אילון מאסק
צילום: יוטיוב

סין חוששת מריגול על ידי טסלה; תאסור נסיעה ברכבי החברה ליד המנהיגים

האזור בו משתמשים מנהיגי סין לקיום פגישותיהם הסודיות והגורליות יחסם לכניסה של מכוניות טסלה העמוסות במצלמות חיצוניות וחיישנים שונים וזאת במטרה למנוע "ריגול" אחר המנהיגים
גיא טל | (10)

ההנהגה הסינית מפחדת מאלון מאסק. אחד מיעדי המכירות ומנועי הצמיחה המרכזיים של חברת הרכבים החשמליים הגדולה בעולם טסלה TESLA INC היא סין. החברה אף הקימה מפעל בענקית האסיאתית שאחראי על מכירת עשרות אלפי מכוניות בחודש. 

יחד עם זאת, חשוב לזכור שעדיין מדובר במדינה קומוניסטית דיקטוטרית וכדרכן של ממשלות מן הסוג הזה, גם פראנואידית. מכוניות טסלה מאופיינות במצלמות וחיישנים רבים שמסייעים במערכות הנהיגה האוטונמית של החברה. בעיני שלטון מן הסוג הזה דבר כזה נחשד אוטמטית בריגול, וזאת למרות הכחשות נמרצות של מנכ"ל טסלה אלון מאסק. כדי להילחם ב"ריגול" הזה מפרסמת הממשלה הסינית כי מכוניות טסלה לא יורשו להיכנס למחוז באידהי למשך חודשיים החל מ-1 ביולי, היכן שיתקיימו פגישות של מנהיגי המדינה. 

החלטה דומה התקבלה לפני מספר שבועות. אז נאסר על מכוניות טסלה להיכנס לאזור צ'נגדו במהלך ביקורו של נשיא סין שי זינפינג. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חכם ביום 24/06/2022 22:37
    הגב לתגובה זו
    תלמדו מהסינים, ויש הרבה...
  • 7.
    לא להתקרב 21/06/2022 19:16
    הגב לתגובה זו
    מאסק מימש מיליארדים מהמניות שלו תחת התירוץ שזה נועד לרכישת טוויטר שכמובן לא תתבצע לעולם. כי כמו כל בר דעת גם הוא מבין שטסלה היא האמא של הבועות.
  • Sassi6 22/06/2022 05:07
    הגב לתגובה זו
    לקראת 2030 יעברו כמעט כולם למכונית חשמלית, האם אתם זוכרים את הטלויזיות שחור לבן? הראשונים שמכרו קיבלו את מלוא התמורה, אח"כ קיבלו כמחצית, האחרונים התייאשו וזרקו כי לא הצליחו למצוא קונה, זה גם מה שיקרה למכוניות הבנזין, הראשונים שימכרו יקבלו את מלוא התמורה, האחרונים לא יצליחו למצוא קונה, והמכונית תגיע למגרש הגרוטאות, אז אל תחכו עד 2030, שם גם לא יהיה לכם איפה לתדלק, תודה
  • 6.
    קש 21/06/2022 12:03
    הגב לתגובה זו
    התחרות על לב הצרכנים וכספם וכמובן על תעשיות מקומיות מדובר בכסף עצום של תעשייה מתפתחת בקצב אדיר
  • 5.
    גוגל לעולם לא תגיע ל 1800 טסלה לא ל 500 (ל"ת)
    יעקב 21/06/2022 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אפל לעולם לא תגיע ל 100 ד פייסבוק לא ל 125 (ל"ת)
    יעקב 21/06/2022 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מי ששמע לי עשה כסף טוב אפל גוגל פייסבוק (ל"ת)
    יעקב 21/06/2022 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אורח 21/06/2022 10:56
    הגב לתגובה זו
    הישארו בבית , למה לצאת , אפשר לצלם אתכם , סינים מופרעים !
  • Sassi6 22/06/2022 04:50
    הגב לתגובה זו
    מכונית טסלה משדרת ומקבלת עידכונים למערכת ההפעלה, הסינים מודעים לזאת, כי הם ריגלו באופן דומה אחרי טכנולוגיות אמריקניות, מי שמרגל, הוא גם מודע לסיכון נגדי, של ריגול נגדי, תודה
  • 1.
    נ.ש. 21/06/2022 10:10
    הגב לתגובה זו
    מהאתרים שימו לב. הפילו כבר שני אתרים פעילים. רוטר ו investing
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -9.66%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


ספייס איקס
צילום: רשתות חברתיות

SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026

סיכוי טוב שזו תהיה הנפקת השנה בוול סטריט - עם שווי חברה שמתקרב ואפילו עולה על טריליון דולר - מי זאת SpaceX ואיך היא הגיעה לשווי כזה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ספייס איקס

חברת החלל של אילון מאסק, SpaceX, צפויה לצאת למהלך של מכירת מניות פנימית (סקנדרי - מכירה של עובדים למשקיעים חיצוניים) בהיקף שיא, עם הערכת שווי של עד 800 מיליארד דולר. מדובר בזינוק חד לעומת שווי של 400 מיליארד דולר שנקבע רק לפני כחצי שנה, מהלך שממקם את החברה כאחת הפרטיות הגדולות בעולם.

המהלך מציב את SpaceX מעל לחברות כמו OpenAI ומאותת על הנפקה אפשרית לקראת סוף 2026. על פי הדיווחים, מחיר המניה עשוי להיות גבוה מ־400 דולר, מה שמציב את החברה בעמדה להפוך לאחת מ־20 החברות הציבוריות הגדולות בעולם, אם תחליט להנפיק.

מאז הוקמה, SpaceX הפכה לשחקנית המובילה בתחום שיגור הלוויינים, בעיקר בזכות רקטות הפאלקון 9 ושירות Starlink לאינטרנט לווייני, שמונה כבר מעל ל־9,000 לוויינים במסלול נמוך. החברה ממשיכה לפתח את Starship, הרקטה החזקה בעולם, שמתוכננת לשמש להעברת ציוד ואנשים לירח ולמאדים.

במקביל, SpaceX פועלת בזירה הרגולטורית והפיננסית. מכירת המניות הפנימית מאפשרת לעובדים ומשקיעים קיימים לממש רווחים, תוך שמירה על מבנה שליטה פרטי. עם זאת, הנפקה תחשוף את החברה ללחצים ציבוריים, דרישות רגולטוריות ושקיפות פיננסית רחבה יותר.

החברה עדיין בוחנת האם להנפיק את פעילות Starlink בנפרד, או לשלב אותה כחלק מההנפקה הכללית. בתוך כך, שוק החלל צובר עניין רב ממשקיעים, וחברות בתחום כמו Karman ו־Firefly כבר ביצעו הנפקות השנה.