ירידות
צילום: istock

סגירה צורמת: הדאו ג'ונס איבד 1.2%, בואינג ירדה ב-3.2%

המשקיעים מנסים להעריך את המשמעות של ההודעה האחרונה של פייזר והדיווח על בואינג. פייזר עלתה ב-0.7% מייקרוסופט ירדה ב-1.3%, ביונדמיט עלתה ב-3.2%, טסלה זינקה בכ-10%, ניאו איבדה 3.3%
עמית נעם טל | (5)

יום המסחר בוול סטריט החל במגמת עלייה אך נסגר בירידות עד 1.2%, כאשר השונות הגדולה בין הסקטורים שוב בולטת במיוחד על רקע הדיווח היום של פייזר. 

המדדים המרכזיים

S&P 500 0.13%                                              

דאו ג'ונס 0.16%                                                  

נאסד"ק -0.21%                                                  

    המשקיעים המשיכו להעריך גם היום את ההודעות האחרונות של פייזר PFIZER (סימול:PFE)  ומודרנה MODERNA (סימול:MRNA) בנוגע לחיסון לנגיף הקורונה. כזכור, מודרנה דיווחה מוקדם יותר השבועכי החיסון שפיתחה הראה אפקטיביות של יותר מ-94% במניעת הידבקות בנגיף. היום מעדכנת פייזר יעילות החיסון שפיתחה עומד על 95% וכי היא צפויה להגיש בקשה לאישור הרגולטור בארה"ב כבר בימים הקרובים. 

    2 השאלות הגדולות כעת לנוכח האירועים האחרונים הן כיצד תראה המדיניות המוניטרית של הפד' וכיצד תיראה המדיניות הפיסקלית של הממשל החדש. 2 שאלות אלו יוצרות שוני רב בין הסקטורים השונים. 

    בגזרת הסחורות, הנפט טיפס  ב-0.7% לרמה של 41.7 דולרים לחבית. הזהב והכסף איבדו 0.8% ו-1.2% בהתאמה. 

    במרכז

    מניית בואינג BOEING (סימול:BA) נסגרה בירידות שערים חדות לאחר שקפצה מוקדם יותר על רקע ההודעה של רשות התעופה בארה"ב כי היא מאשרת את חזרת מטוסי ה-737 מקס לפעילות (לכתבה המלאה). 

    קיראו עוד ב"גלובל"

    יצרנית הרכבים הסינית ניאו (סימול:NIO) ריכזה עניין לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון.נציין כי החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם הכפלה של המכירות לרמה של 650 מיליון דולר. 

    טסלה  TESLA INC        (סימול:TSLA) ריכזה עניין לאחר שאתמול דווח כי יצרנית הרכבים החשמליים תתווסף למדד ה-SP500 בעוד כחודש - ב-21 בדצמבר. טסלה תהיה אחת מעשר החברות היקרות ביותר במדד. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ביותר מ-12%, שכן מנהלי כספים עם קרנות העוקבות אחר S&P 500 יצטרכו לקנות את המניה לתיקים שלה (לכתבה המלאה).

    טגרט TARGET CORP (סימול:TGT) דיווחה על הכנסות של 22.6 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 20.93 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח מתואם של 2.79 דולר למניה, לעומת צפי של 1.6 דולר למניה. 

     

    באידו  BAIDU.COM     (סימול:BIDU) הסינית שמספקת מגוון מוצרים אינטרנטיים כשבראשם מנוע החיפוש בסינית, היא בעצם גוגל של המזרח. החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, עם הכנסות של 4.16 מיליארד דולר ורווח מתואם של 3 דולרים למניה - לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 4.14 מיליארד דולר ולרווח מתואם של כ-2 דולרים למניה. במקביל, החברה מדווחת על רכישת חברת ה״לייב סטרימינג״ - Joyy הסינית תמורת כ-3.6 מיליארד דולר, ובעצם נכנסת לתחום הצומח במהירות של שירותי הווידאו (לכתבה המלאה).

    ישראליות

    ננוקס NANO-X IMAGING (סימול:NNOX) תמשיך לרכז עניין לאחר שהשלימה אמש זינוק של כ-45% מתחילת החודש האחרון. נזכיר כי האירוע הגדול של החברה צפוי ב-5.12, אז צפויה החברה להציג לעולם את הטכנולוגיה שפיתחה (לכתבה המלאה). 

    תגובות לכתבה(5):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 4.
      והשוק בגבוה.... תעשו 1++1 19/11/2020 11:03
      הגב לתגובה זו
      והשוק בגבוה.... תעשו 1++1
    • 3.
      משקיע 19/11/2020 07:57
      הגב לתגובה זו
      ש S&P יורד באחוז זה מעולה זה אומר שהמשקיעים לא בפניקה. מינוס 3 זה כבר משהו אחר. לאור הדפסת הכספים המאסיבית יש למניות רק כוון אחד ללכת אליו וזה למעלה
    • וגם צריך לממן כל ההזרמות במיסים 19/11/2020 11:04
      הגב לתגובה זו
      וגם צריך לממן כל ההזרמות במיסים
    • 2.
      טבע בזיגזג (ל"ת)
      מיכה הכהן 19/11/2020 05:27
      הגב לתגובה זו
    • 1.
      טסלה זו כבר האמא של הבועות , כמות הטלויזיות ה lcdשבתחילת דרכן היו יקרות והמחיר נחת ב 90% ככה יהיה גם עם המכוניות החשמליות ובראשן טסלה.חוץ מזה קמו אינספור חברות שמיצרות מכוניות חשמליות וזה יחסל את טסלה (ל"ת)
      אריאל 19/11/2020 00:24
      הגב לתגובה זו
    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

    "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

    רן קידר |

    הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

    לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

    הדיון מסתכל אחורה 

    הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

    שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

    תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

    יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

    המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

    הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

    בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

    ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

    מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

    מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

    רן קידר |
    נושאים בכתבה JP Morgan

    מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

     לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

    עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

    "סגור את הדבר הארור הזה" 

    דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

    לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.