ערן סוקול
צילום: אסף מור
בועה

המניות שעלו מאות אחוזים בחודשים האחרונים - זהירות!

בזמן שהפסדנו ממשבר הקורונה, היו שלוש מניות שזינקו ללא בושה וכנראה גם... ללא סיבה - גיבוי אחזקות, אלקטריאון ואוגווינד מנותקות ממחיר כלכלי - הנה הסיפור שלהן 
ערן סוקול | (23)

משבר הקורונה הביא לזעזוע בשווקים הפיננסיים. לאחר הירידה החדה והמהירה בהיסטוריה, הגיע תיקון חד ומהיר כאשר השווקים נמצאים 10%-15% מתחת לשיאים שנרשמו בפברואר. במהלך הירידות החדות שנרשמו בחודש מארס, נפדו כ-42 מיליארד שקל מתעשיית הקרנות בישראל, מה שהוביל לירידות שערים חדות במניות - אחרי הכל, כשקרנות הנאמנות מממשות הן עושות זאת באופן גורף. עם זאת, יש כמה חברות בבורסה המקומית שהמשבר דילג עליהן. מדובר בחברות שאין בהן השקעה משמעותית של מוסדיים (כבעלי עניין) וככל הנראה הפדיונות בקרנות לא חלחלו אליהן. זאת ועוד - יש מניות שפשוט זינקו בתקופת המשבר ללא הסבר שנראה לעין. הנה הסיפור של 3 מניות שזינקו במאות אחוזים בזמן שאנחנו ספרנו הפסדים. למה הן זינקו? האמת שאין לנו הסבר וקשה להאמין שהשווי שלהן מגובה בפעילות או בפוטנציאל. 

גיבוי אחזקות - תשואה של 460% מתחילת השנה

על חברת האשראי החוץ בנקאי, גיבוי אחזקות 0% כבר כתבנו בעבר. הערכנו שבתרחיש האופטימי החברה תגיע לרווח רבעוני של כ-2 מיליון שקל ברבעונים הקרובים. החברה הפסידה בשנת 2019 כ-16.7 מיליון שקל, אבל ההפסד נבע בעיקר מהוצאה רעיונית, חד פעמית, של כ-19.2 מיליון שקל המיוחסת לרישום החברה למסחר בבורסה. בנטרול ההוצאה הזאת, היה מסתכם הרווח (לפני מס) בכ-2.9 מיליון שקל.

החברה גייסה במהלך 2019, סדרת אג"ח בהיקף של כ-51 מיליון מיליון שקל, וכחלק מהסכם השקעה עם בית ההשקעות מור, החברה צפויה לקבל הלוואה של 8 מיליון שקל נוספים. אז נניח (הנחה אופטימית) שהחברה תוכל להרחיב את היקף פעילותה, ובמקביל לעלייה בשיעור הרווחיות, החברה תציג במקרה הטוב רווח שנתי של 10 מיליון שקל. 

מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-460% לשווי שוק של מעל חצי מיליארד שקל... למה? לא ברור. החברה אמנם פועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי, תחום חם בשנים האחרונות. אבל עדיין יש תחרות בתחום הזה. וביחס למתחרות, להתנהלות מניית גיבוי אחזקות אין שום אחיזה במציאות.  

בזמן שהמניה עלתה בכ-460%, המתחרות איבדו, על רקע משבר הקורונה, כ-10% בממוצע.

בנוסף, בעוד הרווח של המתחרות ב-12 החודשים האחרונים משקף מכפיל רווח ממוצע של כ-14.4 - גיבוי אחזקות נסחרת כעת בשווי שוק של כ-513 מיליון שקל - כלומר, מכפיל 50 על הרווח (האופטימי) שהנחנו לשנה הבאה. לצורך מתן קנה מידה - בכדי להגיע למכפיל הממוצע בענף - החברה שהציגה הכנסות של כ-10.4 מיליון שקל בשנת 2019, צריכה להציג רווח נקי של כ-35 מיליון שקל בשנת 2020. 

