metro, ברימאג, מטרו, חנות
צילום: יח"צ

ברימאג תקים רשת חדשה למכירת מוצריה - METRO

החברה תקיים הליך תחרותי להפעלת חנויות הרשת החדשה "METRO"; בעל השליטה, שאול זילברשטיין, הודיע על כוונתו להשתתף בהליך; המניה נסחרת הבוקר במכפיל 9.7 על הרווח - הנה הסיבה
איתן גרסטנפלד | (4)
נושאים בכתבה ברימאג מטרו

חברת ברימאג 0.4% מודיעה על הקמת רשת עצמאית, בה יימכרו בעיקר מוצרי החברה. הרשת החדשה מיועדת לכלול עשרות חנויות ולפעול בפריסה ארצית, על פני שישה אזורים ארציים, תוך חלוקת כל אזור לשלושה מגזרים: כללי, חרדי וערבי.

על פי הדיווח, החברה העוסקת ביבוא ושיווק מוצרי חשמל, פועלת להקמת רשת שיווק עצמאית חדשה שתיקרא "METRO" (מטרו). ברשת יימכרו בעיקר מוצרי החברה, במטרה לחזק את הקשר של החברה עם הצרכן הסופי, תוך הרחבת ערוצי המכירה של החברה וחיזוק מותגיה הבינלאומיים, בהם LG,BEKO, DELONGHI, KENWOOD, BRAUNכמכר, HOOVER, BABYLISS, ROSIERES ועוד.

במסגרת זו, תקיים החברה הליך תחרותי פומבי, שבו היא מזמינה את הציבור להגיש הצעה לקבלת זכות להפעיל חנות אחת או יותר ברשת, בהתאם לכללים שקבעה החברה. ההליך, מיועד לגורמים עם זיקה קמעונאית העומדים בתנאי סף שהחברה קבעה במסגרת ההליך התחרותי. כל אחד מהמציעים יתבקש להציע שיעור של אחוז מהמכירות של החנות המוצעת, כאשר מדובר בחנות המצויה בבעלותו של המציע או מושכרת על-ידו.

המציעים שיגישו את הצעת המחיר הנמוכה ביותר יזכו בהליך התחרותי, לפי מנגנונים שנקבעו. בין כל זוכה לבין החברה ייחתם הסכם התקשרות להפעלת חנות למכירת מוצרים מבית ברימאג ואחרים, והם יזכו לתפעל את החנות בהתאם להוראות החברה, ולקבל אחוז קבוע מהמכירות של החנות, בהתאם להצעה שהוגשה בהליך התחרותי. בתוך כך, בעל השליטה, שאול זילברשטיין, הודיע על כוונתו להשתתף בהליך התחרותי.

פיני כהן, מנכ"ל ברימאג: "הקמת הרשת החדשה של ברימאג היא מהלך תקדימי וחדשני, שטרם נעשה כמותו בשוק מוצרי החשמל בישראל. המודל העסקי השיתופי שבנינו מבוסס על שילוב כוחות בין יזמים מנוסים מתחום הקמעונאות לבין היתרונות והחוזקות של ברימאג. אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה המיוחד הזה ייצור, בתוך פרק זמן קצר יחסית ובעלות כספית מינימאלית לברימאג, רשת חזקה ומובילה, שתאפשר לברימאג להרחיב את פעילותה העסקית, להיערך באופן הטוב ביותר לקראת האתגרים העתידיים בענף מוצרי החשמל בישראל, ולהתמודד עם התחרות המאפיינת אותו.

מהלך זה צפוי לחזק משמעותית את הזיקה של ברימאג לצרכן הסופי והקשר ליצרנים, תוך הרחבת ערוצי המכירה וחיזוק מותגי החברה ומוצריה. כמו כן, אנו רואים בהשתתפותו של בעל השליטה, שאול זילברשטיין בהליך התחרותי, הבעת אמון בחברה ובמהלך העסקי שאנו מקדמים להרחבת הפעילות."

צמיחה בהכנסות ירידה ברווח הנקי

העליות הנאות שנרשמו בשנה החולפת בשוקי ההון דילגו על מניית ברימאג שהציגה תשואה של כ-8% בלבד בשנה האחרונה. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של כ-138 מיליון שקל, ובמכפיל די נמוך של 9.7 על הרווח הנקי.  הסיבה לתמחור - הכנסות החברה צמחו בקצב שנתי ממוצע (CAGR) של כ-1% בשלוש השנים האחרונות, בזמן שהרווח הנקי של החברה ירד בשיעור שנתי ממוצע של כ-13.5%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

* הכנסות 2019E חושבו על בסיס הכנסות שלושת הרבעונים הראשונים של השנה (בקו ישר).

