
יצרנית השרתים שצונחת ב-16% ומה מראים החוזים העתידיים?
איך תתנהג AMD אחרי הדוחות אתמול, ואיך ייראה המסחר היום לאחר הירידות של אתמול
לאחר הירידות של אתמול, יום המסחר בארה"ב צפוי להיפתח בעליות שערים. החוזים העתידיים על דאו ג’ונס עולים ב-0.5%, על S&P 500 ב-0.4%, ועל נאסד"ק 100 ב-0.3%.
למרות איום חדש שהשמיע הנשיא טראמפ על כוונה להטיל מכסים על תעשיות השבבים והפארמה, המשקיעים בוחרים להסתכל קדימה - ומתמקדים בתוצאות כספיות שפורסמו אמש.
בין המניות שיעמדו במרכז נמצאת יצרנית השבבים AMD AMD שיורדת ב-6% במסחר המוקדם, לאחר שפרסמה תוצאות לרבעון השני של השנה. הרווח למניה עמד על 48 סנט - בהתאם לציפיות, והחברה הפתיעה לחיוב בשורת ההכנסות, שעמדה על 7.7 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של 7.4 מיליארד. עם זאת, התחזית להמשך השנה הייתה שמרנית יחסית, והמשקיעים כנראה ציפו להצהרות חזקות יותר על צמיחה בתחום הבינה המלאכותית - מנוע שצובר תאוצה אצל המתחרות.
סופר מיקרו צונחת אחרי דוחות מאכזבים
סופר מיקרוסופר מיקרו , יצרנית שרתים חכמים לעולמות ה־AI, צוללת ב-16% אחרי שדיווחה על תוצאות חלשות במיוחד לרבעון הפיסקלי הרביעי. הרווח למניה עמד על 41 סנט בלבד וההכנסות על 5.8 מיליארד דולר - הרחק מתחת לציפיות. התחזית לרבעון הנוכחי הייתה מאכזבת, עם ציפייה להאטה זמנית בביקושים. יחד עם זאת, החברה סיפקה תחזית שנתית ל־2026 שהייתה חיובית מאוד, כולל רמז לכך שעיקר הצמיחה תגיע במחצית השנייה של השנה. המשקיעים, לפי שעה, בחרו להעניש את המניה על החולשה בטווח הקצר.
- AMD מזנקת, פורטינט יורדת והדאו בדרך לשיא חדש?
- AMD מציגה תחזית צמיחה אגרסיבית - שוק הבינה המלאכותית לא עוצר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סנאפSnap , מפעילת אפליקציית המסרים החברתית, נופלת ב־17% אחרי שהציגה הפסד רבעוני של 16 סנט למניה - כפול מהציפיות. ההכנסות אמנם עלו, אך בשיעור מתון מהתחזיות, והחברה ממשיכה להיאבק בשחיקה בתחום הפרסום המקוון, במיוחד מול ענקיות כמו מטא וטיקטוק. התחזיות לצמיחה בהמשך השנה היו פושרות, והמשקיעים חוששים כי לחברה קשה למצוא יתרון תחרותי ברור בשוק רווי.
נובו נורדיסק Novo Nordisk 0.81% , יצרנית התרופות הדנית המוכרת בזכות טיפולים לסוכרת ולהשמנת יתר, מאבדת 0.3% לאחר פרסום דוחות לרבעון השני. החברה אמנם עמדה ביעדי הרווח, אך הציגה תחזיות חלשות להמשך השנה. במקביל, היא הודיעה על מהלך קיצוצים רוחבי והתייעלות מסחרית. הדוחות מגיעים כשבוע בלבד אחרי שהחברה פרסמה אזהרת רווח חריגה - שהובילה לצניחה של כ-23% במניה. בשוק תוהים האם החברה תוכל לשחזר את הקצב המרשים מהשנים האחרונות, במיוחד מול תחרות גוברת ורגולציה הדוקה יותר באירופה.
דיסני עולה בהמתנה לדוחות
מניית דיסני דיסני עולה ב-2.2% במסחר המוקדם, לקראת פרסום דוחות כספיים בהמשך היום. החברה הודיעה כי חתמה על הסכם משמעותי עם ליגת ה-NFL, במסגרתו תקבל שליטה בתכנים ובנכסי המדיה של הרשת (NFL Network), בתמורה להענקת 10% ממניות ESPN לליגה. ההסכם מציב את דיסני ככוח מרכזי בזכויות שידור ספורט בארה"ב - מהלך שצפוי לשפר את מעמד הפלטפורמות שלה מול מתחרות כמו נטפליקס ואמזון פריים. המשקיעים מקווים שהדוח שיתפרסם יכלול עדכון חיובי גם מהתחום הסטרימינג, בו דיסני פועלת לצמצום הפסדים ולשפר רווחיות.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
