קרן מור קמפיין מור
צילום: מסך
ראיון

"צריך לשבור את הפרדיגמה שכסף זה של גברים; מראש רצינו את קרן מור"

על הבחירה בפרזנטורית החדשה והמעורבות שלה בכתיבת הטקסט, המגדר בקמפיין לגופים פיננסיים, ההגעה בפעם הראשונה לטלוויזיה הכדור פורח בגני יהושע. הדר רז, סמנכ"לית השיווק של מור בית השקעות, במדור "סמנכ"לי שיווק מדברים"

אלכסנדר כץ | (2)

הדר רז, סמנכ"לית השיווק של מור בית השקעות (צילום: יח"צ)

.

אתמול בערב השיק מור השקעות 1.14% קמפיין טלוויזיוני ראשון ב-16 שנות קיומו - בכיכובה של קרן מור. הבחירה באישה להוביל קמפיין אינו מובן מאליו. מדוע? תבדקו בעצמכם בברייק הפרסומות הבא, כמה נשים הן הפנים של מוסדות פיננסיים. הנתון נמוך ומאכזב.

עם עליית הקמפיין, שוחחנו עם סמנכ"לית השיווק של מור בית השקעות, הדר רז, על כסף ומגדר, קהלי יעד וקפיצת המדרגה לפרסום במדיום הכי חזק שיש - הטלוויזיה. רז החלה את דרכה בתחום עוד בצוות ההקמה של כלכליסט אי שם לפני כ-15 שנה, ככתבת בתי השקעות. בהמשך חצתה את הכביש לטובת משרת דוברת בית ההשקעות פסגות, ולאחר מכן פתחה משרד יחסי ציבור עצמאי, במסגרתו העניקה שירותי תוכן ויח"צ למור בית השקעות. זה היה אך טבעי שבהמשך היא כבר תחבור למור, ולפני שנה וחודשיים אכן מונתה לתפקיד סמנכ"לית השיווק.

 

-מה הוביל אתכם לגייס את קרן מור?

"התחלנו לעבוד עם משרד הפרסום 'סיטי מדיה' (במאי הפרסומת הוא אוהב פלנץ, ההפקה של אוג הפקות, א"כ) ברבעון האחרון של 2021, ותוך כדי התחלנו יחד איתם לגבש את נושא הקמפיין ואת קרן כפרזנטורית. חשוב לנו נושא הערכים והחיבור עם הפרזנטורית, ומההתחלה היה חיבור טוב עם קרן".

 

-עשיתם בדיקות לגבי זהות הפרזנטור שלכם, או שמראש ידעתם שאתם רוצים את קרן מור?

"מראש רצינו שקרן תוביל את הקמפיין שלנו ואנחנו שמחים שהיא הסכימה".

 

-בגלל מה שאוהבים להגיד בחברות "ערכים משותפים"? תסבירי לי אחת ולתמיד מה זה אומר. הרי גם ערכים של ספורטאי מוכר יכולים להתממשק לכל חברה, גם בית השקעות

"אז ראשית, אנחנו כן מתחברים לספורטאים ולכן שיתפנו את לינה גלושקו (טניסאית ישראלית בכירה שמור בית השקעות משמש כספונסר שלה, א"כ) בפרסומת. הצהרנו שנתמוך בצורה שוויונית בספורטאים נשים וגברים. כרגע אנחנו תומכים בשלוש ספורטאיות ובספורטאי אחד.

.

.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"אבל אקח את השאלה שלך למקום שמעניין אותך. קרן משדרת מקצועיות והתמדה, והערכים המובילים אותנו הם מקצועיות ומחקר. היא מעורבת בכל מילה בתשדיר ויש לה סיי בתסריט עצמו. זה היה תענוג לעבוד איתה, מעבר לכך שהיא קומיקאית מדהימה, כל מיני דברים קטנים שהיא זורקת לטקסט. זה חשוב שהיא תאמין במה שהיא אומרת".

-אחרי שהיא סיימה לעבוד עם חברת כרטיסי האשראי MAX, קרן הייתה גם פנויה

"ברור שאי אפשר היה לעבוד איתה כפרזנטורית של בית השקעות כשהיא פרזנטורית של חברת כרטיסי אשראי".

 

-נשים כמעט לא מגויסות לקמפיינים של חברות פיננסיים. כסף ישר מתקשר עם גברים. זה היה שיקול מבחינתכם?

