טבע תחת לחץ: Bizportal ריכז את תגובות הזרים - 'קניה' או 'מכירה'?
"למרות הצניחה החדה במניית טבע, אנחנו מרגישים בנוח עם מחיר היעד שלנו, כך כותבים כלכלני דויטשה בנק המגיבים לאירועים במניית טבע בסוף השבוע האחרון בעקבות התחרות המתגברת בשוק התרופות האוראליות לטיפול בטרשת נפוצה. כלכלני דויטשה בנק חוזרים על המלצת קניה למניית טבע ומספקים לה מחיר יעד של 64 דולר למניה, פרמיה של 42% ביחס למחיר השוק.
"המודל שלנו הניח ירידה של 3% במכירות הקופקסון בשנת 2012 וירידה נוספת של 6% בשנת 2013", כותבים הכלכלנים. "במונחים של כמויות - אנחנו מעריכים כי כמות הזריקות שיימכרו תרד ב-10% בשנת 2012 וב-14% נוספים בשנת 2013".
כזכור, ביום חמישי האחרון פרסמה חברת ביוג'ן תוצאות קליניות חיוביות בתרופה אוראלית לטרשת נפוצה אותה היא מפתחת. התוצאות הובילו לנפילה חופשית של 8.5% במניית טבע מאחר והתוצאות של ביוג'ן נראו לכאורה טובות יותר מאשר אלו של תרופת הלקווינימוד שמפתחת חברת טבע לטיפול במחלה.
עד כמה משמעותית הדרמה סביב טבע ניתן לקבל מהניתוח שערכו כלכלני דויטשה בנק. כך למשל, במקרה שבו מכירות הקופקסון והלקווינימוד ייחתכו במחצית - הרווח למניה של טבע ירד מ-5.61 דולר למניה ל-4.83 דולר למניה בשנת 2012 והרווח ב-2013 ייחתך מ-6.16 דולר למנייה ל-5.44 דולר למניה. תחת מכפיל רווח שמרני של 10 בלבד מחיר היעד למניית טבע עומד על 45 דולר - בדומה למחיר השוק.
בניגוד לדויטשה בנק שממשיך להיות שורי על טבע, כלכלני קרדיט סוויס ומריל לינץ' הורידו מחירי יעד למניית טבע. כלכלני קרדיט סוויס הורידו מחיר יעד לטבע מרמה של 56 דולר ל-53 דולר. לדברי האנליסט מיכאל פרם, למרות הצניחה החדה בטבע אין שום בהילות לרכוש מניות טבע בלחץ וייתכן שהמניה תמשיך לרדת.
- 16.קליפת השום 26/04/2011 23:18הגב לתגובה זוזה היה 20 שנה....למה שתפסיק לעלות?מבקש מכל אזרח לרכוש קצת טבע כתרומה למושקעים1
- 15.לאחת שמבינה אין עליך 26/04/2011 14:51הגב לתגובה זומחזיק חזק ומחזק אותך
- 14.רון 26/04/2011 13:25הגב לתגובה זוזה הזמן להתחיל לקנות
- 13.משקיע 26/04/2011 13:04הגב לתגובה זואיפה החברה להגנת הטבע?חחח
- 12.שים 26/04/2011 13:03הגב לתגובה זוינאי =הרס את מכתשים המניה ירדה 40 אחוז כך גם טבע=הביתה ומהר עם קיזוז ההפסדים בפיצויים שלו
- 11.לא באמת לחץ מכירות - כי מול כל מוכר עומד קונה (ל"ת)כל הירידה מארביטראז' 26/04/2011 12:53הגב לתגובה זו
- 10.טבע תעלה ל- 64 דולר ... עד סוף השנה 75 דולר (ל"ת)יורם מראשון 26/04/2011 11:56הגב לתגובה זו
- 9.דוד 26/04/2011 11:35הגב לתגובה זומחיר אמיתית המניה 40$
- 8.יהודה 26/04/2011 11:22הגב לתגובה זוחברה שמרוויחה מליונים ולוקחת רק למנהלים את הרווח.
- 7.משקיע 26/04/2011 11:06הגב לתגובה זוברור שדוייטשה ימליץ על קנייה. צריך להפטר מכמות לא מבוטלת שהבנק מחזיק. עבודה בעניים! המניה (לצערי!!) בדרך למטה. כל עלייה היא תיקון בלבד. למכור עכשיו ולקנות חזרה בשער 37-40$ וכך לצמצם הפסדים (לפחות עוד 12-20% ירידה צפויים לטבע). חבל כי כולנו מושקעים במנייה הזאת אבל זה המצב כרגע.
- משקיע 26/04/2011 11:18הגב לתגובה זועוד יצטערו על מכירות בטבע .אין לה מתחרים. תוך שבוע תשמעו שביוג' ן נכשלה...
- מיכה 29/04/2011 08:16אם למשל ביוג' ן תדווח שהתרופה שלה נכשלה, הורגת, הורסת, ומה לא ... טבע תתקן אולי באחוז - שניים. ככה זה, לפאניקה יש יותר אפקט מהחיובי.
- 6.טטי 26/04/2011 11:05הגב לתגובה זויש עוד קצת מניות בעולם לא?..חוץ מטבע. המנייה נראית רע מכל הבחינות(טכני,פונדמנטלי,דולר)...אז מה הבעייה?..שהיא עלתה 20 שנה,לא באתם בטענות...
- BECAUSE IT IS ALMOST 10 % OF TLV25 (ל"ת)TLV25 26/04/2011 11:28הגב לתגובה זו
- 5.חד ןחלק 26/04/2011 10:51הגב לתגובה זובנתוח כלכלי וטכני זה ברור מאד
- 4.מירו 26/04/2011 10:48הגב לתגובה זומניה עוצמתית. אפילו לא ממצמץ.
- 3.סטנלי פישר קנה טבע סופסופ תעשה השקעה טובה במק (ל"ת)טבע 26/04/2011 10:26הגב לתגובה זו
- 2.בהזדמנות אמיתית אייי אילו היה לי מיליון שח (ל"ת)טבע 26/04/2011 10:12הגב לתגובה זו
- אם היה לך אז היית מפסיד 6% ומחר עוד 6% (ל"ת)קובי 26/04/2011 10:49הגב לתגובה זו
- 1.מנייה עוצמתית שתשוב בין רגע לשער 20000 (ל"ת)אלון 26/04/2011 10:11הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
