ורינט עם תחזית מאכזבת; המניה נופלת ב-11%
ורינט צופה הכנסות של 960 מיליון דולר ב-2025 - האנליסטים ציפו ל-964 מיליון דולר; החברה העלתה את תחזית ה-ARR השנתית שלה מ-760 מיליון דולר ל-768 מיליון דולר; ההכנסות והרווח ברבעון הרביעי פספסו את הצפי; המניה נופלת במסחר המוקדם
מניית חברת התוכנה הישראלית ורינט Verint Systems Inc. יורדת אחרי שדיווחה כי היא צופה הכנסות של כ-960 מיליון דולר (אמצע טווח) ב-2025, תחזית מאכזבת לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-964 מיליון דולר. בשורה התחתונה צופה
החברה רווח של 2.93 דולר למניה, מעט מעל לצפי האנליסטים שעומד על 2.92 דולר למניה. המניה נופלת ב-11% במסחר המוקדם.
החברה פספסה את צפי האנליסטים גם ברבעון הרביעי - ההכנסות הסתכמו ב-253.5 מיליון דולר לצד רווח של 0.99 דולר למניה, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 265.2 מיליון דולר ורווח של 1.27 דולר למניה.
ברבעון הרביעי ה-ARR של החברה הסתכם ב-712 מיליון דולר, והחברה צופה שברבעון הראשון הנתון יציג צמיחה שנתית של כ-6%. לשנה כולה צופה ורינט ARR של כ-768 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-760 מיליון דולר.
"אנחנו שמחים לסיים את השנה עם תנופה חזקה בתחום הבינה המלאכותית, כשעברנו את תחזית ה-ARR לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2025 ב-8 מיליון דולר, ואנחנו מעלים את תחזית ה-ARR לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2026", אמר
דן בודנר, מנכ"ל ויו"ר החברה. "בנוסף, אנחנו מרוצים מהיקף שיא של הזמנות במודל SaaS מעסקאות חדשות, המהווה צמיחה שנתית של 30%, ומהכנסות SaaS משולבות שעקפו את הציפיות עם צמיחה של 23% לעומת השנה שעברה. במהלך שנת הכספים 2025, חלק מהמותגים הגדולים בעולם החלו להטמיע
את הבוטים של ורינט המונעים על ידי בינה מלאכותית, ואנחנו מצפים שהם ירחיבו את השימוש לאורך זמן. נכון להיום, יותר מ-90 מתוך חברות Fortune 500 משתמשות בבוטים מבוססי בינה מלאכותית של ורינט לאוטומציה של תהליכי עבודה, ורבות מהן כבר מדווחות על תוצאות עסקיות חזקות
ומרחיבות את שיתוף הפעולה איתנו".
- ענקית הקוסמטיקה איבדה מזוהרה ומחכה לטיפול פנים
- ה-S&P מעל 6,500, הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנבידיה ירדה ב-1%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ורינט מתמחה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות ואוטומציה של תהליכים, המאפשרים לחברות לייעל את השירות ללקוחות ולשפר את חווית הלקוח. המוצרים של ורינט כוללים מערכות לניהול כוח אדם, אנליטיקה,
בינה מלאכותית וכלי ניטור והאזנה. עד לפני מספר שנים ורינט נחשבה כמתחרה של נייס NICE Ltd 1.27% . היא עדיין מתחרה בה, אבל תחומי הפעילות של נייס התרחבו והחיכוך התחרותי ירד. בעבר דיברו מספר פעמים מנהלי החברות על מיזוג בינהן, אבל
בסופו של דבר המיזוג לא יצא לפועל.
המניה נסחרת במכפיל עתידי של כ-6.5. זה מכפיל נמוך יחסית לתחום, שכנראה נובע מכך שהמשקיעים סקפטיים לגבי היכולת של החברה להציג המשכיות בתוצאות, בעיקר בגלל האכזבות שחוו בעבר. בשנים האחרונות, התקשתה ורינט
להציג יציבות בתוצאות, ולעיתים לא סיפקה רווחים בהתאם להערכות שלה. בסוף שנת 2023 המניה הגיעה לשפל של השנים האחרונות במחיר של 18 דולר, ואחרי זינוק במחצית הראשונה של 2024 שהביא אותה למחיר של 37 דולר, היא חזרה לרדת והגיעה ל-21 דולר.
כיום המניה נסחרת לפי שווי של כ-1.34 מיליארד דולר אחרי שאיבדה 21% מתחילת השנה ו-30% בשנה האחרונה.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)