נעילה שלילית בוול סטריט: הדאו ירד 0.5%, נובל אנרג'י צללה 4.2%

מחיר הנפט צלל וגרר את מניות האנרגיה לירידות חדות שהכבידו על המדדים המובילים
מתן בן ברוך | (7)

יום (ב') המסחר הראשון בוול סטריט לחודש אוגוסט ננעל כעת בירידות שערים ניכרות. מחיר הנפט צנח ואיתו המדדים המובילים שנכווו מירידות השערים החדות במניות האנרגיה. הירידות מגיעות גם על רקע נתוני מאקרו חלשים שהתפרסמו היום והתרסקות הבורסה ביוון. נזכיר, כי בחודש יולי שוקי המניות מסביב לעולם רשמו את החודש הטוב ביותר שלהם מזה חמישה חודשים, בעיקר בשל ההתפתחויות החיוביות במשבר היווני. בינתיים ביוון, הבורסה המקומית נפתחה הבוקר לאחר שישה שבועות בהם הייתה מושבתת והמשקיעים חטפו מכה עם התרסקות של יותר מ-16% במדד המרכזי באתונה. למרות יוון, בורסות אירופה, למעט מדד הפוטסי האנגלי, רשמו עליות שערים נאות בהובלת מדד הדאקס שזינק 1.17%.

מדד הדאו ג'ונס ירד 0.52%, ה-S&P500 איבד 0.28% והנאסד"ק השיל 0.25%

עונת הדוחות ממשיכה בקצב גבוה. עד כה יותר משני שלישים מהחברות המרכיבות את מדד ה-S&P500 דיווחו על תוצאותיהן הכספיות. וכמעט 75% מהן הצליחו לעקוף את תחזיות הרווח. מחצית מהחברות הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות. בסך הכל, עונות הדוחות בוול סטריט טובה מהמצופה כאשר רק לפני שבועיים האנליסטים ציפו לירידה של 6.4% ברווח המצרפי של החברות, וההערכה שלהם נכון להיום עומדת על ירידה מתונה יותר של 2.8% בלבד.

יומן מאקרו

בשעה 15:30 פורסם מדד הליבה של ההוצאה לצריכה הפרטית לחודש יוני שעלה בשיעור מינורי של 0.1% בלבד - בהתאם לצפי. מדובר בנתון חשוב שזוכה לפוקוס מצד מקבלי ההחלטות בפדרל ריזרב, בדומה לנתון האינפלציה. בסך הכל מתחילת השנה המדד רשם עלייה של 1.3%. מאוחר יותר פורסם מדד ה-ISM במגזר הייצור לחודש יולי. המדד רשם קריאה מאכזבת של 52.7 נק', מתחת לצפי הכלכלנים שעמד על 53.5 נק'.

מניות במרכז

נובל אנרג'י (סימול: NBL) , חברת הנפט והגז האמריקנית שלה בעלות חלקית על חלק ממאגרי הגז הטבעי בישראל רשמה הפסד של 109 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. בשורת ההכנסות החברה רשמה הכנסות של 730 מיליון דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 856.1 מיליון דולר.

HSBC (סימול: HSBC) , ענקית הבנקאות דיווחה על עלייה של 10% ברווחים במחצית הראשונה של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בבנק מציינים לטובה את התרומה של הפעילות בהונג קונג. מנגד, הבנק שמפסיד מהפעילות בברזיל, הודיע על הסכם למכירת פעילות זו.

AIG (סימול: AIG) , ענקית הביטוח האמריקנית צפויה לדווח על רווח למניה של 1.23 דולר עם הכנסות של 14.5 מיליארד דולר.

סחורות

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טאואר אני לא יודעת אם לבכות או לצחוק (ל"ת)
    לירון 04/08/2015 00:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לגזור ולשמור 03/08/2015 23:39
    הגב לתגובה זו
    שער 4.1 סוף שנה.
  • 2.
    שמואל ברגר 03/08/2015 22:22
    הגב לתגובה זו
    כל מקורות המימון מבוססי הנפט שלהם מחוסלים עד הבחירות
  • 1.
    רמי 03/08/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    נחכה לקפיצה הגדולה
  • גם דוחות טובים לא יעזרו ימח שמו עידן עופר (ל"ת)
    בני 04/08/2015 03:37
    הגב לתגובה זו
  • חברה עם חוזים גדולים עם חברות גדולות לא מובן הירידות (ל"ת)
    אבי 03/08/2015 23:32
    הגב לתגובה זו
  • "חרד" 03/08/2015 22:42
    הגב לתגובה זו
    יש דוחות............................
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: