אילון מאסק דוג
צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

שינויים ראשונים בטוויטר בעקבות מאסק? בינתיים רק הצעות בציוצים

החל משבוע שעבר אלון מאסק הוא בעל המניות הגדול בטוויטר וחבר הנהלה, כעת הוא מציע, דרך ציוצים בטוויטר כמובן, מספר שינויים כדי להפוך את השרות בתשלום "טוויטר בלו" שעד כה לא עורר עניין, ליותר אטרקטיבי
גיא טל | (1)
אלון מאסק, האיש  העשיר בעולם, החליט לאחרונה שטסלה וספייס איקס ועוד מיני יוזמות מהפכניות כמו חיבור המוח האנושי לבינה מלאכותית או הקמת מנהרות תת קרקעיות לתחבורה סופר מהירה בין ערים, אינם מספיקים לו, והוא רוצה גם להשקיע בטוויטר TWITTER INC , כך נודע בשבוע שעבר על הפיכתו לבעל המניות הגדול ביותר בטוויטר עם 9.2% ממניות החברה. עד מהרה התברר שהוא לא מתכנן להישאר משקיע פאסיבי בלבד, ומלבד צרור ציוצים ברשת החברתית האהובה עליו על שינויים אפשריים שאולי כדאי לבצע ברשת ועל התפקוד שלה, התברר שהוא גם עתיד להצטרף לצוות ההנהלה של החברה. כמו כן, הצהיר מאסק שהוא מקווה לעשות "שינויים משמעותיים" ברשת החברתית בחודשים הקרובים. כעת נראה שהוא כבר מתחיל לפעול למען שינויים בפועל, כשהפרויקט הראשון בו יתמקד ככל הנראה הוא שרות ה"טוויטר בלו", שהוא שרות מנויים בתשלום הראשון של החברה. אמנם עדיין לא מדובר על צעדים אופרטיביים, אלא על הצהרת כוונות, בדרך האהובה על מאסק - ציוצים בטוויטר כמובן.  נכון לעכשיו השרות בתשלום של טוויטר נראה שומם למדי שכן אין בו כל כך פיצ'רים אטרקטיבים שיגרמו למישהו לשלם על השרות הזה. כרגע כולל השרות אפשרות לראות את הציוצים ולערוך אותם לפני שהם משוגרים, איקונים מותאמים אישית ואפשרות להוספת סימניות. בסדרה של ציוצים הציע מאסק מספר שינויים בשרות התשלומים. ראשית הוא הציע שכל מי שנרשם יקבל באופן אוטמטי סימון של אימות משתמש (וי כחול).    בנוסף, הציע מאסק שלמשתמשי השירות יוסרו כל הפרסומות. הסיבה לכך היא ש"הכוח של תאגידים להכתיב מדיניות כל כך גדול, כיון שטוויטר תלויה בכסף הפרסומות כדי לשרוד". על ידי יצירת ערוץ הכנסות שלא תלוי בפרסום מקווה מאסק להתשחרר מהתלות הזו. נזכיר שחברת טסלה שבשליטת מאסק הוציאה בכל שנות קיומה 10 דולר על פרסומות. בתגובה לציוץ מאחד מהמשתמשים מארגנטינה שקרא להנחה במדינה הדרום אמריקאית המתמודדת עם קשיים כלכליים כתב מאסק שהתמחור בהחלט צריך להיות פורפרציונלי לכוח הקניה ולמטבע המקומי של כל מקום (אם כי כעת השרות בכלל לא פועל בארגנטינה, אלא רק בארצות הברית, קנדה, ניו זילנד ואוסטרליה). כמו כן טען מאסק כי המחיר צריך לרדת ל-2 דולר לחודש (במקום 3 דולר כיום) אך להיות משולם 12 חודשים מראש. עוד העלה את האפשרות לתשלום באמצעות דוג'קוין - מטבע המם האהוב על המולטי-מיליארדר. עדיין לא ברור מידת השפעתו בפועל של מאסק על הרשת החברתית, שכן הוא אומנם בעל המניות הגדול אך לא בעל השליטה ולא מנהל החברה. מרשת טוויטר לא נמסרה תגובה לסדרת הציוצים האקטיבית של מאסק. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שרה 26/04/2022 15:14
    הגב לתגובה זו
    משום מה שמאלניים אוהבים רק לשמוע את עצמם. האם במדינה דמוקרטית לא קיימת זכות בסיסית לשמוע דיעות שונות??? מי מחליט אצלכם במערכת מה נכון לפרסם ומה לא???????
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social