טוויסטד
צילום: צילום
פרסום ראשון

סערה ברשת: מי שטף את האתרים עם "למתנחלים יש איידס"? הנה התשובה

אתרי האינטרנט המובילים נשטפו במודעות: "לאפריקאים יש איידס; לדתיים יש איידס; לתל אביבים יש איידס" ועוד. אייס חושף את המותג מאחורי המהלך
משה בנימין | (6)

ביממה האחרונה שוטפים את אתרי האינטרנט באנרים מסתוריים שמכריזים למי יש איידס: "לדתיים, לאפריקאים, לערבים, לעניים, למתנחלים, לתל אביבים" ולמי לא בעצם? הבאנרים עלו בעיצוב בסיסי - לבן על גבי שחור, ללא אפשרות הקלקה וללא מידע נוסף. לאייס נודע כי מאחורי המודעות עומד משרד הפרסום טוויסטד והלקוח הוא לא אחר מאשר מותג הקונדומים דורקס. מהלך הפרסום שמחולק ל-2 שלבים, הוא חלק מקמפיין מקדים לקראת יום האיידס הבינלאומי שיצוין ב-1 בדצמבר, כמדי שנה. לצד דורקס לוקח חלק במהלך גם הוועד למלחמה באיידס. ככל הנראה, חלקו ה-2 של הקמפיין יציג את הטענה כי לאיידס אין העדפות גזעיות, חברתיות או קהילתיות והוא יכול לתקוף את כולם ללא הבדל דת גזע ומין. בשנתיים החולפות, הקמפיין של דורקס לקראת יום האיידס הבינלאומי, הצליח להסעיר את המדינה כשבצידו חיוך ממזרי ושובב. בשנת 2011 שוגר לאוויר העולם קמפיין הבולבולים הוויראלי, שדיבר לכאורה על הציפור החביבה ורמז לדבר אחר לגמרי. הקמפיין נושא הפרסים זכה לחשיפה אדירה ועלה על סדר היום בקרב קהל היעד. ב-2012 המשיכו המותג ומשרד הפרסום עם קמפיין הבולבולים וכעת כאמור הם מקדמים את הנושא עם סדרת המודעות. במשרד הפרסום סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אני הייתי בטוח שזה פרסומת למחזמר "Rent"... (ל"ת)
    An Cat Dubh 26/11/2013 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מתנחל ערבי מתל אביב 26/11/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    לאנשי הוועד למלחמה באיידס - יש המון איידס. לכתבי האינטרנט יש איידס. לסטייליסטים יש איידס. למגישים בטלוויזיה יש איידס. לחברי כנסת יש איידס. לסלבס יש איידס. למשתמשים בקונדומים של דורקס יש איידס. הנה, הגברתי את המודעות למחלה. תגידו לי תודה.
  • 3.
    בני 26/11/2013 18:53
    הגב לתגובה זו
    מספיק עם שנאת אחים
  • 2.
    מביך (ל"ת)
    מובך 26/11/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
  • מביך (ל"ת)
    לגמרי 26/11/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניר 26/11/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
    קודם השלט שהושחת באופן אותנטי. עכשיו הסערה ברשת. טוויסטד זה לא משרד פרסום, זה משרד יח"צ.
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.