רווחי מארוול צנחו 65%: האנליסטים פסימיים; המשקיעים חושבים אחרת

למרות הורדת מחיר היעד של האנליסטים של ברקליס, נראה שהמשקיעים בוול סטריט מאמינים כי החברה בדרך לעתיד טוב יותר
דניאל פליישר |

יצרנית שבבי הסלולר והטאבלטים מארוול (סימול: MRVL) הספיקה להזהיר בחודש שעבר כי הביקוש למוצריה עומד להיות מתחת לתחזיות השוק והחברה בשל ירידה חדה במכירות הכוננים הקשיחים שהחברה מייצרת, מה שהצית רצף של הורדות מחירי יעד מצד אנליסטים.

הכנסות מארוול לרבעון השלישי של השנה הפיסקאלית 2013 פחתו ב-4 אחוז ל-781 מיליון דולר, לעומת 816 מיליון דולר ברבעון הקודם ופחתו ב-18 אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בה הסתכמו ההכנסות ב-950 מיליון דולר. הרווח הנקי בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים בארה"ב הסתכם ב-69 מיליון דולר, או 12 סנט למניה לעומת 195 מיליון דולר ברבעון המקביל אתשקד.

הרווח הנקי NON GAAP (בניטרול הוצאות חד פעמיות) ברבעון החולף הגיע ל- 113 מיליון דולר, או 20 סנטים למניה בדילול מלא, לעומת 244 מיליון דולר, או 40 סנטים למניה בדילול מלא, ברבעון השלישי של 2011.

כך, האנליסטים של הבנק הבריטי ברקליס הורידו את מחיר היעד למניית מארוול בדולר לרמה של 8 דולר. מתחילת השנה, כאשר המניה פתחה בקצת מעל 14 דולר, היא איבדה 46% מערכה ברקע להאטה העולמית בשוק השבבים.

למרות התוצאות שנראות שליליות למדי, המשקיעים בוול סטריט מאמינים כנראה שהמניה עוד בדרך למעלה כאשר היחס בין אופציות הקול לאופציות הפוט שנסחרו הראו שעל כל אופציית מכר נסחרו 1.4 אופציית רכש למניה. יחס הפוט/קול יכול לשמש במדד לסנטימנט המשקיעים והכנות של משקיעים מנוסים לקראת מהלכים אפשריים של המניה.

מארוול תחלק דיבידנד רבעוני בסך 6 סנט למניה ב-4 בדצמבר 2012 לכל בעלי המניות, כאשר המועד הקובע נקבע ל-13 לספטמבר 2012. מארוול תשלם את הדיבידנד הרבעוני הבא בסך 6 סנט למניה ב-21 בדצמבר 2012 לכל בעלי המניות כאשר המועד הקובע נקבע ל-13 בדצמבר 2012

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".