טסלה טסה השבוע לשיא כל הזמנים - על הראש של סוחרי השורט

מערכת Bizportal | (3)
נושאים בכתבה טסלה

(עדכון: 9.4.17)

ללא ספק מדובר בוויכוח ברור. מצד אחד עומדים משקיעים שדוחפים את מניית ענקית הרכב החשמלי טסלה (סימול: TSLA) לניפוץ שיא כל הזמנים ושווי שוק מדהים של 49.9 מיליארד דולר אחרי ראלי של 41.5% מתחילת השנה, מצד שני עומדים האנליסטים שפעם אחר פעם חובטים במניה ומספקים המלצות שליליות.

כדי להדגיש עד כמה מדהים שווי השוק של טסלה כיום נציין כי שווי השוק של פורד הענקית עומד כיום על 44 מיליארד דולר ושווי השוק של ג'נרל מוטורס הענקית עומד על 49.8 מיליארד דולר, כלומר טסלה שהוקמה ב-2003 היא כיום יצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוה ביותר מבין היצרניות האמריקניות. האנליסטים מצידם, פחות מתלהבים.

בברקליס עדכנו ביום חמישי את המלצת ה'מכירה' וקבעו את מחיר היעד על 165 דולר בלבד (כלומר נמוך ב-44% ממחיר השוק שעומד על 295 דולר). וברקליס לא לבד, גולדמן זאקס סיפקו לאחרונה המלצת מכירה למניה עם מחיר יעד של 187 דולר ו-UBS לפני 3 שבועות קבעו מחיר יעד של 160 דולר. הגוף שבולט כשורי על המניה הוא מורגן סטנלי שמחזיק בהמלצת קניה עם מחיר יעד של 305 דולר כאשר האנליסט של מורגן סטנלי, אדם ג'ונס, אמר לאחרונה כי המניה אפילו עשויה לזנק ל-500 דולר אם טסלה תצליח לנפץ את התחזיות.

ביום שני האחרון זינקה מניית טסלה בשיעור של 7.3% במחזור גדול מאוד, זאת ברקע לדיווח החברה כי מסרה 25 אלף רכבים במהלך הרבעון הראשון של 2017. בכך החברה הציגה עליה חדה של 69% לעומת הנתון המקביל אשתקד, ומספר שיא של מסירת רכבים ללקוחות. מייסד טסלה אלון מאסק שהינו גם מנכ"ל החברה לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את סוחרי השורט שיושבים לו על המניה. "מזג אוויר סוער בשורטוויל", כך צייץ מאסק כאשר טסלה כיכבה על המסכים וניפצה את שיא כל הזמנים. לפי ניתוח של הפיננשל טיימס, סוחרי השורט מופסדים בינתיים 2.7 מיליארד דולר השנה על המניה.

גרף שבועי של מניית טסלה ב-4 השנים האחרונות, האם הנר היפני האחרון מסמל ניפוץ רמת התנגדות רב-שנתית?

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מר בין 06/04/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
    למי שיש לב חזק, שווה לשקול להחזיק במניה זו לטווח ארוך. כל פעם העומד בראשה אלון מאסק מקדם את הטכנולוגיות העולמיות הקיימות בכמה צעדים קדימה...
  • 1.
    g 06/04/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    זו אם כל הבועות
  • לא מקשיב לסמרטוטים 09/04/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
    החברה הציגה רווח ברבעון הקודם, אז או שאתה חרטטן או שאתה אידיוט. תחליט מה אתה מעדיף
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.