השכר בענף הפרסום: 40 אלף למנכ"ל, 30 לסמנכ"ל לקוחות, וכמה לקופי מתחיל

זה הזמן להציץ לתלוש השכר של השכן שלכם במשרד. סקר השכר השנתי של ADMAN חושף את המשכורות בתעשיית הפרסום, דיגיטל, יח"צ, קד"מ ושיווק
משה בנימין | (27)

מה רשום על תלוש המשכורת של מנכ"ל משרד הפרסום בו אתם עובדים, כמה מקבל הפלנר שאתם פוגשים במסדרון ומה השכר החודשי של הקופירייטר המתחיל שהרגע הצטרף? סקר השכר השנתי של ADMAN בבעלות גינגי פרידמן, שנערך אחת לשנה ב-12 השנים האחרונות מתפרסם היום (יום א') וחושף את המספרים העדכניים.

הסקר נערך על ידי ADMAN למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת, הוא סקר המבוסס על נתוני אמת והפך עם השנים ל"מחירון" הרשמי של התעשייה. טבלאות השכר בענפי הפרסום, הדיגיטל, יחסי הציבור, הקד"מ והשיווק מבוססות על הסקר הנערך באופן שוטף לאורך כל השנה. הסכומים נקובים באלפי שקלים ובמונחי ברוטו, והמספרים אינם כוללים הטבות נלוות, כגון ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, בונוסים, רכב וכו'.

על פי פרידמן, "להבדיל מסקרים אחרים, סקר השכר מבוסס על נתוני אמת, דהיינו חשבוניות שהוצאתי ללקוחות לאחר השמת עובדים. אני יודע בדיוק מהו השכר שקיבל העובד שלו נעשתה ההשמה - כמובן בנתוני ברוטו ללא נתונים נלווים לשכר".

לדברי גינגי "ניתן לראות שכל הזמן מופיעים תפקידים חדשים, בעיקר בתחום הניו מדיה, שמתחילים להשפיע על תנודות כח האדם, מהתפקידים המסורתיים לתפקידים החדשים. אנשים שבעברם היו הולכים להיות קופירייטירים הולכים להיות מנהלי תוכן וכן הלאה". עוד הוא מציין, כי "ישנו מחסור חמור בעובדים טובים בכל התפקידים החשובים: פלנרים, ארטים וקופירייטרים".

לעניין הטענות כי מדובר בנתונים מופרכים שגבוהים בהרבה מהמציאות בתעשייה אומר גינגי: "כל אחד עושה השלכה לעצמו - אם זה מישהו שיש לו שכר נמוך הוא מאשים בעצם את הראי, ומי שיש לו שכר גבוה - קולו לא נשמע. הנתונים הם ממוצעים, ממה שעובר תחת ידיי. עם זאת, אפשר לסייג ולומר שרוב האנשים שעוברים אצלי הם מהיותר טובים, להבדיל מכח האדם האיכותי פחות".

פרידמן מציין עוד כי "עד לתפקידים הניהוליים הבכירים, השכר גבבה יותר במשרדים הפחות גדולים וזה מתאזן רק ברמת הסמנכ"לים". הוא מסביר זאת בעובדה ש"במשרדים קטנים צריכים לפצות על הקוטן ולכן משלמים יותר לאנשים טובים שמוכנים לבוא אליהם, ומי שרוצה להתהדר בנוצות של משרד גדול מקריב חלק מהמשכורת". לדבריו "יש טרנד מאוד מובחן בחייו של הפרסומאי המצוי: כשהוא ייכנס לענף הוא ילך למי שייתן לו את ההזדמנות, אחר כך שאיפת חייו היא לעבור למשרד גדול ואז הוא מגלה שהתהילה ריקה מתוכן, ואז הוא עובר למשרד קטן יותר שם הוא עובד פחות שעות ומקבל שכר גבוה יותר ממשרדים גדולים".

בהשוואה לשנה שעברה, הסקר הנוכחי מצביע על עלייה ברמות השכר. מנכ"ל משרד פרסום ששכרו עמד על 35 אלף שקלים קיבל בשנה החולפת יותר - בין 40 ל-45 אלף שקלים (עלייה של כ-14% ויותר). סמנכ"ל לקוחות שקיבל בשנה שעברה בין 20 ל-25 אלף שקלים, יקבל עכשיו 25-35 אלף (עלייה של כ-25% ויותר). שכרו של מנהל קריאייטיב עלה מ-16-18 אלף שקלים ל-18-25 אלף (עלייה של כ-12.5% ויותר). קופי מתחיל שקיבל 5,500 שקלים יקבל כיום 6-8 אלף שקלים (עלייה של כ-9% ויותר).