מי שקונה את המניה צריך לשאול את עצמו, אם החברה באמת שווה חצי מיליארד שקל, אז איך זה שבית ההשקעות מור נכנס להשקעה במניה לפי שווי של כ-50 מיליון שקל בתחילת השנה? ומה השתנה מאז?

אלקטריאון - שווי של 1.3 מיליארד שקל, הכנסות עדיין אין 

מניית אלקטריאון -0.58% זינקה מתחילת השנה בכ-117%. החברה שמפתחת טכנולוגיית "כביש חכם", נכון לכרגע עדיין לא הציגה הכנסות כלשהן ונסחרת בשווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

החברה דיווחה באמצע מארס על הצלחה בניסוי ראשוני של טעינה אל-חוטית דינאמית של משאית באמצעות סלילים שהוטמנו בכביש. המשאית נסעה במהירות של 30 קמ"ש ובחודשים הקרובים יבוצע ניסוי נוסף במהירות של 65 קמ"ש. תוצאות הניסוי מהוות עמידה באבן דרך ראשונה ומשמעותית מול משרד התחבורה השוודי, כחלק מתכנית הכוללת כבישים חשמליים מהיר בהיקף עתידי של כ-2,000 ק"מ עבור טעינה דינאמית של משאיות חשמליות. פרויקט בהיקף משוער של כ-3 מיליארד דולר.

במקרה זה מדובר בחברת חלום ונכון לכרגע עדיין לא ברור האם החלום הזה - כביש חשמלי שטוען את הרכב תוך כדי נסיעה - יתגשם. מדובר בטכנולוגיה ייחודית שכבר הראתה סימנים ראשוניים של היתכנות טכנולוגית (עדיין לא הודגמה היתכנות כלכלית), אשר הצלחתה עשויה להגביר את היקף השימוש ברכבים חשמליים ברחבי העולם. טוב, הלוואי שתצליח...אבל 1.3 מיליארד שקל על סוג של חלום?  

כך או כך, בחברת המחקר פרוסט & סאליבן הנתפסת בשוק כאופטימית בהערכותיה - העניקו למניה במסגרת הערכתם האחרונה מחודש מארס (לאחר הדיווח על ההצלחה בניסוי), מחיר יעד של כ-153 שקלים - כ-2% מעל מחיר המניה הנוכחי, זאת תחת הנחה שהחברה תשיג הסכמי מכירה משמעותיים במהלך המחצית השנייה של השנה.

אוגווינד - השווי הוכפל פי 16

מניית אוגווינד -3.2% זינקה מתחילת השנה בכ-350% ונסחרת כעת בשווי שוק של כ-700 מיליון שקל. החברה נכנסה לבורסה באמצעות מיזוג פעילותה לתוך שלד בורסאי בדצמבר 2019, לפי שווי חברה של כ-42 מיליון שקל בלבד. מאז דווח על תחילת פיילוט לאגירת אנרגיה בהיקף של כ-1,000 קוט"ש בקיבוץ יהל, אולם לא מדובר בדיווח שצריך להכפיל את שווי החברה פי 16.

בשבוע שעבר כבר כתבנו באתר Bizportal על הזינוק חסר ההיגיון הכלכלי הנראה לעין במניה, אז נסחרה החברה לפי שווי שוק של כ-820 מיליון שקל - מאז איבדה המניה כ-15% מערכה (למרות זינוק של כ-13% שרשמה המניה אתמול).

החברה עוסקת בייצור ואגירת אנרגיה באמצעות אוויר דחוס במפעלי תעשייה. אוגווינד פיתחה מדחסים שאוגרים אנרגיה, מהם מייצרים חשמל שהמפעל משתמש בו ואמור לייצר חיסכון של כ-40% בצריכת החשמל. 

אגירת אנרגיה באמצעות מים ואוויר

מקור: מצגת למשקיעים

אגירת אנרגיה זה תחום חשוב, תחום חם - צוואר הבקבוק של האנרגיות המתחדשות. כלומר, הבסיס של החברה הוא לא גימיק, זה מוצר אמתי, נדרש, חשוב. השאלה אם יש כאן יתרון יחסי, טכנולוגיה מהפכנית - אולי. אך בחברה מציינים שבשוק הזה קיימות 8 מתחרות רק בארץ. 

