סגירה בוול סטריט: הנאסד"ק רשם יום 10 של עליות, מניית נייקי קפצה 2.3%
הראלי יסתיים הערב בניו יורק? יום המסחר בוול סטריט נסגר ביציבות עם שינויים קלים. מדד הנאסד"ק הוביל את המגמה החיובית וסגר עשרה ימים של עליות. אחת ממובילות המדד, חברת מיקרוסופט (סימול: MSFT) תפרסם הערב את הדו"ח במסגרת עונת הדו"חות השנייה של השנה. טרם הפרסום מניית החברה התחזקה 0.5%. הדאו ג'ונס רשם הערב ירידה של 0.1% ברקע לחולשה במניות ה"עשה זאת בעצמך" מוקדם יותר, חברת האחזקות סירס הולדינגס (סימול: SHLD) הודיעה כי תשתף פעולה עם חברת אמזון (AMZN) בנוגע למכירה של מוצרי ריהוט וכלי הבית שברשותה תחת המותג "Kenmore". מניות סירס נסקו הערב בשיעור של 10.6%, אך מניות המתחרות חוטפות הערב. מניית הום דיפו (סימול: HD) נפלה בשיעור של יותר מ-4%, בסט ביי (סימול: BBY) נחלשה 3.9%. אירופה ריכזה עניין היום, ברקע להותרת הריבית ללא שינוי על ידי הבנק המרכזי. כמו כן בהודעה שמסר הבנק המרכזי האירופי, הודיע הבנק כי צמצום רכישות האג"ח לא יפסק לפני חודש דצמבר השנה לפחות ואם יש צורך, הבנק יגדיל את הרכישות. בכך הבנק נתן את האות כי הוא אינו מוכן לוותר על מדיניות האשראי בצורה נמהרת. ברקע לכתבי הבנק, הדולר נחלש מול האירו בשיעור של 1%. מדדי וול סטריט נאסד"ק -0.4% S&P 500 -0.29% דאו ג'ונס נזכיר כי הראלי בנאסד"ק שעלה כמעט 19% מתחילת השנה, נרשם ברקע להתחזקות מניות הטכנולוגיה הגדולות. מניות אלו, המכונות FANG ואפל היו מבין המנועים העיקריים לתשואות החיוביות של מדדי המניות. מניית פייסבוק (סימול: FB) כדוגמא, עולה בשיעור של 0.5% הערב לכדי שיא כל הזמנים של 165 דולר. אפל (סימול: APPL) גם היא עולה 0.3% ורחוקה כ-1.5% משיא כל הזמנים. בגזרת המאקרו, מדד הייצור של פילדלפיה הציג לפני המסחר את המגמה בסקטור לחודש יולי. המדד נחלש חודש אל מול החודש שעבר (19 נקודות לעומת 27) אך עדיין מציג מומנטום גבוה. עונת הדו"חות נמשכה אמש עם פרסום הדו"ח של אמריקן אקספרס (סימול: AXP). החברה הרוויחה 1.47 דולר, לעומת צפי של 1.43 דולר. בשורה העליונה, החברה הציגה הכנסה של 8.31 מיליארד דולר לעומת 8.2 מיליארד. מניית אמריקן אקספרס נחלשת 1.1% בשעות המאוחרות, לאחר שהמנייה עלתה 0.5% והגיעה לשיא שנתי בשעות המסחר הרגיל. מניית החברה רשמה ראלי של 16% מאז תחילת השנה. אמריקן אקספרס נחלשה 0.7%. ענקית הטבק, פיליפ מוריס (סימול: PM) פרסמה את הדו"ח הרבעוני והציגה רווח נמוך של 9 סנט מתחת לצפי עם תוצאה של 1.14 דולר לחבית. גם הכנסות החברה היו נמוכות מהצפי. פיליפ מוריס הקטינה את צפי ההכנסות שלה להמשך השנה. מניית החברה ירדה כמעט 1.4%. דירוג מניית נייקי (סימול: NKE) הועלה לכדי אחזקת יתר על ידי מורגן סטנלי. הבנק טוען כי החברה צפויה להגדיל מחדש את המכירות. המנייה קפצה 2.3%.
- 3.איפה הגאון שאמר נפט ירד ל30 דולר ?? (ל"ת)הקורא בקופי 20/07/2017 22:32הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 20/07/2017 21:06הגב לתגובה זוהאם זו נפילה האמיתית או פניקה רגעית , מינוס 8%
- 1.משקיע 20/07/2017 20:39הגב לתגובה זונגמר המשחק כל דבר שעולה לגבהים יותר ממה שמסוגל באמת בסוף יוצר תאונה נפילה מגובה רב. הנסדא״ק לפני נפילה גם אם ינסה לעלות עוד אולי יצליח מעט אך אין לו כבר אויר שם יחנק ויצנח לפחות 5-8% בחודשים הקרובים ועד סוף שנה יתכן וימחק את כל הראלי של השנתיים האחרונות . חברים מי שכספו יקר לו להפוך החזקות לשורטים גם אם תפסידו כמה אחוזים עד הנפילה תחזירו אותם בעשרות מונים . זו הצעה ידידותית לא של בית השקעות

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים
חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב
ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017. אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות. נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת. באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית. צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב. למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים. ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה. למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.