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פינישמיר 14/01/2020 22:16
    הגב לתגובה זו
    הכי חשוב שהצרכן יזכור שיש גב מאחורי המוצר. אם היום השירו. שלהם נבלע ונעלם והמחסנים שלהם נעלמים..מי יקנה את המוצרים? חברה חזקה היא חברהמוכרת מוצרים טובים עם שירות מעולה לאורך שנים. המנהלים צריכים לדעץ שמוצר טוב זה לא רק רווחים בקניה זה להגיד ללקוח אנחנו איתך לשירות חלקים ותיקונים אם צריך לאורך שנים..ואני חושבשהם שכחו את הדבר הזה. אני מציע להם ללמוד מכישלונות בעבר של חברות אחרות.
  • 2.
    האם יהפכו הזכיינים ל " עבדים" של ברימג ? (ל"ת)
    גו כפרא 13/01/2020 13:03
    הגב לתגובה זו
  • dw 13/01/2020 13:28
    הגב לתגובה זו
    נגיד חנות שכונתית שפחות מצליחה, ולהיות חלק מרשת חדשה עשוי להביא לו יותר לקוחות. בסופו של דבר אם הסוחר יראה שזה לא מתאים לו הוא תמיד יוכל לחזור למצבו הקודם,עם שם חנות בשם אאא חשמל ובניו :-)
  • 1.
    גלעד 13/01/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    מלאי ולקוחות. לא משלמים כמעט כלום על פעילות החברה.
ראסל אלוונגר (שלומי יוסף)
צילום: ראסל אלוונגר (שלומי יוסף)

טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?

מנכ"ל שהציל חברה והביא אותה לשווי של 11 מיליארד דולר, מניה שמזנקת למכפילי רווח שלא היו בעבר, מסיבת AI ענקית שלא ברור אם אנחנו בתחילתה, באמצע או בסופה

אבישי עובדיה |

הדוחות של טאואר טאואר 3.98%   טובים מאוד, התחזית חזקה (מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"). המניה זינקה ב-17% ל-98.2 דולר, שווי של 11 מיליארד דולר. דווקא בשווי הזה כדאי להזכיר לכולם שהקמת טאואר בארץ בתחילת שנות ה-90', שזה אומר הקמת מפעל ייצור שבבים בישראל, היתה רעיון כושל. כוח העבודה פה יקר ואין שום יתרון תחרותי מול המפעלים בעולם. טאואר הקימה מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה ואחר כך עוד מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה. היא הרוויחה כששוק השבבים המחזורי היה טוב והפסידה פי 5 כשהוא היה למטה. 

היא עברה הסדר חוב. היא קיבלה הנשמה מהמדינה וממשפחת עופר. ואז הדירקטוריון קיבל את ההחלטה שבדיעבד הצילה את החברה והפכה אותה לענקית במונחים מקומיים - לגייס את ראסל אלוונגר כמנכ"ל. אלוונגר קיבל לפני 20 שנה חברה כושלת וידע לנתב אותה לשני מקומות שהצילו אותה - לנישות שבהן יש לה מומחיות (כי הגדולות לא פעלו בנישות) ולפעילות ייצור בחו"ל. טאואר בזכותו היא חברה גלובלית, רווחית, צומחת, עם נוכחות באחד התחומים החשובים בעולם - שבבים.

מניית טאואר זינקה פי 2 מאז פרסום הדוח הקודם, והיא במחיר של יותר מכפול מזה שאינטל רצתה לרכוש את החברה. רכישה שלא יצאה לפועל כי הסינים התנגדו. בהתחלה המשקיעים חששו והמניה ירדה מתחת ל-30 דולר, שנתיים אחרי, הם מאוד מרוצים. 

