צילום: Istock
אפל מורידה מחירים גם בהודו, מניית החברה לא מתרגשת
מספר ימים לאחר הורדת המחירים בשוק הסיני, ענקית הטכנולוגיה חותכת את מחירי המכשירים בשוק ההודי עד 20%.
הניתוק בין המתרחש בשווקים לבין המתרחש בכלכלה הריאלית ממשיך להתרחב. הערב זוהי ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) שמודיעה על הורדת מחירים בהודו ברקע להאטה בשווקים המתעוררים, אך מניית החברה מטפסת הערב ב-0.4% ונסחרת קרוב לשיא של 5 חודשים.
נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הורידה אפל את מחירי המוצרים בשוק הסיני ב-6%, כאשר החששות מהאטה הכלכלית בסין ממשיכים להעיב על פעילות החברה (לכתבה המלאה). ע"פ הדיווח היום ברשת החדשות רויטרס, אפל הורידה את מחירי האייפון XR ב-20% בשוק ההודי (17,900 רופי).
הורדת המחירים היום מגיעה גם ברקע לתחרות גבוהה מצד יצרניות כמו סמסונג ו- OnePlus. נזכיר כי סמסונג פרסמה בחודש שעבר אזהרת רווח לרבעון הקרוב (לכתבה המלאה).
- 2.אנליסט 05/04/2019 11:09הגב לתגובה זומורידה את מחיר הטלפון ומכניסה משתמשים חדשים חדשים ומכשירי החברה ע"ח מתחרים . הרווח יגיע משרותים כך שבסוף התהליך הרווח מלקוח יגדל . זאת דעתי האישית בלבד ולא המלצה
- 1.הכל יתבהר 04/04/2019 21:25הגב לתגובה זואז נראה את האמת
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
