התייקרות במחירי החלב - עלייה של 16%
ועדת המחירים פרסמה את המחירים של מוצרי החלב בפיקוח להערות הציבור. המחיר החדש יכנס לתוקף ב-1 במאי. חלב בקרטון 3% שעולה כיום 6.23 יעלה 7.23. חלב 3% בשקית שעולה כיום 5.04 יעלה 6.31. מחיר האשל יעלה מ-1.40 שקל ל-1.96, מחיר הגיל יעלה מ-1.28 שקל ל-1.75 שקל, מחיר שמנת חמוצה 15% יעלה מ-2.08 שקל ל-2.79 שקל, מחיר שמנת מתוקה 38% יעלה מ-5.23 שקל ל-7.51 שקל.
במחירי הגבינות הקשות גם יחול זינוק במחירים: מחיר קילו גבינה צהובה עמק 28% יעלה מ-37 שקל ל-51 שקל, מחיר קילו גבינה צהובה גלבוע 22% יעלה מ-35 שקל ל-49 שקל ומחיר גבינה לבנה 5% יעלה מ-4.15 שקל ל-5.77 שקל.
הפתרון לבעיה הוא כמובן לפתוח את השוק הישראלי לתחרות, שאפשר יהיה לייבא מהעולם וכך להביא חלב זול יותר (ולא פחות טוב) לצרכן. זה כבר קרה בנושא של החמאה, המחירים ירדו (הנה המחקר שמוכיח זאת), למרות מה שמספרים לכם החקלאים והרפתנים, שיש להם כמובן אינטרס שהמשק יישאר סגור לייבוא. כזכור - לאחר שלא היה אפשר למצוא חמאה בישראל, המדינה נאלצה לפתוח את השוק לייבוא, המחירים ירדו ובנוסף הגיעה לישראל חמאה איכותית יותר שלא ניתן היה לייבא קודם (בגלל המכס הגבוה מאוד שהשיתה המדינה ובכך חסמה בפועל את הייבוא).
- 7.לילי 26/04/2023 08:17הגב לתגובה זואם יורידו את המס על יבוא חלב ומוצרו ויבטלו את המיכסות מחירי החלב ירדו . החקלאים ירוויחו פחות והמחלבות יחלבו פרות ולא את הצרכנים
- 6.אבי 25/04/2023 07:23הגב לתגובה זוממשלה הזויה מאז שעלו כל המדינה היתפרקה.עם שר אוצר כזה ובן גביר זה לא הפתעה
- 5.אנונימי 25/04/2023 06:27הגב לתגובה זועכשיו גם מוצרי המזון הכי בסיסיים שיש כמו חלב וגבינה מתייקרים בחדות..
- 4.מצבנו לעולם לא היה טוב יותר (ל"ת)היווני 25/04/2023 00:18הגב לתגובה זו
- 3.ישראל שלי 25/04/2023 00:08הגב לתגובה זולא יודע איך כותב הכתבה הגיע למסקנה שלו. חמאה הוא ודאי לא קונה! מאז הסרת הפיקוח המחיר קפץ בעשרות אחוזים ויותר. חמאת תנובה 200 ג' במחרי כ- 8 ש"ח אין להשיג וכל החמאות המיובאות נמכרות ב 12-20 ש"ח. גם במחיר הנוכחי ,לפני ההתייקרות, של הגבינות טעה הכותב.....
- 2.עירית 24/04/2023 23:54הגב לתגובה זולהפסיק לצרוך ב כ ל ל דברי חלב. יותר בריא גם לנו וגם לפרות
- 1.צרכנים מטומטמים.חודש בלי חלב-גם בריא וגם ירסק את תנובה (ל"ת)אור 24/04/2023 23:38הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
