אודיטי מקבלת המלצת קנייה - אפסייד של 18%
מניית אודיטי נמצאת על רכבת הרים בחודש האחרון. דוח שורטיסטים על החברה שפורסם לראשונה בביזפורטל לפני חודש הוריד את המנייה ב-12%. אודיטי הגיבה לטענות בדוח: "אודיטי דוחה בכל תוקף את דוח השורט שפורסם", נמסר אז בתגובה מהחברה. "ההאשמות והטענות שהועלו בדוח על ידי חברת NINGI Research מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות ועל ספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא כל מעורבות של ODDITY או מענה מטעמה לטענות שהוצגו", מסרה החברה,והצליחה להרגיע את המשקיעים.
בערך שבועיים לאחר מכן הודיעה אודיטי על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 150 מיליון דולר לצד העלאת התחזית, מה שהקפיץ את המנייה ב-16%. לפי התחזית המעודכנת החברה צופה כעת לרבעון השני הכנסות נטו בסך של כ-189 מיליון דולר המייצגות צמיחה של 25% משנה לשנה, רווחיות גולמית של 71%, EBITDA מתואם של כ-60 מיליון דולר ורווח למניה מתואם מדולל של כ-0.69 דולר למניה.
באופנהיימר נפגשו עם הנהלת החברה ופרסמו המלצת קנייה עם מחיר יעד של 46 דולר, אפסייד של 18% על מחיר המנייה הנוכחי שעומד על 39 דולר: " השבוע נפגשנו עם הנהלת חברת אודיטי, סמנכ"לית הכספים (CFO) לינדזי דרוקר-מן ומנהל טכנולוגיה הראשי (CTO) מר ניב פרייס. אנו משמרים את המלצת ה- Outperform על מניית אודיטי תוך שמירת מחיר היעד של 46 דולר.
"מנהל הטכנולוגיה הראשי, מר ניב פרייס, פרס בפנינו את היתרון הטכנולוגי של אודיטי אל מול המתחרות והשחקניות המסורתיות בשוק. היות ומרבית מכירות אודיטי מתבצעות דרך ערוצי האונליין, לאודיטי כמות מידע אדיר שנצבר לאורך השנים מ- 50 מיליון המשתמשים שבמאגרה, ומכיוון שהמכירות הן ישירות לצרכן ללא ערוצי הפצה, נהנית אודיטי מהכרות מעמיקה עם לקוחותיה, דבר שמהווה יתרון אל מול מתחרות דוגמת חברות e.l.f Cosmetics ואסתי לאודר, שמרבית מכירותיהן מתבצעות דרך חנויות קמעונאיות שונות", כתבו באופנהיימר. "לדבריו לא רק כמות המידע הוא שחשוב עבור יישום של בינה מלאכותית אלא גם איכות המידע שנצבר.
- התזמון המושלם של אורן הולצמן; אודיטי נפלה 30% מאז שמימש
- סודות היופי של אודיטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנוע צמיחה נוסף הוא פעילות המעבדה Oddity Labs , המעבדה מנצלת מתודולוגיות מעולם הביוטכנולוגיה לגילוי מולקולות, תוך שימוש בבינה מלאכותית", הוסיפו באופנהיימר. "המעבדה תומכת בחדשנות המוצרים של החברה לעתיד, עם דגש על גילוי ופיתוח מוצרים חדשים. בהתאם לביקושים ולנקודות התורפה של הצרכנים. לדברי לינדזי, ה- CFO מאפשרת מעבדה זו לאודיטי לפתח מותגים חדשים בהשקעה נמוכה יחסית ולטפח אותם למכירות בקנה מידה משמעותי. להמחשה, בשנת 2022 אודיטי השיקה מותג חדש לטיפוח העור בשם Spoiled Child, וכבר בשנת 2023 ההכנסות ממותג זה עמדו על 110 מיליון דולר. החברה נמצאת בתהליכי פיתוח של שני מותגים נוספים, כאשר המותג השלישי צפוי להיות מושק במהלך מחצית השנייה של שנת 2025, וצפוי לספק פתרונות לבעיות עור כמו אקנה, אגזמה ועוד, שוק עצום בפני עצמו".
באופנהיימר התייחסו גם לתכנית הרכישה העצמית ודוח השורטיסטים: "בתחילת החודש הודיעה אודיטי על תוכנית רכישה עצמית של מניות בסכום כולל של 150 מיליון דולר. תוקף התוכנית היא לשלוש שנים או לחילופין עד למיצוי כל התקציב שהוקצה לרכישה. לאודיטי 250 מיליון דולר בקופת המזומנים עם קו אשראי של 100 מיליון נוספים שטרם נוצלו. הודעה על תוכנית buy back הגיעה כצעד הפגנת הבעת אימון של החברה בפעילותה העסקית, זאת לאחר שבחודש מאי פורסם דוח שורט על החברה שטען, בין היתר, שהפעילות בישראל משמעותית מכפי שהחברה מציינת. אודיטי בתגובה הוציאה הבהרה שהפעילות בישראל מהווה נתח הנמוך מ5% מההכנסות ומהרווח. לצד הודעת החברה על תוכנית רכישה העצמית אודיטי העלתה את תחזית ההכנסות והרווחיות לרבעון השני 2024, זאת לאור המומנטום העסקי החיובי של החברה. החברה צופה הכנסות של 189 מיליון דולר, בטווח העליון של התחזית הקודמת של 185-189 מיליון דולר, ומעל תחזיתנו של 186 מיליון דולר. רווח EBITDA של 60 מיליון דולר, מעל התחזית הקודמת של 53-56 מיליון דולר, חלק מסוים משיפור הרווחיות נובע מתזמון של הוצאות מסוימות שיידחו לתוך המחצית השנייה".
"אנו רואים באודיטי חברה צרכנית ייחודית העושה שימוש רב בטכנולוגיה", כתבו באופנהיימר. "החברה מתבססת על מאגרי מידע רבים וכלי AI אשר מקנים לה יתרון תחרותי בחדירה לשוק הצריכה המקוונת של ענף הקוסמטיקה והיופי. החברה מניבה כמחצית מהכנסותיה ממשתמשים חוזרים, נתון שיכול להצביע על איכות המוצרים, וכן על שביעות רצון הלקוחות. אודיטי הינה בעלת פרופיל צמיחה גבוהה, כאשר במהלך הרבעון הראשון השיגה צמיחה מרשימה במכירות של 27.8% בהכנסות, זאת לצד שיעור רווח גולמי גבוה במיוחד כ- 73%, ושיעור EBITDA של 22%. בתחזיתה לשנים הקרובות שואפת אודיטי ל Rule Of 40".
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מניית אודיטי נסחרת לפי שווי של 2.22 מיליארד דולר. מתחילת השנה ירדה המנייה ב-16% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-20.5%.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.

