זיו סגל
צילום: זיו סגל
בלוגסטריט

האם זו שעתן של מניות השורה השנייה בוול סטריט ומה קורה לדאו ולזהב?

ממשיכים עם מניות השורה השנייה ושמים שתי עיניים על הפינטק. נראה שהשווקים יכולים להמשיך לעלות
זיו סגל | (8)

נראה שהתזה לפיה הגיעה שעתן של מניות השורה השנייה בוול סטריט מתממשת ובכל מקרה היא מתאימה לחודשיים הקרובים. אז כדאי להשאיר עליה את הפוקוס. בשבוע שעבר כתבתי על QQQJ (מניות 101-200 בנאסד״ק 100), השבוע נחזור ל-IWM - קרן מניות הראסל 2000.

אבל, לפני כן ניתן כבוד למלכים. הדאו ג'ונס והזהב. שתי קלאסיקות של השקעה. השני כבר בשיא חדש. הראשון מתקרב לשם וכנראה יגיע לשם. למה זה חשוב? חשוב משתי סיבות שקשורות אחת בשנייה.

גרף דאו ג'ונסגרף דאו ג'ונס

1. הסיבה הכללית היא ההבנה שבתוך מגמת עליה של השוק ישנם חילופי משמרות בין המדדים הדוחפים. התחלנו עם הנאסד"ק 100, עברנו ל-S&P500 ואז לדאו ועכשיו אנחנו מכוונים את התקווה למניות השורה השנייה. חשוב לראות את הגלים האלו גם לתזמון השקעות וגם בשביל להבין את המומנטום של מגמה.

2. הסיבה השנייה היא התוצר הנכון לעכשיו של הסיבה הראשונה. סקטורים קלאסיים כמו פיננסים ונדל"ן מתחזקים בזמן שאחרים נחים ואוספים כוח.

לגבי הדאו, סביר שיעשה טאצ׳דאון בשיא. סימן טוב לשווקים. תמיכה ב-35,600.

לגבי הזהב - כבר במאמר יום חמישי האחרון תמצאו התייחסות אוהדת.

ועכשיו ל-IWM קרן הסל של הראסל 2000. תראו את כניסתה למגמת עליה וגם את הפריצה הקלה של יעד הפיבונאצ׳י העליון. סביר מאד שתתקדם בעליה.

גרף IWM

גרף IWM

הקאמבק של הפינטק

מעת לעת אני אוהב לעקוב אתכם ביחד על התפתחות רעיון והיום חוזר שוב ל-PYPL. תראו על הגרף שהיא נכנסה לטריטוריה של מגמת עליה ועליה עד 72 דולר יכולה להיות טרייד מעניין.

עוד מניות פיננסיות שאנחנו עוקבים אחריהן עם התעוררות הסקטור הן SOFI ו-ALLY שנמצאות גם על משבצת מניות השורה השנייה. הצלבת משבצות היא מרכיב מהותי בתהליך ההשקעה שאני מציע לכם.

גרף SOFY

גרף SOFY

קיראו עוד ב"גלובל"

הגרף של SOFI מלמד על חזרתה אל מעל הממוצע ל - 200 יום. נעקוב עוד קצת אבל נראה שיש פוטנציאל לטרייד טוב.

הגרף של ALLY מראה פריצה של רמת התנגדות והתפתחות עוצמה מול ה - S&P500. פוטנציאל להמשך עליה והצדקה להמשך החזקה.

גרף ALLYגרף ALLY

וגם SQ מנהגת יפה עם רוח גבית של קניות בעלי עניין. נכנסה למגמת עליה ובאופן מפתיע, כמו PYPL היעד שלה הוא באזור ה-72.

גרף SQגרף SQ

גרף PYPLגרף PYPL

נשאלתי על מניית רובינהוד - HOOD שאמורה היתה להינות מטרנד המסחר העצמאי אבל נתקלה בהרבה בעיות, לטעמי גם משום הערכים והמסרים שהחברה קדמה. מכל מקום, הגרף מראה שהיא נמצאת בשלב מוקדם יותר בהשוואה למניות הנ"ל.

גרף HOODגרף HOOD

עולה מרמת תמיכה חזקה כך שאם יש לכם בסיס עסקי להשקיע במניה ואתם סומכים על מומנטום הפינטק אז אפשרי להשקיע בה. אם אתם רוצים מומנטום שהוא כבר בפעולה תלכו על שלוש הנ״ל.

נשאלתי גם על PINS ואכן היא מרימה ראש יפה ואחרי תקופה ארוכה של דשדוש זה סימן טוב לבאות. לא מן הנמנע שהיא תטפס ל - 43 דולר. תמיכה סביב 31-32 דולר.

הנדל"ן מרים ראש. וזה טוב

גם מניות סקטור הנדל"ן מרימות ראש וזה טוב כי זה סימן לתחושות כלכליות טובות. הן משום הסתפקות בתשואה נמוכה יותר על נדל״ן לאור היחלשות האינפלציה והתשואות והן משום התאוששות מחירי הבתים. קוני הבתים בארצות הברית נמצאים בדילמה בין הריבית הגבוהה על המשכנתאות לבין החשש מעלית מחירי הדיור. נראה שהחשש מעליית מחירי הדיור מכריע כרגע.

הגרף של XLRE, אחת מקרנות הסל של הסקטור, משקף את ההתאוששות. אפשר לראות את הפריצה של קו המגמה היורד ואת ההתחזקות מול ה-S&P500.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בבקשה ניתוח של: TDOC , ZIM (ל"ת)
    עמך 07/12/2023 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הגיע הזמן שתודה שאין לשמץ של מושג ירוק ה יהיה (ל"ת)
    דנדן 06/12/2023 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רובין 05/12/2023 16:41
    הגב לתגובה זו
    יש אפשרות להתייחס ? ??
  • 4.
    נתי 05/12/2023 12:59
    הגב לתגובה זו
    האם אתה באותה דעה לגביה למרות בעייה עם העובדים .sbux
  • 3.
    רז 05/12/2023 10:46
    הגב לתגובה זו
    .
  • 2.
    שמואל 05/12/2023 08:37
    הגב לתגובה זו
    מי יודע למה העליות החדות.
  • 1.
    זהב סוף 2024 = 50000$ לאונקיה !!! (ל"ת)
    דן 04/12/2023 15:21
    הגב לתגובה זו
  • רז 05/12/2023 10:43
    הגב לתגובה זו
    דרך חוזים עתידיים\קרן סל.
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.