
פריון נופלת בטרום ב-8%: מחליפה מנכ"ל, התחזית לשנה הבאה - סבירה
חברת הפרסום בדיגיטל פריון פריון נטוורק -3.81% הדואלית פריון נטוורק (US) מודיעה עם פרסום הדוחות לרבעון הרביעי של 2022 על החלפת מנכ"ל החברה. דורון גרסטל יפרוש מניהול החברה בחודש אוגוסט ויישאר בדירקטוריון. יחליף אותו טל יעקבסון. יעקבסון שהצטרף לפריון בשנת 2018 משמש כיום מנכ"ל CodeFuel, עסקי הפרסום בחיפוש של פריון. לפני כן הוא היה בכיר בחברת סימילרווב ולפני כן במקאן אריקסון.
החברה כבר פרסמה תוצאות מקדמיות, אבל התוצאות בפועל טובות יותר. פריון עקפה את התחזיות בכל הדוחות שנה האחרונה והיא צומחת בקצב מהיר. החברה מדווחת על הכנסות של 209.7 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-205 מיליון דולר. בשורה התחתונה רושמת פריון רווח מתואם של 90 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים ל-59 סנט למניה.
התחזית לשנת 2023 - סבירה: החברה מדווחת על צפי הכנסות של 720-740 מיליון דולר. אמצע הטווח (730 מיליון) הוא בדיוק כמו צפי האנליסטים. החברה גם צופה לרשום EBITDA מתואם של 149-153 מיליון דולר (אמצע טווח של 151 מיליון דולר).
תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון הרביעי עמד על 38.2 מיליון דולר, ויש לחברה בקופה מזומנים בהיקף של 429.6 מיליון דולר.
"פריון ממוקמת היטב לצמיחה מתמשכת ורווחית, וזה הזמן הנכון עבורי להעביר את החברה לדור הבא של מנהיגות" אמר גרסטל. "הייתי מנכ"ל של חמש חברות שונות מאז 1999, ואני מרגיש צורך לקחת קצת חופש. ביקשתי מטל להצטרף לפריון לפני יותר מארבע שנים ואין לי ספק שהוא האדם האידיאלי להוביל את פריון קדימה. טל עשה עבודה יוצאת דופן ב-CodeFuel. הוא ביצע מודרניזציה ושיפר משמעותית את פלטפורמת הפרסום בחיפוש שלנו, הניע את צמיחת ההכנסות ויצירת המזומנים שלנו".
טל יעקובסון אמר: "אני גאה להיבחר למנכ"ל הבא של פריון, אחרי יותר מארבע שנים בבנייה של יסודות החברה. אני מאמין שפריון בדרך להמשך צמיחה ולהרחבת היקף החברה כדי להגדיל את הערך עבור בעלי המניות שלה."
על רקע הדוחות הוסיף גרסטל ״פריון פועלת בשוק פרסום דיגיטלי דינמי, וביצועינו הכספיים החזקים מצביעים בבירור על יכולת ייחודית לזהות שינויים בתמהיל תקציבי הפרסום, ולספק פתרונות מתאימים במהירות. צמיחה שנתית ממוצעת של 101% ב-EBITDA ושל 40% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות היא תוצאה של מודל עסקי המתאפיין ביכולת חיזוי ויציבות גבוהות, ומבוסס על אסטרטגיית גיוון מוצרים ורווחיות גבוהה".
בראיון לביזפורטל הסביר לאחרונה גרסטל שפריון פועלת להתאים את עצמה לפעילות בלי עוגיות (Cookies). גרסטל הוסיף והסביר על האסטרטגיה, והעריך כי פריון עצמה מחזיקה ב-1-2% מהשוק כולו. כלומר היא עדיין בחיתוליה, אבל הוא רוצה לגדול לא רק יחד עם הגידול של השוק, אלא "לגדול יותר מהשוק, כדי להצליח צריך לקחת נתח שוק מאחרים. השאלה היא איך אני לוקח נתח שוק מהאחרים. איך גדלים יותר מהשוק. צריך להביא משהו שאין לאחרים. אני רוצה לגדול בקצבים של 30-40% כל שנה". לראיון המלא לחצו כאן:
עוד בדוחות:
ברבעון הרביעי החברה מדווחת שההכנסות מווידאו גדלו ב-33%, והיוו 42% מהכנסות פעילות הפרסום, ההכנסות מטלוויזיות חכמות גדלו ב-42% לעומת הרבעון המקביל. הגידול בשיעור הלקוחות שאימצו את פלטפורמת הווידאו של פריון מניב תוצאות חזקות: מספר יצרני התוכן גדל ב-72%, וההכנסות מיצרני התוכן הקיימים גדלו ב-78%. ההכנסות נטו (בניכוי עלויות מדיה) גדלו ל-42% מסך ההכנסות לעומת 41% ברבעון המקביל. ההכנסות מפעילויות החיפוש צמחו ב-49% לעומת הרבעון המקביל כתוצאה מגידול של 26% במספר החיפושים היומי הממוצע וגידול של 13% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים (RPM).
