יצרנית הרכב המתכווץ בדרך לבורסה: תנפיק לפי שווי של עד 600 מ' שקל
חברת סיטי טרנספורמר, שפתיחה רכב חשמלי לשימושים עירוניים שיכול לצמצם את מימדיו, בדרך לבורסה בתל אביב: החברה הודיעה כי תנפיק בתחילת הרבעון השני של השנה לפי שווי של 450-600 מיליון שקל. עד כה גייסה החברה 35 מיליון שקלים.
בחברה צופים כי עד סוף השנה יקבל הרכב שלהם אישור לתקינה אירופית וכי במהלך 2022 יעלה לראשונה על הכבישים בישראל. ל-CT-1, הרכב שפיתחו בסיטי טרנספומר, רוכב מקסימלי של 1.4 מטר (האורך: 2.49 מ') והוא נועד להתמודד הן עם מצוקת חניה והן עם עומסי התנועה, בהם יוכל לתמרן בדומה לרכב דו גלגלי.
המנגנון שפיתחה החברה שמאפשר לרכב להתרחב או להצר את עצמו לרוחב של מטר בלחיצת כפתור מוגנת בפטנט, ולפי החברה היא מאפשרת לו לחנות בחניה של אופנוע. עוד לפי סיטי טרנספורמר, ארבעה רכבי CT-1 יכולים למלא שטח של מכונית רגילה, כך שמדובר על חיסכון של עד 75% בשטח החניה.
תא הנוסעים עצמו, בנפח כאלף ליטר, נשאר ללא שינוי גם כשהרכב מתכווץ, ולמעט הנהג ניתן להסיע ברכב נהג בוגר נוסף, או שני ילדים. בסיטי טרנספוטר טוענים כי תא הנוסעים יוכל לשרת שימוש שונים, כמו אלה של רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.
- צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
- חברת הבלוקצ'יין שמזנקת 30% ביומה הראשון בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי", אומר המנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה. "רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה".
אחד האתגרים הגדולים של תעשיית הרכב החשמלי בדרך לחדירה המשמעותית לשוק הוא הסוללה, וליתר דיוק טווח הנסיעה שזו מאפשרת בין הטעינות, כשהיא מהווה חלק משמעותי בעלות הרכב החשמלי כולו. ברכבים שאינם עירוניים אחד השיקולים המרכזיים של הרוכשים היא כל כמה זמן יצטרכו להטעין את הרכב, והאם יקרה מצב בו באמצע נסיעה ארוכה למשל יצטרכו לחפש לפתע אחר עמדת טעינה.
על פניו לשימושים בתוך העיר החשש הזה פוחת. בכל אופן, לפי סיטי טרנספורמר, הסוללה תספיק לנסיעה של 120-180 ק"מ (תלוי בשימוש בבקרת אקלים). בהקשר זה יוזכר גם המו"מ שמנהלים בשלד הבורסאי גו.די.אם תחת המנכ"ל החדש יניב חברון שרכש נתח ממנו, על רכישה של חברה מתחום המיקרו-מוביליטי, שסובב פתרונות להתניידות או הובלה בסביבה עירונית, למשל באמצעות רכב דו-מושבי - כמו זה של סיטי טרנספורמר, קורקינטים ואופניים חשמליים, רכב דו-מושבי, רחפנים ועוד. לפי דוח של מקינזי, שוק המיקרו-מוביליטי יגלגל ב-2030 כטריליון דולר בשנה.
- אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
- אהרון פרנקל מגדיל שוב את אחזקתו בתמר פטרוליום – נותר ללא מתחרים בקרב על השליטה אחרי שרק אתמול ר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את...
בתור חברה מבוססת טכנולוגיה, הטווח שמתכננת סיטי טרנספורמר להנפקה הופך אותה לחברה בשווי שוק בינוני ביחס למקובל למשל בנאסד"ק. במהלך השנה האחרונה חברות בסדרי גודל דומים, שבעבר הדירו את רגליהם מהבורסה המקומית, החלו להנפיק בת"א כדרך לגייס הון שיאפשר להן לצמוח. בין השאר יומן אקסטנשנס 0% וחברת הייקון מערכות 0% שהנפיקו בשווי דומה לזה של סיטי טרנספומר, וזה עתה נודע כי גלאסבוקס, סטארט אפ שפיתח עבור ארגונים מערכת לניתור דפוסי שימוש ופעילות באפליקציות שלהם, מתכננת גם היא הנפקה באחוזת בית, לפי שווי של 1-1.2 מיליארד דולר - כפול מזה של סיטי טרנספורמר, אך גם כן בסקאלה הבינונית מבחינת שווי שוק.
- 6.גו.די.אם בשנת 2022 בשער 600 (ל"ת)שיקו 17/08/2021 02:19הגב לתגובה זו
- 5.יהודי מאמין ירושלמי 20/02/2021 14:53הגב לתגובה זוביררתי והבירור לא העלה כלום ! עדיף דעתנו יותר פרטים ואז נשקיע !!!
- 4.ירון 25/01/2021 13:12הגב לתגובה זואני בעד כלכלה שיתופית, כאשר אני צריך לנסוע משתמש ברכף שיתופי, כולל הנהג, קוראים לזה מונית.
- 3.כמעט והשקעתי בחברה ואז אחרי קצת ברור הבנתי שאין טעם . (ל"ת)דוד הגנן 24/01/2021 15:36הגב לתגובה זו
- ובגלל החכמים שביררת איתם תמשיך לכסח דשא (ל"ת)גאון 24/01/2021 21:35הגב לתגובה זו
- 2.הרצל 24/01/2021 14:43הגב לתגובה זוהנפיקו ותמכרו את החברה לפרייארים או קומבינות על חשבון הפנסיה שלנו. לפני שייסגר חלון ההזדמנויות בו כל חברת דמיקולו מנפיקה
- 1.חכצגצ 24/01/2021 12:39הגב לתגובה זומה יהיה כל מטאטא יורה ומנפיק רק תגידו חשמלי וזהו חחחח אנשים ישארו רק עם התחתונים ביד

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל
קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות.
המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים.
פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית.
הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר.
- לא רק מימושים: פימי רוכשת שליטה משותפת בכרמקס ב-85 מיליון דולר
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).