תחום השבבים מחולק באופן גס לשניים - תחום הייצור ותחום הפיתוח. הפיתוח הוא הקצפת. אנבידיה מפתחת שבבי AI ומוכרת אותם ברווחיות גולמית של מעל 80% כי יש למוצר-לשבב ערך גדול ויתרונות טכנולוגיים. בייצור יש לרוב תחרות גדולה. יש טכנולוגיות ייצור שונות, אבל בסוף מזמין השבב יכול לעשות זאת בכמה מקומות. זאת פעילות שלא אמורה להניב רווחיות גבוהה, סוג של קומודיטי. אבל, על רקע המחסור בשבבים, הרווחיות עלתה בשנים האחרונות. טאואר גם פועלת כאמור בנישות שבהן הרווחיות טובה יותר, ומסתבר שיש בכל זאת הבדלי איכות משמעותיים בין יצרנים שונים. 

חוץ מזה, אלו הסכמים שעוטפים את הלקוח. חברה שרוכשת שבבים מיוחדים שהיא עיצבה וטאואר ייצרה, תמשיך לרכוש את השבבים האלו מטאואר במקביל לגידול בהיקף המכירות שלה, וזה יחלחל לגידול בפעילות טאואר. כלומר כשמארוול שהיא לקוחה מדווחת על גידול במכירות זה יכול לחלחל לטאואר. 

בריינסוויי
צילום: יח"צ

בריינסוויי עולה לאחר רבעון שיא, עם עלייה של 29% בהכנסות ואישור FDA חדש

חברת הנוירוטכנולוגיה הישראלית רשמה ברבעון השלישי של 2025 הכנסות של 13.5 מיליון דולר ורווח נקי של 1.6 מיליון דולר – גידול של 137% לעומת השנה שעברה • ה-FDA אישר פרוטוקול טיפולי מואץ ב-Deep TMS לדיכאון מז'ורי, והחברה העלתה את תחזית ההכנסות וה-EBITDA לשנה כולה

רן קידר |
נושאים בכתבה בריינסוויי

חברת בריינסוויי הדואלית, בריינסוויי -2.67%   שמפתחת טיפולים לא פולשניים להפרעות מוחיות באמצעות טכנולוגיית Deep TMS, דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון השלישי של 2025, לצד התפתחויות רגולטוריות, עם אישור FDA.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-13.5 מיליון דולר, עלייה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עלה לכ-1.3 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי הגיע ל-1.6 מיליון דולר, צמיחה של 137% לעומת רבעון שלישי 2024. הרווח התפעולי המתואם (EBITDA) זינק בכ-80% לרמה של 2 מיליון דולר.

בנוסף, כ-70% מהחוזים החדשים שחתמה החברה במהלך הרבעון הוגדרו כהסכמי שכירות רב שנתיים מתחדשים, מה שתורם ליציבות בהכנסות העתידיות. יתרת ההזמנות החתומות (RPO) צמחה לכ-65 מיליון דולר, ואילו בסיס ההתקנות הפעילות של מערכות החברה עבר את רף 1,600 המערכות. ברבעון האחרון סיפקה בריינסוויי 90 מערכות Deep TMS, עלייה של 43% בהשוואה לאשתקד. 

שיעור הרווח הגולמי עמד על 75%, לעומת 74% בתקופה המקבילה. בקופת החברה נרשם מזומן ושווי מזומן של 70.7 מיליון דולר נכון לסוף ספטמבר 2025. 

פריצת דרך רגולטורית בארה״ב

במהלך השנה השלימה החברה ארבע השקעות מיעוט במוסדות בריאות הנפש בארה״ב, כחלק מיוזמה אסטרטגית להרחבת השימוש בטכנולוגיית Deep TMS בקרב רשתות טיפוליות קיימות. בנוסף, הכריזה בריינסוויי על השקעה ראשונית של 5 מיליון דולר בחברת Neurolief, המפתחת מערכת נוירומודולציה לשימוש ביתי, עם אופציה להגדלת ההחזקה בעתיד.

"המומנטום בשוק ממשיך לפעול לטובתנו, ואנו שומרים על צמיחה חזקה בהכנסות וגידול ברווחיות. טכנולוגיית ה-Deep TMS שלנו הניבה ביקושי שיא ברבעון השלישי של 2025, עם אימוץ משמעותי בקרב לקוחות קיימים וחדשים כאחד. במבט קדימה, אנו צופים הזדמנויות משמעותיות לחיזוק מעמדנו כמובילים בתעשייה באמצעות אינדיקציות חדשות, פרוטוקול טיפול מואץ ויוזמות להרחבת החדירה לשוק, לרבות שיתוף פעולה אסטרטגי הכולל פתרון לטיפול ביתי שמציעה Neurolief, בה השקענו לאחרונה", מסר הדר לוי, מנכ"ל בריינסוויי