"חשוב לנו כבית השקעות לקדם שיוויון מגדרי, והצהרנו על זה במדיניות האחריות החברתית שלנו. אנחנו עושים המון דברים בחברה ובמחוץ לחברה, בשביל לנסות לשבור את הפרדיגמה של כסף זה של גברים. לקחנו אישה שמובילה את הקמפיין, אבל לא בגלל שהיא אישה. יש פה אישה (קרן מור, א"כ) שמובילה את הקמפיין יחד עם השחקנית שלצידה נילי צרויה, ולראות אותן מדברות על כסף בצורה אינטליגנטית, זה משהו שהיה חשוב לנו מאד.

 

"אבל מעבר ללשים אותה בפרונט, גם השפה שהקריין מדבר בה היא שוויונית. 'פנו לסוכן ולסוכנת' הוא אומר למשל. מבחינתנו כבית השקעות, זה הרבה יותר מרק לשים אישה בפרונט. בסופו של דבר, אנחנו פונים לאנשים - לא לגברים או נשים, אלא לכל מי שאכפת לו מהכסף שלו. אנחנו וגופים אחרים בתחום צריכים לפתוח את העולם הזה לכולם כי זה רלוונטי לכולנו.

 

"אתמול אחרי שידור הפרסומת בטלוויזיה, הבת שלי בת ה-10 אמרה לי שמה שהיא הכי אהבה בתשדיר היה שאמרו 'עושים מור בשביל הכסף שֶׁלָּךְ וְשֶׁלְּךָ'. גם כשיוצאים בקמפיין טלוויזיה אפשר לעשות אותו בצורה ערכית שתואמת את ה-DNA והערכים של החברה, ואני מקווה שזה מה שיצא בסוף".

 

-אגב, יש קשר בין השם של בית ההשקעות - מור לבין קרן מור, או שרק אני מיוחד וחשבתי על זה?

"בלי קשר לשם ולמגדר, זו קרן מור, אחת השחקניות הכי מוכשרות, מצחיקות ומקצועניות שיש, וצריך לתת לה את הקרדיט הזה. אבל יצא שיש חיבור גם בשם וגם בנושא עצמו".

 

-בבדיקות שערכתם, מי קהלי היעד שאליהם קרן מדברת? מבוגרים יותר, צעירים?

"אנחנו בית השקעות שמציע גם קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל בצד אחד, לצד קרנות נאמנות וניהול תיקי השקעות, מוצרי השקעה למשקיעות ומשקיעים כשירים. אנחנו פונים לכל מי שרוצה לחסוך כסף. קרן פונה לקהל רחב שמתאים לבית השקעות".

-כי היא מוכרת לקהל הוותיק יותר בגלל החמישייה הקאמרית, ובשנים האחרונות גם לצעירים יותר בזכות קופה ראשית

"היית צריך לראות איך בצילומים ניגשו אליהם בני 14, ובמקביל אנשים מבוגרים שזוכרים אותה מהחמישייה או מכירים אותה מהתיאטרון".

 

-אילו תובנות יש לכם אחרי יום ראשון של קמפיין?

"ברגע שאתה מגיע לטלוויזיה, זה כבר סיפור אחר - להגיע להרבה יותר אנשים".

.

הכדור הפורח בגני יהושע. קמפיין מיתוגי (צילום יח"צ)

.

-מה המהלך הכי מוצלח שלכם בשנים האחרונות?

"כמובן שהחיבור לקרן מור הוא מאד נכון ומדויק, אבל מוקדם עדיין לסכם את המהלך הזה. אבל יש לנו עוד מהלך שהתחלנו אותו בקיץ הקודם - פרסום על גבי הכדור הפורח בגני יהושע. זה מהלך מיתוגי שלנו. רואים אותו מכל מקום בתל אביב. תיסע באיילון וישר תראה את זה. כבית השקעות מאד חשוב לעשות דברים מיוחדים ושונים, לחפש את הדבר המעניין, וזו נקודת פרסום שהיא מעניינת ושונה".

 

-אם נותנים לך יד חופשית - קריאטיבית וכספית - ואומרים לך תתפרעי: מה המהלך הפרסומי הכי מוטרף שאת חולמת לעשות?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנית מור צללה מפברואר השנה, מ-1,600 ל-1243 !!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    בילי 25/04/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בגלל קרן מור, עברתי להראל... (ל"ת)
    שירי 25/04/2022 15:16
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.