ורינט עם תחזית מאכזבת; המניה נופלת ב-11%
ורינט צופה הכנסות של 960 מיליון דולר ב-2025 - האנליסטים ציפו ל-964 מיליון דולר; החברה העלתה את תחזית ה-ARR השנתית שלה מ-760 מיליון דולר ל-768 מיליון דולר; ההכנסות והרווח ברבעון הרביעי פספסו את הצפי; המניה נופלת במסחר המוקדם
מניית חברת התוכנה הישראלית ורינט Verint Systems Inc. יורדת אחרי שדיווחה כי היא צופה הכנסות של כ-960 מיליון דולר (אמצע טווח) ב-2025, תחזית מאכזבת לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-964 מיליון דולר. בשורה התחתונה צופה
החברה רווח של 2.93 דולר למניה, מעט מעל לצפי האנליסטים שעומד על 2.92 דולר למניה. המניה נופלת ב-11% במסחר המוקדם.
החברה פספסה את צפי האנליסטים גם ברבעון הרביעי - ההכנסות הסתכמו ב-253.5 מיליון דולר לצד רווח של 0.99 דולר למניה, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 265.2 מיליון דולר ורווח של 1.27 דולר למניה.
ברבעון הרביעי ה-ARR של החברה הסתכם ב-712 מיליון דולר, והחברה צופה שברבעון הראשון הנתון יציג צמיחה שנתית של כ-6%. לשנה כולה צופה ורינט ARR של כ-768 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-760 מיליון דולר.
"אנחנו שמחים לסיים את השנה עם תנופה חזקה בתחום הבינה המלאכותית, כשעברנו את תחזית ה-ARR לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2025 ב-8 מיליון דולר, ואנחנו מעלים את תחזית ה-ARR לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2026", אמר
דן בודנר, מנכ"ל ויו"ר החברה. "בנוסף, אנחנו מרוצים מהיקף שיא של הזמנות במודל SaaS מעסקאות חדשות, המהווה צמיחה שנתית של 30%, ומהכנסות SaaS משולבות שעקפו את הציפיות עם צמיחה של 23% לעומת השנה שעברה. במהלך שנת הכספים 2025, חלק מהמותגים הגדולים בעולם החלו להטמיע
את הבוטים של ורינט המונעים על ידי בינה מלאכותית, ואנחנו מצפים שהם ירחיבו את השימוש לאורך זמן. נכון להיום, יותר מ-90 מתוך חברות Fortune 500 משתמשות בבוטים מבוססי בינה מלאכותית של ורינט לאוטומציה של תהליכי עבודה, ורבות מהן כבר מדווחות על תוצאות עסקיות חזקות
ומרחיבות את שיתוף הפעולה איתנו".
- ענקית הקוסמטיקה איבדה מזוהרה ומחכה לטיפול פנים
- ה-S&P מעל 6,500, הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנבידיה ירדה ב-1%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ורינט מתמחה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות ואוטומציה של תהליכים, המאפשרים לחברות לייעל את השירות ללקוחות ולשפר את חווית הלקוח. המוצרים של ורינט כוללים מערכות לניהול כוח אדם, אנליטיקה,
בינה מלאכותית וכלי ניטור והאזנה. עד לפני מספר שנים ורינט נחשבה כמתחרה של נייס NICE Ltd 0.17% . היא עדיין מתחרה בה, אבל תחומי הפעילות של נייס התרחבו והחיכוך התחרותי ירד. בעבר דיברו מספר פעמים מנהלי החברות על מיזוג בינהן, אבל
בסופו של דבר המיזוג לא יצא לפועל.
המניה נסחרת במכפיל עתידי של כ-6.5. זה מכפיל נמוך יחסית לתחום, שכנראה נובע מכך שהמשקיעים סקפטיים לגבי היכולת של החברה להציג המשכיות בתוצאות, בעיקר בגלל האכזבות שחוו בעבר. בשנים האחרונות, התקשתה ורינט
להציג יציבות בתוצאות, ולעיתים לא סיפקה רווחים בהתאם להערכות שלה. בסוף שנת 2023 המניה הגיעה לשפל של השנים האחרונות במחיר של 18 דולר, ואחרי זינוק במחצית הראשונה של 2024 שהביא אותה למחיר של 37 דולר, היא חזרה לרדת והגיעה ל-21 דולר.
כיום המניה נסחרת לפי שווי של כ-1.34 מיליארד דולר אחרי שאיבדה 21% מתחילת השנה ו-30% בשנה האחרונה.
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה
למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים
מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93% נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.
התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.
היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.
במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.
- האם החברה הוותיקה שהידרדרה מאז בועת 2000 מתעוררת?
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.
נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום
מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -10.54% הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של
כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.
הדוחות שפורסמו לאחר נעילת
המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה
ביותר על ביצועי החברה ברבעון.
לא סיפור התפנית שהשוק חיפש
לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות
יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.
המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית.
המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה
שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף
האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.
