ניר צוק
צילום: תמר מצפי

פאלו אלטו שוב מזנקת לאחר הדוחות - למה ברבעונים האחרונים ההפתעה כזו משמעותית

החברה של ניר צוק לא פספסה את תחזיות הרווח של וול סטריט קרוב לעשור ועדיין כל דוח בשנה האחרונה מזניק את המניה למעלה 
מתן קובי |

חברת פאלו אלטו  פאלו אלטו  פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון שהסתיים בחודש אפריל. החברה רשמה רווח למניה עמד על 1.1 דולר על הכנסות של 1.72 מיליארד דולר, צפי אנליסטים לעומת זאת עמד על רווח למניה של 92 סנט על הכנסות של 1.71 מיליארד דולר. גם תחזית החברה לרבעון הבא הפתיעה עם צפי לרווח למניה של בין 1.26 ל-1.3 דולר על הכנסות של בין 1.93 ל-1.96 מיליארד דולר, צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.2 דולר על הכנסות של 1.95 מיליארד דולר. בתגובה המניה היום מזנקת בלמעלה מ-7%.

זו לא הפעם הראשונה שהחברה עוקפת את תחזיות האנליסטים, למעשה, הפעם האחרונה שהחברה פספסה את תחזית ההכנסות של וול סטריט הייתה עם פרוץ הקורונה. הפעם היחידה והאחרונה בה החברה פספסה את תחזיות הרווח היתה בספטמבר 2013.

לחברת הסייבר יש מגוון מוצרים וככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתחדש ולהשתדרג, כך גוברים איומי האבטחה, מה שמשחק לטובתה והתוצאות מדוברות בעד עצמן. למרות הכל, נראה שבשנה האחרונה לתוצאותיה הייתה השפעה גדולה בצורה יוצאת דופן - לאחר פרסום הדוחות, מניית החברה זינקה בממוצע בחמשת הרבעונים האחרונים (כולל היום) ב-9.5%, מדוע?

שנת 2022 הייתה שנה קשה מאוד בשוקי המניות - הנאסד"ק איבד למעלה מ-30% והתוצאות של חברות רבות, ביניהן החברות הגדולות ביותר בארה"ב, היו חלשות בצורה שלא נראתה שנים. בדוחות לשנת 2022 מטא  META PLATFORMS פספסה את תחזיות האנליסטים 3 פעמים, כך גם אמזון  AMAZON ואלפאבת (גוגל)  GOOGLE פספסה את כל התחזיות לאותה השנה. 

בשנה כזו קודרת, פאלו אלטו הצליחה כאמור לעקוף את כל תחזיות האנליסטים, לעיתים בפער של עשרות אחוזים. הסנטימנט היה שלילי והחברה הצליחה למקסם רווחים כשכולם ציפו לתוצאות הרבה יותר בינוניות. פאלו אלטו לא הייתה היחידה וחברות רבות בתחום אבטחת המידע הפתיעו את המשקיעים לטובה, ביניהן פורינט  FORTINET וקראוודסטרייק  CROWDSTRIKE .

הסנטימנט מאז 2022 השתפר לטובה - הנאסד"ק נמצא כבר בעלייה של 19% מאז תחילת השנה, ולמרות זאת החברה ממשיכה להציג תוצאות חזקות מהמצופה ועל כן העליות היום, ששמות את מניית החברה במרחק של פחות מ-5% משיא כל הזמנים אשר נרשם בשנה שעברה. למרות העליות, החששות ממיתון עד גבוהים, הפד' עוד לא הפסיק להעלות את הריבית וכל אלו מאיימים על ההכנסות של החברה - מה שעוד נותן לה מקום להפתיע את השוק, בעיקר כשהיא ממשיכה להעלות תחזיות להמשך, בדיוק מה שאוהבים לראות בוול סטריט.

מעבר לזה שהחברה מצליחה לעקוף את התחזיות ולהצלחה של שאר חברות הסקטור, אי אפשר להתכחש לצמיחה המרשימה של פאלו אלטו - החברה צופה כעת שההכנסות השנה יעמדו על בין 6.88 ל-6.91 מיליארד דולר, עלייה של כ-25.5% לעומת השנה הקודמת. החברה צופה ששיעור תזרים המזומנים החופשי המתואם יעמוד השנה על 38% (אמצע טווח), הרווח (Non-GAAP) למניה צפוי לעמוד על בין 4.25 ל-4.29 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

"הצוות שלנו שוב הציג ביצועים טובים בשוק שממשיך להיות מאתגר", אמר ניקש ארורה, מנכ"ל פאלו אלטו עם שחרור הדוחות. "האסטרטגיה שלנו על מנת לספק מוצרים מהזן הטוב ביותר בשלושת הפלטפורמות שלנו היא לעזור ללקוחות לפשט את ארכיטקטורות האבטחה שלהם ולאחד את הספקים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.