מוצרי פרסום וקידום מכירות: מתנות קטנות, תוצאות גדולות
בעלי עסקים ודאי מכירים בחשיבות של קידום איכותי על מנת להגדיל את מעגל לקוחותיהם. מוצרי קידום ופרסום מהווים כלי מרכזי התורם במידה רבה להגשמת כל יעד ומטרה בתחומם, לנוכח התחרות הקיימת בעולם העסקים נוצר צורך למשוך את קהל הלקוחות אליך ולהעניק יחס אישי. פנינו לערן צחובוי, נצר לשושלת של משפחת צחובוי ממקימי תחום מוצרי הפרסום בישראל והבעלים של החברה כיום, כדי שישפוך לנו קצת אור על הנושא. התשובות בכתבה
מוצרי הפרסום: מי, מה ולמה?
מוצרי פרסום וקד״מ (קידום מכירות) הינם אחד האפיקים הטובים ביותר העומדים לרשותו של כל עסק המעוניין להישאר בתודעה ולקדם את עצמו כחלק מאסטרטגיה שיווקית. הדרכים לכך הן רבות ומגוונות וכוללות בין היתר מתנות ופינוקים אישיים הכוללים סלוגנים פרסומיים בכל עת: חגים, ימי הולדת, כנסים, ימי עיון ועוד. כל אלה מהווים אמצעי פרסום, שיווק וקידום מכירות יעיל ומוכח. מוצר הפרסום צריך להיות מותאם למהות העסק, גודלו ולרמת ההשקעה.
ערן מוסיף: ״מוצרי הפרסום מסייעים לשמור את העסק שלך בתודעה של מי שקשור בו בדרך כלשהי: העובדים, הלקוחות והשותפים עסקיים. המצרים מוודאים שישמעו על העסק שלך, ידברו עליו ויפנו אליו. שיווק באמצעות מוצרי פרסום נועד בשורה התחתונה להגדיל את מוניטין העסק וכמובן, המכירות שלו".
איך תדע עם העסק שלך צריך מוצרי פרסום?
״אין עסק שאינו צריך לפרסם את עצמו״ מבהיר ערן, ״עסק העושה שימוש במוצרי ואמצעי פרסום יוצר לעצמו יתרון יחסי ואפשרויות למשיכת קהל לקוחות ושותפים נרחב תוך שהוא שומר את העסק בתודעת הצרכנים".
אם אתה עונה לאחד מ-3 הסעיפים הבאים, גם העסק שלך יכול למצוא שימוש במוצרי פרסום:
1. רוצה לשמור ולהגדיל את כמות הלקוחות: מוצרי שיווק ופרסום לעסקים מסייעים בשמירת לקוחות קיימים, השגת לקוחות ובהגדלת המכירות, כאשר מגוון האפשרויות עצום וכל מוצר יכול לכלול את הלוגו והסלוגן שלך, דוגמת שעוני יד, מחזיקי מפתחות, עטים וכו'.
2. רוצה לשמור על מורל גישה חיובית אצל העובדים: עסקים רבים מבינים את החשיבות הרבה בהענקת מתנות בחגים וימי הולדת ליצירת אווירה חיובית ומורל גבוה בחברה. הפגנת הערכה ומתן צ'ופרים לעובד מסור היא בעלת חשיבות וערך מוסף ביחסי עובד-מעביד, התחושה ש"חשבו עליי" מגבירה את המוטיבציה וההזדהות בקרב העובדים.
3. רוצה לשמור את השותפים העסקיים קרוב: עסקים רבים מבינים כיום שמתן מוצרי שיווק ופרסום לשותפים העסקיים יכול לסייע להם לשמור על מערכות יחסים ארוכות טווח ואף להגדיל את היצע השותפים. ע״י מתן מוצרי פרסום המזוהים עם העסק אתה משאיר את העסק קרוב לליבם של השותפים והסיכוי שישכחו מקיומך קטן משמעותית.
חלק מהאסטרטגיה השיווקית?
