סטארבקס
צילום: istock

לשפשף את העיניים: סטארבקס משלימה עליות של 60% מתחילת 2019

רשת בתי הקפה האמריקנית מציגה דו"חות טובים לרבעון האחרון, כאשר המכירות מחנויות זהות עלו ב-6%. מניית החברה קובעת הערב שיא כל הזמנים חדש. במהלך הרבעון האחרון ביצעה החברה רכישות חוזרות בהיקף של 581 מיליון דולר
עמית נעם טל | (1)

אחת המדווחות הבולטות היום היא רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, סטארבקס (סימול:SBUX), שזינקה הערב ב-9% וקבעה שיא כל הזמנים חדש עם שווי שוק של 120 מיליארד דולר. מתחילת 2019 רשמה מניית החברה זינוק של יותר מ-60%. 

סטארבקס דיווחה כי ההכנסות ברבעון האחרון הסתכמו ב-6.8 מיליארד דולר, עלייה של 8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות הזהות עלו ב-6%, כאשר חצי מהעלייה מיוחס להעלאת מחירים המוצרים. בארה"ב, המכירות בחנויות הזהות עלו ב-7%, בעוד בשוקי הסיני המכירות מהחנויות הזהות עלו ב-5%. 

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר, עלייה קלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי של 1.37 מיליארד דולר או 1.12 מיליארד דולר, עלייה של 84% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

במהלך הרבעון האחרון פתחה החברה 442 סניפים חדשים, מה שמעלה את מספר הסניפים הכולל של החברה למספר בלתי נתפס של 30,626 סניפים. מדובר בעלייה שנתית של 7%, כאשר קרוב לשליש מהחנויות החדשות נפתחו בסין. החברה צופה כעת כי היא תרשום גידול של 2,000 סניפים בסה"כ בכל 2019. 

בתוך כך, החברה הודיעה כי ביצעה רכישות של כ-6.8 מיליון מניות החברה ברבעון האחרון, כאשר לפי התוכנית המקורית, נותרו באפשרותה לבצע רכישות של עוד 52.7 מיליון מניות. בנוסף, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 0.36 דולר למניה.

החברה צופה כעת בסיכום השנתי תרשום החברה עלייה שנתית של 4% במכירות מהחנויות הזהות, כאשר סה"כ ההכנסות ירשום עלייה של 7%. הרווח הנקי למניה צפוי להתסכם ב-2.86-2.86 דולר, לעומת תחזית קודמת של 2.4 דולר למניה. 

מניית החברה משלימה היום זינוק של יותר מ-60 מתחילת 2019, אך שימו לב לנתון הבא: מניית החברה זינוק של קרוב ל-2,800% מהשפל שנקבע במהלך המשבר הכלכלי של 2008. 

גרף מניית החברה ב-2 העשורים האחרונים: במילה אחת- מדהים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הדביל 26/07/2019 21:28
    הגב לתגובה זו
    ואני שמתיימר להבין בשוק ההון לא התרשמתי מהקפה הדלוח של החברה וכך פיספסתי את מניית חיי..
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.