החברה צומחת בקצב טוב מאד, עם הכנסות של כ-6.9 מיליון שקל בשנת 2019, זינוק של כ-120% ביחס להכנסות שנת 2018 ובין לקוחותיה נמנות חברות תעשיתיות מהמובילות במשק בכללן - תנובה, שטראוס, נשר, כתר, רפק והתעשייה האווירית לישראל. עם זאת, החברה עדיין הציגה הפסד ברמה התפעולית (גם בנטרול הוצאה חד פעמית של כ-60.6 מיליון שקל המיוחסת לרישום החברה למסחר בבורסה).

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    משקיע 11/05/2020 23:54
    הגב לתגובה זו
    אני מציע לך לבקר את אלקטריאון ואוגווינד ולהכיר את המנהלים ולקבל מצגת אישית לפני שאתה מזהיר את המשקיעים מלהשקיע בשתי החברות עם פוטנציאל מדהים.
  • 16.
    nav 11/05/2020 19:05
    הגב לתגובה זו
    שינו את שם החברה מדולומיט לאקסל ועלו ב600 אחוז ללא שום הצדקה בעל הבית המקורי בחברה דולומיט השקעות ישב בכלא או יושב בימים אלה על מרמה רשמו בגוגל ניסים דגלאטי ....
  • 15.
    יוסי 11/05/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    לאוגוינד יש מוצר מדהים, עוד מעט היא תכנס לארצות הברית, ויש שם פוטנציאל אדיר.
  • אויר דחוס חחחחחחח (ל"ת)
    נועה 16/05/2020 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    דניאל 11/05/2020 15:47
    הגב לתגובה זו
    חברות שאין להם רווחים נסחרות בשווים של מיליארדי דולרים ,בועה מארץ הבועות.
  • 13.
    מזל שאתם משקיעים 11/05/2020 15:39
    הגב לתגובה זו
    מזל שאתם משקיעים את הזמן שלכם בלכתוב כתבות ולא בלקנות מניות. כל דבר שאתם כותבים - ההפך קורא. אלקטריאון בעליה של 4% עם 5 מיליון ש"ח מחזור אוגווינד בעליה של 2% עם 2 מיליון ש"ח מחזור
  • 12.
    אין "גיבוי" לשווי של 500 מיליון שקל; ככה נראית בועה! (ל"ת)
    יעקובוביץ 11/05/2020 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    דן אביב 11/05/2020 14:11
    הגב לתגובה זו
    לאוגינד יש תכנולוגיה יחודית שמוגנת בפטנטים עם שוק פוטנציאלי בחו"ל של עשרות מילארדים, כבר עכשיו אפשר לראות איזה חברות בארץ התחילו לעבוד עם הטכנולגיה, אני מאמין שברגע שהפילוט יצליח המנייה תטוס למעלה, ואחרי העסקה הראשונה בארצות הברית המניה בכלל תעוף, יש לה עוד הרבה לאיפה לצמוח.
  • 10.
    גולן 11/05/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    הבנקים ירדו מינואר 25 אחוז הם יטוסו לפחות 20 אחוז בחודש'הקרוב במיוחד מזרחי טפחות
  • 9.
    בגלל ההודעה שלכם המנייה התרסקה - אתם לא בסדר (ל"ת)
    ערן 11/05/2020 13:05
    הגב לתגובה זו
  • יעקובוביץ 11/05/2020 15:16
    הגב לתגובה זו
    שווי שוק של 500 מליון על מה ולמה !
  • איך אתה יודע ? נשמח לראות את נערכת השווי שלך (ל"ת)
    ירון 11/05/2020 17:18
  • 8.