״אסטרטגיה שיווקית שכוללת אמצעי פרסום יכולה להוות את ההבדל בין העסק שלך למתחרים ומעניקה את היתרון היחסי בתחרות הלא פשוטה ובהצלחה בתחום שלך״, מסביר ערן ומוסיף, ״בעלי עסקים הרואים בהשקעה במוצרי פרסום בזבוז זמן ומשאבים יגלו לאורך זמן כי הם טועים וההשקעה באלו היא כדאית ואינה כרוכה בבזבוז זמן ומשאבים רבים״.
איך בוחרים מוצרי פרסום מתאימים?
"מוצרי הפרסום יכולים להיות מוצרים שונים ומגוונים המיועדים כמתנה ללקוחות החברה, לעובדים ולספקים וללא ספק משאירים רושם חיובי עליכם כעסק ומהווים השקעה לטווח ארוך במשיכת קהל לעסק. אך על מנת ליצור אפקט פרסומי יעיל ומיתוג יש לשים דגש על בחירת מוצרים אטרקטיביים ופרקטיים כאחד, מוצר שימושי יממש את ייעודו בעוד מוצר שאינו שמיש ייזרק אי שם במגירה. יש להקפיד על פרמטרים של איכות המוצרים, התאמה אישית ללקוח ולאופי החברה, חדשנות המוצרים ולבחור במוצר פרקטי ונוח למשתמש".
״עולם הפרסום מציע מגוון רחב של מוצרים למיתוג וקידום החברה בעלי ערך פונקציונלי עם חן ויופי״, מספר ערן, ״נכון שניתן לחפש אחר המוצרים ברשת בעצמך ונכון שזה לא ישמע אובייקטיבי, אבל האמת היא שבפועל יהיה פשוט יותר לפנות לחברות המתמחות בתחום על מנת לקבל את כל האפשרויות ולהינות מייעוץ בבחירה נכונה של מוצרי הפרסום״.
לפי ערן, חברות המנוסות בתחום יחסכו מכם את בזבוז הזמן, השקעה לא נכונה או לא כדאית וככלל את שבירת הראש על התחום. כל שנותר לכם הוא לבחור את התקציב, הכמות, הלוגו הרצוי ולהזמין את המוצר עד לדלת המשרד.
מהם המוצרים המובילים?
- גאדג'טים – מוצרים אלקטרוניים חדשניים בעלי ערך שימושי ומוסף כגון אוזניות ומטענים לרכב, מעמדים לסמארטפון, כרטיסי הטענה, עמדות עגינה, מעמד חכם לרכב, פאוץ' לזרוע, מצלמת סלפי ועוד.
- לוחות שנה ויומנים – יומני כיס, יומנים יומיים, שבועיים, אירגונית, לוחות שנה במגוון סוגים והתאמות לשולחן ולמשרד.
- מוצרים למחשב – משטחי עבודה לעכבר, מרכזיית USB, לוח מקשים גמיש, מאוור שולחני, כרית סיליקון לזרוע, עכבר אופטי- אלחוטי, פד לעכבר, מגש פינוק לטאבלט וללפטופ.
- מסגרות – מסגרות לתמונות, מסגרת אלומיניום מדורגת, מסגרת אלומיניום ושעון, כן ציור, מסגרות שולחניות.
- תיקים וארנקים – ארנקי עור לנשים וגברים, ארנק אלומיניום לכרטיס אשראי, דרכונית עור ועוד.
- כלי כתיבה – עטים רגילים ונובעים, טושים, עפרונות, מרקרים.
- כוסות – ספלים מזכוכית חלבית, ספל פורצלן, כוס שוט, כוס תרמית, ספל מאג, טרמוס ועוד.
- מוצרי טקסטיל: כובעים, חולצות, גופיות, כפפות, צעיפים ועוד.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.

לשכת התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה
הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל, עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה. נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.
מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה
לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.
מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%) השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

- OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
- מובטלים? כבר לא צריך להגיש גם טופס לביטוח לאומי וגם ללשכת התעסוקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות
כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.