תוצאות שנת 2022 כולה:
החברה רשמה הכנסות של 640.3 מיליון דולר, עליה של 34% לעומת 2021. ההכנסות מפעילות הפרסום גדלו ב-36% ל-360.7 מיליון דולר, והיוו 56% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילות הפרסום נבעה בעיקר מזינוק של 129% בפלטפורמת הווידאו, מזינוק של 108% בהכנסות מטלוויזיות חכמות, ומגידול של 4% במספר סוכנויות הפרסום והמותגים העובדים עם החברה.
ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-31% ל-279.6 מיליון דולר והיוו כ- 44% מסך ההכנסות. הצמיחה בפעילויות החיפוש נבעה בעיקר מגידול של 21% בהכנסה הממוצעת לאלף חיפושים (RPM) ומגידול של 11% במספר החיפושים היומי הממוצע.
עלויות רכישת המדיה (TAC) ב-2022 הסתכמו ב-372.6 מיליון דולר, או 58% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-288 מיליון דולר, או 60% מסך ההכנסות ב-2021.
הרווח הנקי של פריון ב-2022 זינק ב-156% ל-99.2 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הוכפל ל-119.8 מיליון דולר, כ-19% מסך ההכנסות, לעומת 13% מסך ההכנסות ב-2021. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח המדולל למניה ב-2.06 דולר, והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-2.47 דולר.
ה-EBITDA המתואם ב-2022 גדל ב-90% ל-132.4 מיליון דולר, כ-21% מההכנסות, לעומת 15% מההכנסות ב-2021. בניכוי עלויות המדיה, גדל ה-EBITDA המתואם ל-49% מסך ההכנסות, לעומת 37% מסך ההכנסות ב-2021.
- 8.ולא מדע, דורון הוכיח את עצמו כמנכ״ל מצוין, ברגע שי 08/02/2023 16:51הגב לתגובה זוולא מדע, דורון הוכיח את עצמו כמנכ״ל מצוין, ברגע שיוצאת הודעה שמחליפים מנכ״ל השוק לא מעקל את זה במהירות, לא מכירים את הבחור החדש לכן המניה נופלת. דוחות מצוינים, עתיד שקוף, מעבר לבינג בגלל מיקרוסופו ו AI זה רק יועיל לפריון. נצטרך לחכות עד הדו״ח הבא
- 7.המנייה עלתה מלא בשנים האחרונות ואנשים משחררים קצת. 08/02/2023 16:32הגב לתגובה זוהמנייה עלתה מלא בשנים האחרונות ואנשים משחררים קצת.זה הכל. ללא קשר הכותרת פה בדיחה- תחזית של עלייה בהכנסות היא לא סבירה, זה שהיא לא מכה את התחזיות לא מוריד ממנה
- 6.החקלאי. הגלילי 08/02/2023 16:31הגב לתגובה זוכל כך טוב בבקשה תסבירו מדוע במניה בצניחה ״״חופשית״ ?
- 5.יחיאל 08/02/2023 15:55הגב לתגובה זואם הכל טוב למה יורדת
- 4.מי קבע שהמנכ"ל החדש פחות טוב? תעלה מחר 7%.... (ל"ת)פילי 08/02/2023 15:46הגב לתגובה זו
- 3.אובייקטיבי 08/02/2023 14:58הגב לתגובה זודחוף פסיכיאטר שיסביר לי מה קורה כאן..דוחות מצויינים מעבר לציפיות האנאליסטים והמניה נופלת????יש חכם שיכול להסביר? ההסבר היחידי שעולה ב דעתי שיש בעלי עיין שפשוט רוצים להגדיל את אחזקתם ועושים תרגיל פשוט- מוכרים כדי לגרום לעדר למכור ואז ניכנסים בגדול בשערים יותר נמוכים....תזכרו- מי שמוכר עוד יבכה
- 2.אז למה הצלילה הזאת?? (ל"ת)גל 08/02/2023 13:47הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 08/02/2023 13:46הגב לתגובה זודוחות אש העתיד ברור היא חברה מעולה,מניית עוגן בתיק שלי.מה לעזאעזל גורם לה להתרסק.פשוט מניפולציה זולה.מפרקים אותה ואותי חזק על כלום.בורסה דפוקה
- יתקן מחר - תרגיע את לחץ הדם... (ל"ת)הדר 08/02/2023 15:57הגב לתגובה זו

בזק רושמת זינוק של 48% ברווח הנקי הודות ליס; מעלה תחזית שנתית
בזק ממשיכה במומנטום עם צמיחה במנועי הצמיחה האסטרטגיים, כולל עלייה בכל מדדי ה-ARPU ומעדכנת בשנית את תחזיותיה השנתיות כלפי מעלה; מדווחת על צמיחה של כ-3.1% בהכנסות הליבה של הקבוצה וצמיחה של כ-11.3% ב-EBITDA המתואם
בזק בזק 1.9% סכמת רבעון שני עם תוצאות חזקות בליבת הפעילות ועלייה בשורת הרווח, כשחלק מהשיפור נובע מסעיף חד פעמי מהותי בצורת עדכון בהערכת השווי של יס שהוסיף כ-147 מיליון שקל לרווח הנקי. הרווח הנקי המתואם עמד על 427 מיליון שקל, גבוה מתחזיות הקונצנזוס, בעוד ההכנסות וה‑EBITDA המתואם היו קרובים לציפיות. השיפור בפרמטרים התפעוליים, ובראשם צמיחה בהכנסות הליבה ועלייה ב‑ARPU בכל המגזרים, ממשיך לתמוך בעדכון התחזיות כלפי מעלה.
תוצאות החברה
ההכנסות הסתכמו בכ-2.14
מיליארד שקל, ירידה של כ-2.6%. הכנסות הליבה עלו בכ-3.1% לכ-1.95 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בהכנסות הליבה של כל מגזרי הקבוצה העיקריים. הכנסות הליבה במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכמו בכ-3.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.7%.
ה-EBITDA הסתכם בכ-1.01
מיליארד שקל, עלייה של כ-11.8%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-47.4%), עלייה של כ-11.3%. ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.5%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-426 מיליון שקל,
עלייה של כ-48%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-427 מיליון שקל, עלייה של כ-46%. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-746 מיליון שקל, עלייה של כ-26%.
- בזק מעדכנת תחזית ל-2025: צופה רווח חד פעמי
- משרד התקשורת יוזיל את תעריפי הסיבים, בזק תומכת במהלך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי המתואם הושפעו בעיקר משינוי בהערכת השווי של יס.
התזרים החופשי הסתכם בכ-230 מיליון שקל, עלייה של כ-29%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר. התזרים החופשי במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-492 מיליון שקל, ירידה של כ-24% לעומת התקופה המקבילה.

גילת מכה את התחזיות - המניה מזנקת
חברת הלווינות הישראלית הכתה את הצפי: הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-105 מיליון דולר לעומת תחזית של 100.98 מיליון, והרווח למניה עמד על 0.17 דולר לעומת תחזית של 0.04 דולר; גם התחזיות השנתיות עודכנו כלפי מעלה.
חברת הלווינות הישראלית הדואלית גילת גילת 12.33% מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של 2025: ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-105 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות שעמדו על 100.98 מיליון דולר. הרווח למניה לפי כללי GAAP הגיע ל-0.17 דולר, לעומת תחזית של 0.04 דולר למניה. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2024 הרווח למניה עמד על 0.02 דולר בלבד, וההכנסות הסתכמו ב-76.6 מיליון דולר.
המניה מגיבה לתוצאות בזינוק של כ-10% ונסחרת לפי שווי שוק של כ-1.57 מיליארד שקל. למרות ירידה של 1.6% בחודש האחרון,
המניה מציגה תשואה חיובית של כ-10.6% מתחילת השנה, וזינוק של כ-59% ב-12 החודשים האחרונים.
הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-9.8 מיליון דולר, עלייה של 654% לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עלה ל-5.7 מיליון דולר, גידול של 103% לעומת 2.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2024.
במונחים מתואמים (Non-GAAP), הרווח התפעולי הגיע ל-9.3 מיליון דולר, עלייה של 27% ביחס ל-7.3 מיליון דולר אשתקד, והרווח הנקי עמד על 12 מיליון דולר, או 0.21 דולר למניה בדילול מלא זינוק של 114% לעומת 5.6 מיליון דולר ו-0.10 דולר למניה ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת 10.1 מיליון דולר בשנה הקודמת, ובנטרול הפסד של 1.5 מיליון דולר מפעילות Stellar Blu, הנתון המתואם עומד על 13.3 מיליון דולר צמיחה של 32%.
- גילת זכתה בחוזה בפרו בהיקף 60 מיליון דולר; המניה עולה 5%
- גילת עם הזמנות חדשות מעל ל-22 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעדכנת תחזית ללמעלה
לאור תוצאות הרבעון והתחזקות בצבר ההזמנות, הנהלת החברה עדכנה כלפי מעלה את התחזיות לשנה כולה. ההכנסות לשנת 2025 צפויות לנוע בטווח של 435 עד 455 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 415 עד 455 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם עודכנה לטווח של 50 עד 53 מיליון דולר, לעומת 47 עד 53 מיליון קודם לכן. העדכון מגלם צמיחה של כ-46% בהכנסות וכ-22% ב-EBITDA, בנקודת האמצע של התחזיות.