אילן הדר, מנכל פואמיקס ישראל
צילום: יח"צ

פואמיקס מגייסת עד 64 מיליון דולר, המניה מזנקת ב-11%

חברת הפרמצבטיקה הישראלית דיווחה על גיוס הכולל הסכם הלוואה בהיקף של עד 50 מיליון דולר והקצאת מניות תמורת כ-14 מיליון דולר
ערן סוקול |

חברת פואמיקס פרמצבטיקה הישראלית (סימול: FOMX) המתמחה בפיתוח ומסחור תרופות למחלות עור על בסיס פלטפורמת קצף, הודיעה היום על גיוס של עד 64 מיליון דולר מגופי ההשקעה Perceptive Advisors ו-Orbimed.

הגיוס כולל הסכם הלוואה בהיקף של עד 50 מיליון דולר, כאשר 15 מיליון דולר יתקבלו מידית עם התקיימותם של מספר תנאי סגירה, 20 מיליון דולר יתקבלו עם עמידת החברה במספר אבני דרך רגולטוריות ו-15 מיליון דולר יתקבלו בהתאם לעמידת החברה במספר יעדי הכנסות. בנוסף, החברה קיבלה 14 מיליון דולר מ-Perceptive Advisors באמצעות הנפקה של מניות רגילות של החברה.

כספי הגיוס צפויים לשמש את פואמיקס להגשת בקשה ל-FDA לרישום תרופה חדשה (NDA) עבור מוצר ה-FMX103 לטיפול ברוזציאה, וכן, ובאם יתקבל אישור ה-FDA, לממן את השקתן המסחרית של תרופת ה-FMX101 לטיפול באקנה בדרגה בינונית עד חמורה וה-FMX103, כמו גם לצרכי הון חוזר ולצרכים עסקיים שוטפים. ה-FDA קבע את ה-20 באוקטובר השנה כ-PDUFA, מועד בו תתקבל תגובה בנוגע לבקשה לאישור ה-FMX101, ופואמיקס מצויה בשלבים האחרונים של היערכות להגשת הבקשה לאישור תרופה חדשה (NDA) עבור FMX103.

 

"Perceptive Advisors ו- Orbimed הם בעלי המניות הגדולים שלנו ואנו אסירי תודה על תמיכתם המתמשכת של גופי השקעה מובילים (top-tier) אלו המתמחים בהשקעות בתחומי הרפואה", ציין דיוויד דומזלסקי, מנכ"ל פואמיקס. "עם הפיכתה של פואמיקס לחברה בעלת אינטגרציה מסחרית מלאה, חשוב שלחברה יהיו את מקורות המימון הנדרשים לשם כך. ביחד עם מצבת המזומן הנוכחי שלנו, אנו מאמינים כי השקעות ראשוניות אלו, לצד הגישה להון עתידי, המתאפשר באמצעות עסקאות אלו, יאפשרו לנו לממן את ההשקות המסחריות של ה-FMX101 ו-FMX103, בכפוף לאישור ה-FDA".

 

בהתאם להסכם ההלוואה בין פואמיקס ל-Perceptive Advisors ואורבימד, נדרשת החברה להחזרת קרן ההלוואה החל מחודש יולי 2023.

כחלק מהסכם ההלוואה, פואמיקס תקצה ל-Perceptice Advisors ואורבימד כתבי אופציות לרכישת עד 1.1 מיליון מניות רגילות שלה, בערך של 0.16 שקלים למניה, במחיר מימוש של 2.09 דולר למניה, אשר מייצג את המחיר הממוצע ב-5 ימי המסחר האחרונים לפני מועד הסגירה.

 

בנוסף, ב-29 ביולי 2019, פואמיקס חתמה על הסכם רכישת ניירות ערך עם Perceptive Advisors, לפיו הסכימה החברה להנפיק ולמכור, במסגרת הנפקה, סך של 6,542,057 מניות רגילות של החברה, בערך של 0.16 שקלים למניה, במחיר רכישה השווה ל-2.14 דולר למניה, המייצג את מחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון לפני החתימה על ההסכם, בתמורה לסך של 14 מיליון דולר, לפני הוצאות הנפקה. ההנפקה ומכירת המניות צפויות להיסגר ב-31 ביולי, בכפוף למספר תנאי סגירה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.