דוחות

ואלנס בתוצאות מעורבות: עוקפת בהכנסות עם 20.7 מ' ד', מפספסת בהפסד

ההפסד המתואם של מפתחת שבבי התקשורת לתעשיית הרכב והאודיו וידאו עמד על 8 סנט למניה. האנליסטים ציפו שהחברה תכניס 20.04 מ' ותפסיד 6 סנט למניה. צפי  ההכנסות לרבעון: 20.6-21 מ' וב-2022 כולה 83-85 מ'
איתי פת-יה |

חברת ואלנס המפתחת שבבי התקשורת לתעשיית הרכב מדווחת על תוצאות מעורבות לרבעון הרביעי של 2021: ההכנסות הסתכמו ב-20.7 מיליון דולר וההפסד המתואם (בניכוי הוצאות הקשורות במיזוג עם שלד הספאק) עמד על 8 סנט למניה. האנליסטים ציפו שהחברה תכניס 20.04 מיליון דולר ותפסיד 6 סנט למניה.

בהשוואה לרבעון הרביעי של 2020 מדובר בצמיחה של כ-47% בהכנסות וצמצום ההפסד המתואם למניה מרמה קודמת של 56 סנט למניה. ההפסד החשבונאי הועמק לכ-8 מיליון דולר מול 6 מיליון דולר שנה קודם לכן.

ואלנס גם מציגה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון לשנת 2022. ההכנסות צפויות לנוע בטווח שבין 20.6 מיליון דולר ל-21.0 מיליון דולר, הרווח הגולמי של החברה צפוי להיות בתחום שבין 66.5% ו-67.0%. ה-EBITDA המתואם צפוי להיות שלילי בסך שבין 10.7 מיליון דולר ל-9.7 מיליון דולר.

באשר לשנת 2022 כולה, צופה החברה שהכנסותיה ינועו בין 83 מיליון דולר ל-85 מיליון דולר. הרווח הגולמי צפוי להיות בין 65.5% ל-67.2%, , ה-EBITDA המתואם יהיה שלילי בטווח שבין 38.4 מיליון דולר ל-37.8 מיליון דולר.

ברבעון המדווח ה-EBITDA המתואם בניכוי הוצאות המיזוג היה שלילי ברמה של 6.9 מיליון דולר לעומת כ-4.6 מיליון דולר בזמנו. שולי הרווח הגולמי המתואמים ירדו מ-73.4% מהמכר ל-71.5%. בסיכום שנתי ירדו מ-76.9% ב-2020 ל-71.8% ב-2021. הרווח הגולמי על בסיס GAAP עלה ברבעון ל-14.7 מיליון דולר מול 10.3 מיליון בתקופה המקבילה.

באולנס מוסיפים כי רשמו הכנסות ראשונות מ-Stello, המוצר האינטגרטיבי שלהם בתחום האודיו-וידאו, שמוטמע בכ-100 מוצרים שונים של יצרני ציוד בתחום. עוד לפיהם, עמדו בכל הביקושים למרות שיבושי שרשרת האספקה. צבר ההזמנות של החברה בסוף 2021 הסתכם ב-78.2 מיליון דולר, נתון שיא לואלנס. יתרת מזומנים עמדה על 174.4 מיליון דולר.

גדעון בן-צבי, מנכ"ל ואלנס: "הצמיחה בהכנסות נובעת מהביקוש הגבוה לפתרונות הייחודיים שלנו לתקשורת דיגיטלית בקצבים מהירים ביותר, והודות לביצועים החזקים של החברה. 2021 היתה השנה המלאה הראשונה בה מכרנו את מוצרי האוטומוטיב שלנו לרכבי מרצדס-בנץ, דבר שתרם להגדלת המכירות השנתיות של החברה בתחום זה לכ-8 מיליון דולר. אנו צופים המשך גידול משמעותי של ההכנסות מפעילות האוטומוטיב, עם שילובם של מוצרנו בדגמי רכב נוספים.

קיראו עוד ב"גלובל"

"אנו בדרך לשחזר את הצלחתנו בתעשיית האודיו-וידאו, גם בתעשיית הרכב, ובמהלך 2021 ציינו מספר אבני דרך משמעותיות לקראת השגת יעד זה. בין השאר, היינו הראשונים בתעשיית הצ'יפים לכלי רכב לשלוח אבי טיפוס של השבבים שלנו מסדרת ה-7000VA, התומכים בתקן  MIPI A-PHY המתקדם, ליצרניות מובילות של כלי רכב, לשם בדיקתם ושילובם במוצריהן. ולנס ממשיכה להנות מהזדמנויות חדשות בשוק האודיו-וידאו, וזאת לאור הדרישה  למודלים חדשים של עבודה, רפואה ולימוד היברידיים, שמצריכים שימוש ביכולות של מוצרי החברה בתחום חיבוריות הוידאו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.