כפי שעולה מהסקר, פערי השכר בין סמנכ"ל קריאייטיב לקופי מתחיל עומדים על 19 אלף שקלים, כך שיש הרבה לאן לשאוף אם נכנסתם לענף רק לאחרונה. הפער בין מנהל קריאייטיב לארט עומד על כ-10 אלף שקלים. בענף הדיגיטל, הפער בין סמנכ"ל לקוחות לתקציבאי מתחיל עומד על 12 אלף שקלים. כמו כן, זהו גם הפער בין סמנכ"ל לקוחות לתקציבאי מתחיל בענף יחסי הציבור. בענף השיווק, הפער בין הסמנכ"ל למנהל המותג עומד על כ-17 אלף שקלים.

פרסום

תחום האינטראקטיב מציין אף הוא עלייה ברמות השכר. מנכ"ל שהשתכר לפי הסקר של השנה שעברה 20-25 אלף שקלים יקבל לפי הסקר הנוכחי 25-30 אלף שקלים. שכרם של מנהלי הפעילות ברשתות החברתיות, מהתקפידים היותר פופולריים בשנים האחרונות, צמח אף הוא מ-12 עד 14 אלף שקלים ל-14-16 אלף שקלים.

דיגיטל

התחום ששמר על קפאון הוא דווקא ענף היח"צ בו רמות השכר נשארו כשהיו לפי הסקר של השנה שעברה.

