הקרב על התקציב: בכירי JWT העולמית עובדים בארץ על הבריף למכרז פרטנר
המכרז על תקציב פרטנר הוא אחד מהדרמטיים בשנים האחרונות בענף הפרסום בישראל. 5 משרדי פרסום: JWT, פובליסיס גלר נסיס, ברוקנר נטע יער, יהושע TBWA וגליקמן נטלר סמסונוב מתחרים על התיק שיחולק בין 2 משרדים.
ב-JWT ישראל המוחזקת ברובה על-ידי JWT העולמית מבינים את גודל המעמד ונערכו בהתאם. לאייס נודע כי מאז קבלת הבריף מידי פרטנר החלה רכבת אווירית של בכירים ב-JWT העולמית לכיוון ישראל. אלו הצטרפו לצוות המקומי שעובד מסביב לשעון על המכרז ותומכים מניסיונם בכל הפרמטרים במטרה להנחית את התקציב בידיהם בסוף מאבק האיתנים במכרז.
JWT ישראל, מהמשרדים המובילים בארץ, מנוהלת על ידי יורם דמבינסקי המחזיק במניות מיעוט בחברה. לדמבינסקי היסטוריה מקצועית עם פרטנר מימיו בשלמור אבנון עמיחי, המשרד שטיפל בתקציב ב-12 השנים האחרונות. במהלך השנים של העבודה המשותפת דמבינסקי גם רקם לעצמו מערכת יחסים טובה עם בכירי פרטנר אך זה לא יכול לעמוד לצידו ביום המכרז, שם תבחן יכולתו המקצועית של המשרד.
דמבינסקי מבין היטב את הסיטואציה בה תקציב פרטנר יכול להזניק אותו מעלה ולהפוך את המשרד מכזה הממוקם בשולי העשירייה ה-1 בארץ למשרד שתוקע יתד בין הגדולים בענף. לשם כך הוא מגייס, ומן הסתם הרבה ביוזמת JWT העולמית את התותחים הכבדים שיש לסוכנות הפרסום העולמית להציע. לאייס נודע כי מדובר במנהלים בכירים המנהלים את תקציבי הפרסום של חברות סלולר מובילות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים באירופה.
המיקום הוא רק פרט שולי מהתמונה הגדולה - תקציב פרטנר הוא גם אחד השמנים ונע סביב 15 מיליון דולר ויותר מזה - מדובר בתיק אסטרטגי שיכול להפוך את JWT ישראל לחבר במשפחה המכובדת של משרדי הפרסום המטפלים בתקציבי תקשורת על גודלם, מורכבויותם והאתגרים השיווקיים הרבים הטמונים בהם. תקציב כזה יכול להפוך כל משרד לאטרקטיבי הרבה יותר במכרזים הבאים ובעיני לקוחות פוטנציאליים. זאת, בנוסף לעובדה שסמייל 012 נרכשה לאחרונה על ידי פרטנר ישראל וטרם ידוע המבנה העתידי של טיפול בתקציב הפרסום שלה.
ב-JWT מאשרים את הדברים לאייס ואומרים: "JWT היא אחת מחברות הפרסום הגדולות בעולם וככזו, אנו פה בישראל, עובדים בשיתוף פעולה מלא עם נציגויות הרשת ברחבי העולם. בפעילות מול מכרז אורנג', אנו משתפים פעולה עם צוותים המתמחים בתחום הסלולר בלונדון - על מנת לייצר את הבריף האיכותי והטוב שאפשר. עבודה משותפת מול חו"ל היא עניין שבשגרה במשרדנו. אנו מסייעים בקמפיינים בחו"ל ומקבלים סיוע מהרשת בקמפיינים כאן - כך עובדת רשת בינלאומית גדולה ואנו בהחלט רואים בכך יתרון משמעותי".
- 13.אחד שיודע 20/03/2011 21:13הגב לתגובה זוהכסף שירוויחו לא יכסה להם אפילו את הכרטיסי טיסה.
- 12.אחד המשרדים!! (ל"ת)עדי 17/03/2011 11:49הגב לתגובה זו
- 11.דנה 17/03/2011 11:42הגב לתגובה זומה אתם עושים עניין? קשה לפרגן למנצחים?
- 10.דנה 17/03/2011 11:39הגב לתגובה זוהבנתי שהם הגיעו מנו יורק
- 9.מעורר רחמים (ל"ת)17/03/2011 11:09הגב לתגובה זו
- 8.עובדיה 17/03/2011 10:43הגב לתגובה זודמבינסקי והצוות העייף שלו לא יכולים להחזיק את אורנג' אפילו יום אחד. האיש נטול מעוף ויכולת להתמודד עם האתגרים של תקציב סלולר בסדר הגודל הזה.
- 7.רן 17/03/2011 10:37הגב לתגובה זוכל עוד יש להם את ניר פרח בקריאייטיב הם יקחו את המכרז בהליכה.
- 6.עמית 17/03/2011 08:21הגב לתגובה זועבדתי שם לאחרונה...זה לא אותו משרד מלפני כמה שנים... הם ינצחו בוודאות!
- 5.ערן 17/03/2011 01:13הגב לתגובה זוב-JWT ישראל בעצם מודים שאין להם כח אדם מוכשר לעבוד באופן שוטף על תקציב בסדר גודל כזה ולכן הם הביאו שכירי חרב שיעזרו להם וייעלמו חזרה למדינות שלהם יום אחרי המכרז
- עמית 17/03/2011 15:07הגב לתגובה זוהם עובדים בשוטף עם חו"ל....
- קנאים (ל"ת)יעל 17/03/2011 11:44הגב לתגובה זו
- 4.קטע מעניין - מוזר שזה לא קורה בעוד מכרזים (ל"ת)רותם 16/03/2011 22:38הגב לתגובה זו
- 3.משה בנימין, אתה מקבל משכורת מאייס או מ JWT? (ל"ת)אורן 16/03/2011 21:09הגב לתגובה זו
- 2.יובל 16/03/2011 19:33הגב לתגובה זול-1 פאטתי בתחת שלי. תזדהה ובוא נתערב!
- 1.רונית 16/03/2011 17:56הגב לתגובה זופאתטי

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.