סגירה ירוקה בוול סטריט: מדד ה-S&P 500 התחזק 0.2%, מחיר הנפט עלה 1%

הערב תיערך הפגישה הראשונה בין נשיאי ארה"ב וסין. מניית קוסטקו קפצה 1.8%, יונילבר הוסיפה 1%
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בעליות שערים קלות. ה-S&P 500 הוסיף 0.2% והנאסד"ק עלה 0.25%. המגמה החיובית נרשמה ברקע לפגישה הראשונה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין צ'י ג'ינפינג בפלורידה. השניים סביר להניח ידונו בנושאים הבוערים ובעתיד תנאי המסחר בין שתי המדינות.

נזכיר כי טראמפ לאורך קמפיין הבחירות שלו ביקש להגביל את המסחר עם סין על ידי  חסמי ייבוא. אם כי, הצהרות לכאורה ומדיניות לחוד, לכן פגישה זו מרכזת עניין. היום טראמפ נקט עמדה נוקשה יותר להתפתחויות בסוריה וטען כי שלטונו שוקל התערבות. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

אתמול, המגמה בניו יורק נרשמה לאחר שאתמול המדדים רשמו ירידות שערים ברקע להודעת הפד' האמריקני (כפי שנרשמה בפרוטוקולים) על כך שהוא מבקש להתחיל למכור השנה אג"ח בשווי של 4.5 טריליון דולר. 

מניות בכותרות

קוסקו (סימול: CSCO) - רשת הקמעונות הציגה עלייה גבוהה מהצפוי במכירות הסניפים הקיימים בשיעור של 6%. צפי השוק עמד על 4.2%. מניית קוסקו קפצה בשיעור של 1.8%. 

יוניליבר (סימול: UL) - ענקית הקמעונות האירופית הבטיחה למשקיעים תוכנית להשבת מזומנים בשווי רב, לאחר שזו בחרה שלא להסכים להצעת הרכישה שלא קרפט היינץ (סימול: KHC). יוניליבר הודיעה גם כי היא פועלת בכדי להגיע לכדי שולי רווח בשיעור של 20% בשנת 2020 (שיעור הרווח של החברה אשתקד הסתכם ב-15.3%). מניית קמעונאית המזנון עלתה ב-1%.

ג'אז פרמצוטיקלס (סימול: JAZZ) - חברת הפארמה חתמה על הסכם פטנט עם החברה הבריטית היקמה פארמצוטיקל (Hikma Pharmaceuticals) בנוגע לתרופה Xyrem. כחלק מהעסקה, ג'אז הבטיחה להיקמה שזו תוכל למכור גרסה גרנרית לאותה תרופה בארה"ב. המנייה טיפסה ביותר מ-9.4%. 

אפל (סימול: APPL) - ענקית הטכנולוגיה נתבעת על ידי רגולטור אוסטרלי באשמה כי חסמה אייפונים שתוקנו במדינה לא על ידי סוכניוות מורשות של החברה. הרגולטור מאשים את אפל שחסמה את האייפונים דרך שדרוגי תוכנות ההפעלה של המכשיר. 

סחורות

מחיר הזהב ממשיך הערב את המומנטום החיובי שלו כאשר הוא רושם יום רביעי של עליות מתוך חמשת ימי המסחר האחרונים. מחיר הזהב מתחזק עתה בשיעור של 0.4% ובתוך כך, מגיע מחיר המתכת היקרה לכדי 1,253.4 דולר לאונקייה.

הנפט עלה היום בשיעור של 1% לכדי מחיר של 51.7 דולר לחבית. אתמול, נרשמה עלייה מפתיעה בסך של 1.57 מיליון חביות, אך העלייה במלאים לא מונעת את המשך העלייה במחיר לאור הערכות כי הקיצוץ במדינות ארגון אופ"ק ימשך עד לסוף השנה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.