טור

עלילות רועי ברמן בדיסלדורף: איך אפשר להבין יפנים?

עם תקציב הפקה בן 7 ספרות ומפגש של כל מנהלי השיווק באירופה - איך נראית ההשקה הבינ"ל של Mazda 3 החדשה, מקבלת הבריף בינואר ועד אוגוסט
רועי ברמן |

התשובה לארט היפני מובטחת בסוף, בינתיים אני אספר קצת על הקמפיין עליו עובדים כיום במשרד. אז כפי שסיפרתי בחלק הקודם, למשרד פה יש לקוח אחד בלבד (Mazda) אבל...יש 26 מדינות לטפל בהן.

חלוקת העבודה היא שאנחנו במשרד יחד עם מחלקת השיווק של Mazdaאירופה מייצרים את העבודה ברמת המותג (בכל הערוצים: אונליין/ אופליין/ דיגיטל/ מדיה חברתית/ PR וכו') ואילו השווקים המקומיים עושים את הפעילות ברמת המוצר הספציפי/מכר וכן את האדפטציה של העבודה המותגית לשוק שלו.

ב-2013 גולת הכותרת של העבודה כאן היא ההשקה העולמית של ה- Mazda3 החדשה. החברה מייחסת חשיבות גדולה להשקת הדגם הנמכר ביותר שלה, בייחוד כשלא מדובר בעוד מתיחת פנים אלא בדגם חדש לחלוטין שאמור להיות קפיצת מדרגה משמעותית של המוצר ושל החברה.

פרק א': מישראל לגרמניה

אז איך זה קורה בפועל?

אם חשבתם שעד היום עבדתם על קמפיינים ארוכים אז welcome לאירופה...בסוף 2012 שלפו פה יומנים וסימנו אבני דרך, היעד - קמפיין באוויר באוקטובר 2013, ומכאן נגזר הכל.

בינואר: תחילת עבודה עם בריף תקשורתי שמגדיר את המטרות הרחבות יותר, לו"ז, מה הוסכם עם מטה החברה ביפן, עקרונות כללים לקמפיין, והסכמת השווקים השונים באירופה על העקרונות. (כל אבן דרך כזו כרוכה אין ספור ישיבות, תאומים, בדיקות וכאב ראש רציני לתקציבאות).

פברואר: בריף פרסומי שיוצא ממחלקת הפלנינג שלנו ומאושר ע"י Mazda אירופה (משפט קצר - שמתמצת עבודה קשה של מציאת רעיונות, ניסוחים ופתרונות שיתאימו לשוק האירופאי, ויקבלו את ברכת הדרך של הבוסים ביפן ושל שאר מרכזי החברה בעולם אשר משתדלת לשמור על יישור קו גלובאלי ברמה האסטרטגית).

מרץ: ברגע שיש בריף (והוא שונה ממה שמכירים בארץ, כי העבודה היא ברמת קונספט מותגי רחב ולא תובנה צרכנית - כי מה שמתאים לגרמני לא מתאים להולנדי, או לשבדי או לרוסי...ולכן צריך מכנה משותף לכולם), עושים פה דבר שנקרא Hot House.

הרעיון: אוספים יחד קבוצה של אנשי אונ/אופליין, PR, פלנינג, קראיטייב ומדיה ממשרדים של הרשת ברחבי אירופה ובמשך 4 ימים עובדים רק על פיצוח הבריף. בסוף התהליך יש בד"כ ערימת רעיונות (קונספטים עם רעיונות ראשונים לביצוע) שמעבירים אותם סינון ומציגים ללקוח. לאחר פינג פונג של כמה וכמה פגישות מגיעים למשהו כמו 3-5 רעיונות בשלים יותר ואז מזמנים עוד Hot House. הפעם מינון אנשי הקריאייטיב גבוה יותר והדגש הוא על פיתוח קריאיטייבי של הקונספטים שעברו את השלב הקודם.

אפריל - מאי: בסוף הסבב הקודם מגבשים את 3 הרעיונות הטובים ביותר, מפתחים אותם לתוצרים קריאטייבים בסיסיים (תסריט, סקיצות וכו') ומכנסים את כל מנהלי השיווק של Mazda באירופה.

בישיבה ארוכה של יום אחד, מציגים את כל הקונספטים והפיתוחים הקריאטייבים והשווקים מתבקשים להצביע על הכיוון המועדף עליהם (ממש נותנים ציונים) ובסופו של יום יש לנו כיוון זוכה (רגע אין עוד מה להתלהב... זה רק כיוון). בשלב הזה שולחים את אנשי הקריאייטיב השונים לעבוד על תסריטים, מודעות, אתר אינטרנט, פעילויות דיגיטל, פעילות יח"צ וכו', שכולם צריכים להיות מתואמים, משולבים ותפורים לקמפיין אחד שיתפרס על כל אירופה במשך כמה חודשים.

יוני: אוספים את כל מה שפותח, מכנסים (שוב) את כל מנהלי השיווק מאירופה (בכל פעם מטיסים את כולם ללברקוזן בגרמניה) ומציגים להם את העבודה שנעשתה. כל העבודות צריכות לקבל אישור, יש כאלו שנשלחות למקצה שיפורים ויש כאלו שנשלחות לפח.

יולי - ספטמבר: לאחר האישור "התאורטי" של השווקים השונים, מקבלים אישור סופי של Mazda אירופה ושל הבוסים מיפן, חותמים על תקציבים (התקציב פה נחשב לצנוע במונחי עולם הרכב של אירופה, אבל נגיד שרק בתקציב ההפקה של הסרט יש 7 ספרות ביורו, כן...) ויאללה לתהליך מורכב של הפקה, עבודה של חברות שונות על חלקים שונים בתהליך וכמובן אינטגרציה של כל החלקים יחד כדי לקבל קמפיין אחד.

נשמע כאילו יש הרבה זמן לכל שלב, אך בפועל הלו"ז מאד צפוף. כל פיפס עובר 10 אישורים (עדיין עובדים בגרמניה וסדר צריך שיהיה), כמות הרעיונות שנפסלים גבוהה ומעבר לכך מתרחשים ברקע כל הזמן עוד פרויקטים רבים ושונים (למשל פיתוח תוכנית מתן חסויות של המותג, החשיפה העולמית של הרכב החדש ועוד לא דיברנו על מחקרים, מתחרים וכל מיני בלת"מים של מנכ"לים כאלו ואחרים).

נכון לעכשיו (תחילת אוגוסט) ההפקה בשיא המרץ וכולם כאן סקרנים להתחיל ולראות תוצרים שעוד חודשיים שלושה יתחילו לשטוף את אירופה (וגם אני אפילו קצת מתרגש לדעת שמשהו שיש לי בו חלק לא קטן יופיע בטלוויזיה הספרדית או על שילוט חוצות בפריז).

ו...ארטדירקטור יפני. בת'כלס אף אחד פה במשרד לא מבין מילה ממה שהוא אומר, אז עושים לו כן עם הראש ונותנים לו להמשיך ולשחק בפוטושופ כי הוא עושה את זה בכלל לא רע.

הכותב הוא פלנר בכיר בסוכנות הפרסום Team Cosmo דיסלדורף מקבוצת WPP העולמית

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.