    צמיחה 11/05/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    גיבוי אחזקות מהווה כ1.9% ממדד ת"א צמיחה. צריכה לרדת עשרות אחוזים לשווי הוגן / סביר אוגווינד מהווה 3% ממדד ת"א צמיחה. צריכה לחרדת עשרות אחוזים לשווי הוגן / סביר. אלקטריאון 2.6% ממדד ת"א צמיחה. כאן יש סיפור אמיתי אבל השווי מנופח מאוד. סיכון גבוה. המסקנה היא כי מדד ת"א צמיחה לא מעניין להשקעה ויותר מכך אחוזים שלמים צפויים להמחק מההשקעה במדד.
  • מני 11/05/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    ומוחזקות דרך הנפקת חברים פרטית ונותן שווי והקרנות חייבים לקנות שעורירית משאבי טבע
  • 7.
    בכיר 11/05/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    החסימה על המניות של גיבוי אחזקות שהונפקו בהנפקה פרטית למור בית השקעות אמורה לפוג בחודש הבא. עקב עלייה חדה במניית גיבוי והפדיונות הכבדים שהיו בקרנות הנאמנות של מור בית השקעות, נוצר מצב שבו אחוז האחזקה במניית גיבוי בקרנות הנאמנות של מור זינק בחדות ועל כן, הם יצטרכו לממש כאשר החסימה תפוג.
  • 6.
    ממליץ לכם להכיר את אוגווינד ואלקטריאון לעומק ולהחל 11/05/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    ממליץ לכם להכיר את אוגווינד ואלקטריאון לעומק ולהחליט לבד. מדובר בחברות משנות חיים
  • מה זה משנה 11/05/2020 14:55
    הגב לתגובה זו
    מדחסי אויר קיימים בתעשייה שנים....
  • שמוליק 11/05/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    א. אין פה בתחום הזה שום טכנולוגיה יחודית ב. יש תחרות עזה ג. לא בטוח בכלל למה לקוחות קצה של רשת החמל בכלל צריכות לאגור אנרגיה. חברת החשמל יודעת לאגור אותה יותר בוזל ויותר יעיל - למשל הפרוייטק החדש של אגירת שאיבה בתבור.
  • 5.
    GUY 11/05/2020 08:36
    הגב לתגובה זו
    עוקץ הצירעה האסייתית .
  • 4.
    יצחק טיומקין 11/05/2020 08:27
    הגב לתגובה זו
    חבל על המילים של הכתב כבר למעלה מעשור השוק בארץ הפך למזבלה סטייל חיריה רק חברות זבל שלדים וכמה בנקים משעממים לקרוא לזה בורסה זו בדיחה עגומה ביזיון
  • 3.
    מני מור 11/05/2020 08:25
    הגב לתגובה זו
    הכל בגלל מדדים הכניסןו אותם למדדים בזמן שלא עשו שום הנפקה רק ציבור וירטואלי ואז הציבור והתעודות סל חייבים לקנות והם מוכרים יש לטפל בזה לבטל כניסה של הנפקות ויציאת ממעטפת רק באמצעות הנפקה פתוחה ציבורית שיויונית ולא הנדסה של ויקטור תשובה
  • 2.
    יש ר אלי 11/05/2020 08:25
    הגב לתגובה זו
    בהשוואה לנאווי שהיא הגדולה ביותר כל חברות האשראי החוץ בנקאי מנופחות. תבדקו מכפיל הון ומכפיל רווח.
  • 1.
    בת אל 11/05/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    אנא התירו לימודי ליבה
בינה מלאכותית גנרי AI generic בינה מלאכותית גנרי AI generic

אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך

עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?

עומר מילויצקי |
נושאים בכתבה AI השקעות

עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי. 

המהפיכה הראשונה

כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי, כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.

השלב הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.

התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17 מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.

במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?

בינה מלאכותית גנרי AI generic בינה מלאכותית גנרי AI generic

אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך

עומר מילויצקי, יועץ חדשנות ואסטרטגיה דיגיטלית לארגונים על המהלך הבא: אחרי המעבר מהסניף לאפליקציה ואחרי המעבר מהמסך לשיחה: כיצד הבינה המלאכותית תשנה את הדרך שבה ננהל כסף?

עומר מילויצקי |
נושאים בכתבה AI השקעות

עולם הפיננסים אוהב לחשוב במונחים של מסכים. במשך יותר מעשרים שנה בנקים, חברות אשראי ובתי השקעות מדדו את ההצלחה הדיגיטלית שלהם לפי כמה הלקוח משתמש באתר, כמה פעולות הוא מבצע באפליקציה וכיצד הכלים הדיגיטליים חוסכים מהלקוחות להגיע לסניף. אבל ברקע מתבשל שינוי עמוק יותר: אם בינה מלאכותית שמחוברת לדאטה בזמן אמת יודעת להסביר מסלולים, להשוות עמלות, להמליץ על מוצרים ולבצע עסקאות ישירות דרך הצ'אט, עולה השאלה האם בעולם כזה בכלל נצטרך אפליקציות עמוסות מסכים ותפריטים, או שהממשק הפיננסי הבא יהיה משהו אחר לגמרי. 

המהפיכה הראשונה

כדי להבין את המהפכה הבאה, צריך לחזור קודם למהפכה הראשונה. בשנות האלפיים התחילו הבנקים להנגיש ללקוחות אתרי אינטרנט אישיים, שתחילה העניקו ערך בסיסי: צפייה ביתרות, בדיקת תנועות ומעקב אחר החיובים בכרטיס האשראי. מהר מאוד נוספו גם פעולות בשירות עצמי, כגון העברות, הוראות קבע, תשלומי חשבונות, וביצוע פיקדונות. פתאום פעולות שהיו מחייבות תור בסניף וחתימה על טופס עברו למסך הבית במחשב. עבור הבנק זו הייתה הזדמנות לייעל ולחסוך בכוח אדם, ועבור הלקוחות זו הייתה תחושת שליטה חדשה ובעיקר נוחה בכסף שלהם.

השלב הבא היה הרבה יותר משמעותי מבחינת התנהגות הלקוחות: עידן האפליקציות. עם מהפכת הסמארטפונים, הבנקים הבינו שהאתר הוא רק תחנה בדרך, והחלו להשיק אפליקציות ייעודיות שהביאו את החשבון לכף היד. מעבר לגישה 24 שעות ביממה, נכנסו יכולות מתקדמות יותר כמו זיהוי ביומטרי, התראות בזמן אמת, סריקת צ׳קים, חתימה דיגיטלית ותהליכים מקוצרים שהעלימו כל חיכוך מיותר בתהליך. אם האתר שימש בעיקר כמערכת מידע, האפליקציה הייתה כבר מערכת חיה ונושמת לניהול הפיננסים האישיים.

התוצאה הייתה אימוץ מסיבי כמעט בכל העולם. לפי נתונים עדכניים, כ־2.17 מיליארד בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בשירותי בנקאות במובייל, ועל פי הערכות כ־65 אחוז מבעלי הסמארטפונים משתמשים בבנקאות מובייל לפחות פעם בחודש. בארצות הברית כ־72 אחוז מהבגירים משתמשים באפליקציות בנקאות, ובאירופה מדינות מובילות כמו נורווגיה, דנמרק ושוודיה כבר חצו את רף 80 האחוזים. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי עבור חלק גדול מהלקוחות, האפליקציה היא כבר ערוץ הבנקאות העיקרי: כ־55 אחוז מהלקוחות בארצות הברית מציינים את האפליקציה כדרך המועדפת לניהול החשבון שלהם, לעומת כ־22 אחוז בלבד שמעדיפים את האתר במחשב.

במקביל, גם הצד השני של המאזניים השתנה. כאשר אפליקציה מאפשרת לבצע היום כ־80 אחוז מהפעולות היומיומיות, תפקיד הסניף המסורתי עבר טרנספורמציה. הסניף הפיזי הפך בהדרגה למקום שמשרת בעיקר לקוחות פחות דיגיטליים, או כאלה שזקוקים לליווי אנושי בתהליכים מורכבים כמו משכנתה, אשראי עסקי או טיפול בבעיות חריגות. במילים פשוטות, המהפכה הדיגיטלית בעולם הפיננסי, שהתחילו והובילו האתרים והאפליקציות כבר עשתה את שלה: רוב האינטראקציות הבנקאיות עברו לערוצים דיגיטליים בדגש על המובייל. הדיגיטל כבר ניצח, אבל השאלה הבוערת עם כניסת טכנולוגיות ה-AI היא: איך ייראה הדור הבא של הניהול הפיננסי הדיגיטלי?