יחסי ציבור

קד"מ

שיווק

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    עומרי חיון עושה יותר (ל"ת)
    משעשע 20/01/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    בכיר 20/01/2014 08:51
    הגב לתגובה זו
    גינגי מציג נתונים מטורפים והרבה מגיבים טוענים שהמספרים האמיתיים רחוקים ממה שהוא מציג. זו המציאות - אם לפני עשר שנים הענף משך את האנשים היצירתיים ביותר והטובים ביותר הרי שהיום זה ממש לא ככה. 90% מהענף הזה מורכב מאנשים בינוניים (במקרה הטוב). האנשים הבינוניים האלו מרוויחים חרא של משכורות, הרבה מתחת למספרים של גינגי (כן, כנראה מדובר בכם, כל אותם מגיבים מתוסכלים). תקציבאי 10? פלנר 16? פחחחח... אבל... יש את ה-10% הנותרים. אותה שכבה של אנשים שבעלי המשרדים מבינים שבלעדיהם הם פשוט יקרסו. אותם מעטים (שבעבר היו הרוב) שעדיין שומרים על רמה של חדשנות, יצירתיות, מקוריות ועומק. האנשים האלו מרוויחים המון כסף. הם גם מקבלים המון בונוסים והטבות. אותם 10% מרוויחים משכורות גבוהות יותר ממה שמצוין בטבלה. הם לא חייבים להיות מנהלים בכירים. כולכם מכירים את הקופירייטר הכוכב או הפלנר הכוכב. יכול להיות שהם מרוויחים הרבה יותר ממש שאתם חושבים הממוצע כנראה מגיע למספרים של גינגי
  • 19.
    ההוא מכאן 20/01/2014 00:42
    הגב לתגובה זו
    אז אחרי 7 שנים בתחום, אני חייב להודות המשכורות כאן בהחלט הגיוניות (לפחות ביחס לעשרים המשרדים המובילים). קופי צעיר מרוויח בסביבות 6000 ש"ח, אחרי שנה וחצי 7500, קופי בכיר בסביבות 15-16, מנהל קריאייטיב בין 16-24 וסמנכ"ל אין לי מושג..עוד לא הייתי. אם המשכורת שלכם נמוכה יותר תילחמו במקום להתבכיין כמו סאקרס.
  • מתעניין 18/08/2017 23:17
    הגב לתגובה זו
    היי,אני בחור בן 27 עם תואר באמנות ושוקל להכנס לעולם הפרסום. מבחינתי לעשות תואר נוסף. תחום הקריאייטיב מאד מעניין אותי ואשמח לשמוע חוות דעתך מה המסלול הנכון בכדיי להגיע לתפקיד משמעותי בחברה פרסום ולהפתח בהמשך למנהל קריאייטיב?
  • יעל 20/01/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    קופי בכיר לא מרוויח בחיים 15-16... לא יודעת איפה אתה עובד או אם אתה סתם טרול שעובד עלינו אבל אשמח לקבל סריקה של המשכורת שלך להראות לבוס שלי...
  • 18.
    ארט שמרוויח פחות 19/01/2014 22:59
    הגב לתגובה זו
    בא לי גם לקבל 12
  • 17.
    סקר אלטרנטיבי 19/01/2014 22:53
    הגב לתגובה זו
    שלחו לי לפה תלושים סרוקים בלי זיהוי שלכם ציינו בבקשה על הסריקה את התפקיד [email protected]
  • 16.
    שמיז 19/01/2014 20:19
    הגב לתגובה זו
    בתור סופרוויזר מתחיל במשרד בינוני שאכן מרוויח 10 ובדיוק כפי שגינגי רשם וכתקציבאי הרווחתי 6 עד 8 בהתאם להתקדמות, למה אתם פשוט לא רושמים כמה אתם מרוויחים? סוג של חכמת המונים. הכי פשוט כל פעם מחדש לרשום כמה הוא הזוי במקום לרשום נתוני אמת. אל תתחבאו, תרשמו נתונים
  • 15.
    טוב שלא הגזמתם נתתם משכורות הייטק חרטה ברטה (ל"ת)
    ששון החצילון 19/01/2014 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    19/01/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    תקציבאי מתחיל 4500-5000 מעצב מתחיל 4500 מעצב מנוסה -12000 קופי מתחיל - חינם במשרדים מסוימים. 5500 אחרי שנה שנה וחצי ייתכן והנתונים ממדינה אחרת ?
  • א 20/01/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    תבדוק בתלוש משכורת שלך מה הברוטו.
  • 13.
    וכשתגיעו לגינגי לראיון, הוא יגיד לכם שפלנר (ל"ת)
    מנוסה יקבל 8-10.חרטא 19/01/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    19/01/2014 16:21
    הגב לתגובה זו
    המשכורות בענף הפרסום המופיעות בכתבה גבוהות ב-20 עד 30 אחוז מהמציאות במשק. אני לא יודע מהיכן אתה לוקח את הנתונים שלך אבל כעובד בענף הפרסום כבר 20 שנה (ומס' שנים כמנהל) המשכורות שרשמת פשוט הזויות.
  • נכון מאד. ניפוח היסטרי (ל"ת)
    19/01/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פז צוק 19/01/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    עושקים את הקטנים, והגדולים כבר מה לעשות עם הבוחטות, אוכלי חינם
  • 10.
    נ 19/01/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחחח
  • פז צוק 19/01/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
    ממש עושקים את הצעירים שמתחילים לפרנס ולהתפרנס ,בושה
  • 9.
    ערן 19/01/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    גינגי, אתה אומר שהנתונים מבוססים על מספרים אמיתיים. אני מאמין לך אבל אני רק רוצה להבין כמה מנכ"לים וסמנכ"לים של משרדי פרסום עוברים תחת היד שלך כל שנה? אתה מציג פה עלייה ענקית במשכורות אבל בינינו כמה בכירים עברו השמה השנה בכל הענף? 2-3 מנכ"לים, 3-4 סמנכ"לי קריאטיב, 3-4 סמנכ"לי פלנינג? בהנחה שלא כולם הגיעו דרכך, אני מנסה להבין על סמך מה אתה מבסס את הנתונים האלו?
  • 8.
    בועז 19/01/2014 15:48
    הגב לתגובה זו
    לפחות לגבי העובדים ה'קטנים' המשכורות גבוהות בכתבה ב-2000-3000 שח מהמציאות בדוק.
  • 7.
    בול ושיט (ל"ת)
    . 19/01/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    וחבורתו 19/01/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    השתתפות של כולנו במאמץ המשרדי למול "המשבר"
  • 5.
    אין שכל בענף, 19/01/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם משקיע ומנסה להעלות את השכר המקובל בענף וכל העובדים מטקבקים " מה פתאום - השכר נמוך יותר" גינגי- הם מפגרים , אין לך עם מה לעבוד פה
  • באמת אין לך שכל (ל"ת)
    19/01/2014 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שוב עובדים על ג'ינג'י ? (ל"ת)
    אחד שעבד 19/01/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בום 19/01/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
    אני לא יודעת איזה משרדים נבדקו בסקר, אבל לא אני ולא אף אחד מחבריי הארטים המתחילים, לא הרוויחו בשנה הראשונה יותר מ-4500. ברוטו.
  • 2.
    מיטל 19/01/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    השכר שציינתם פה רחוק מהשכר האמיתי בשוק... בתור אחת שעובדת זמן לא מועט במשרדי פרסום
  • 1.
    ומה עם קופי בכיר? (ל"ת)
    ארנולד 19/01/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.