למה אנליסטים שוריים לקראת הדוחות הקרובים של אפל?
מניית אפל APPLE לא מתחמקת מהירידות הרחבות בשווקים. המניה של החברה הגדולה בעולם ירדה מתחילת השנה ב-24%, בדומה למדד הדגל ה-S&P500, וטובה בביצועים ממדד הנאסד״ק. על אף הירידה של המניה בחודש ספטמבר ב-14%, אנליסטים אופטימים לגבי ההמשך ואף בטוחים להישאר עם החברה גם בדוחות הכספיים הקרובים.
הלחץ על מניית אפל, מגיע על אף קופת מזומנים מרשימה ותזרים חופשי יציב אשר מאפשר לה להחזיר ערך למשקיעים. ההכנסות באות ממגוון אפיקים החל משירותי אפל, ועד למוצרים הנבחרים. למרות זאת, היא בירידה של מעל 20%, עובדה אשר משקפת את הפאניקה של המשקיעים מהאטה כלכלית עולמית, גם אצל הגדולה ביותר. אפל כבר רמזה קלות כי ההאטה בביקושים הגיעה גם אליה כאשר היא החליטה לעצור את האצת הייצור של האייפון החדש.
אנליסט Citi CITIGROUP , ג'ים סובה, ממשיך להיות שורי על מניית אפל, על אף החששות לירידה בביקושים. לטענתו, ״בטוח להישאר עם אפל לדוחות הקרובים שלה״. האנליסט מדרג את אפל כ-״קנייה״ עם מחיר יעד של 186 דולר המשקף אפסייד של 33% בהשוואה למחיר הנוכחי.
למה האנליסט שורי על אפל?
1. על פי הסקרים, על אף ביטול האצת הייצור, אפל עומדת בקצב ובמטרה שלה לחציון השני של השנה - למכור 90 מיליון יחידות של האייפון. בנוסף, משהו חדש - האנליסט צופה כי אפל תשיק במהלך שנת 2023 אייפון מתקפל. 2. התרחקות הקהל העולמי ממכשירי סאמסונג זולים, יותר ביקושים למוצרי פרימיום או המשקפים ״יוקרה״ כמו אפל ומוצריה.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3. רכישה חוזרת (ביי-באק) של מניות אפל ב-90 מיליארד דולר (4% משווי השוק הנוכחי), שעשויים לתמוך במחיר המניה. 4. האנליסט מציין את מנוע הצמיחה החדש של אפל, סגמנט השירותים ואת שולי הרווח הגבוהים שלו שעשויים לעזור לאפל לגדול. 5. ״משהו שלא מתמחרים אותו״, אמר האנליסט, וזה ייצור מוצרים וקטגוריות חדשות כמו משקפי VR.
מה יכול להוות כרוח נגד לאפל?
לדעת האנליסט, רוח בנגד המרכזית בדוחות הקרובים של אפל יהיה התחזקות הדולר. הוא צופה שהכנסות אפל ייפגעו ב-6% מה שיגרום לאפל לפספס את תחזיות האנליסטים. עוד נתון שהאנליסט מזהיר הוא הירידה בהכנסות מחנות האפ-סטור, בחודש ספטמבר, דווח כי ההכנסות של אפל ירדו ב-5% בהשוואה לרבעון המקביל, זוהי הירידה הגדולה ביותר בהכנסות האפ-סטור מאז 2015. יתרה מכך מוסיף האנליסט שחולשה רוחבית בתחום הפרוסם גם עלול להשפיע מעט על התוצאות.
אנליסטים אחרים גם שוריים על מניית אפל
עמית דריאנני מ-Evercore ISI: "הביקוש נשאר חזק ויציב בניגוד מוחלט לחששות האחרונים בנוגע להאטה. ההערכה שלנו היא שהביקוש יישאר יציב, אך מחיר המכירה של האייפון יעלו, מה שמאפשר אפסייד לא רק לרבעון השלישי, אלא לרבעון הרביעי."
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לסיכום, סקר נחמד שערכו בפיפר סנדלר - 87% מבעלים של אייפון עד גיל 30 העידו כי הסמארטפון הבא שלהם יהיה אייפון גם כן. מה שמחזק את הטענה שאפל תמשיך להיות גדולה גם בעתיד ותתפוס נתח שוק גדול יותר עם הזמן. המגמה הזאת מעודדת את המשקיעים במיוחד כאשר החברה ממשיכה להתחדש בצי המוצרים שלה ובטכנולוגיות חדשות.
- 3.החברה הטוב ה העולם (ל"ת)אחד 13/10/2022 07:53הגב לתגובה זו
- 2.אפליסט 13/10/2022 05:59הגב לתגובה זוהייתי היום בחנות אפל במנהטן- בסוהו ובטרייד סנטר ויש שם טירוף: המכשירים נחטפים!! אז המניה תעלה כמובן, אין דרך אחרת
- 1.קיי 13/10/2022 05:44הגב לתגובה זועוד חודש היא ב110 דולר.אל תשמעו לאנאל סטים למינהם שתמיד טועים ומטעים
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
