דעה

יח"צ יצירתי בעידן הניו מדיה

"ברק אובמה ניצח את הבחירות בעיקר בזכות טוויטר ויוטיוב": אסף ויינר על הטריקים שכדאי למשרדים לאמץ ועל החשיבות בשיתוף החברה מסביב
אסף ויינר | (19)

לא בכל יום זוכה דור לחזות בהולדת מדיום חדש ורב עוצמה כמו האינטרנט ועוד כזה מיוחד שכולל בתוכו גם רשתות חברתיות שמייצרות עבור כל מותג זהות דיגיטאלית, מועדוני לקוחות אינטראקטיביים ועוד הרבה כלים שימושיים אחרים תוך כדי חשיפה מהירה שלא נראתה כדוגמתה בעבר ההופכים את הצרכן לדמות מרכזית.

האינטרנט הוא שילוב של כל המדיה מסביבו ועל כן עוצמת התחליפיות שלו כלפי כל מדיום שונה. וכשם שהמדיה לסוגיה מגיבה כל אחת בדרכה לשינויים שגורם האינטרנט, כך גם מושפע המעגל השני, זה המשתמש בכלי התקשורת ככלי הפצת מסרים שיווקים. משרד יחסי הציבור הוא אחד מהם.

משרד שלא יתיישר עם כללי מערכת היחסים החדשה שנוצרה עם הצרכן, יישאר מחוץ למשחק ופשוט יעלם. שינוי, כידוע לכולם, הוא דבר מפחיד ובמיוחד את כלי התקשורת וחברות המדיה הישנות (סליחה- הוותיקות). יחד עם זאת מדובר בהזדמנות נהדרת ליצור משרד יחסי ציבור ותקשורת דיגיטאלית צעיר וחדשני בהתאם לתפיסה של העידן החדש. עידן הניו מדיה.

משרד יחסי ציבור יצירתי שידע ללמוד לשחות באוקיינוס החדש יגדיל את ההיקף הכספי של עבודת יחסי הציבור שלו. מדובר על סדרי גודל כספיים שלא נראו עדיין. משרד שידע לנצל זאת צפוי לעבור מהפך. לא פחות.

הרשתות החברתית משפיעות באופן גלובאלי על כל סוגי הארגונים גם אם הם אינם פעילים במדיה החברתית כלל. המדיום האינטרנטי מאפשר אינטראקציה עם הקורא ובשל כך המסר יוצא משליטתו של המוען והופך לשיחה. העיתונאים החדשים הם האנשים הפרטיים שמשאירים הודעה בפורום או כותבים טוקבק, יש לעבוד עימם ויש להתייחס אליהם בכובד ראש. מתגובה קטנה בפורום עלום שם יכולה לצמוח כתבה באולפן שישי בערוץ 2 - פריים טיים. עיתונאים ממוסדים אוהבים למצוא קצוות של סיפורים בדיוק במקומות האלה.

ברק אובמה ניצח את הבחירות בארה"ב בעיקר בזכות טוויטר ויוטיוב. המלכה הבריטית שולחת הודעות בטוויטר ומותגי ענק יוקרתיים נמצאים במרחבים המקוונים ומשווקים מוצרי יוקרה לצד סטאטוסים מצחיקים של גולשים. בעידן החדש של הניו מדיה הכל אפשרי!

להחזיר לחברה

צריך לדעת לקחת את הכלים המדהימים הללו ולנצלם לטוב בצורה יצירתית. איך? באמצעות יישום הפילנתרופיה כדרך חיים. משרדי יחסי הציבור נתקלים לא פעם בחומה של אטימות ועייפות מערכתית אצל גורמי התקשורת השונים כאשר מובאים להם חומרים בעלי רקע פילנתרופי. מדינת ישראל הפריטה כליל את מערך הרווחה והשירותים החברתיים לידי עמותות פרטיות שממומנות על ידי תרומות והתקשורת כבר עייפה (או לא רוצה) לספר את אותם סיפורים.

אחד הכלים העיקריים בהם ישתמשו גורמים כאלה יהיו הרשתות החברתיות. דוגמא טובה לכך ניתן לראות לאחרונה בפעילות השיווקית המבורכת של 'בנק לאומי' שחילק באמצעות היו-טיוב סה"כ מיליון שקל לכ-20 עמותות ברחבי הארץ או מותג רכבי השטח היוקרתיים "לאנדרובר" שקיים מסע ג'יפים לילדים חולי סרטן יחד עם הסלבריטאים האהובים עליהם.

השאיפה של כולנו בענף יחסי הציבור צריכה להיות שהחברות המסחריות ימדדו לפי מעורבותם בחברה. העזרה לקהילה צריכה לעמוד בראש סדר העדיפות של כולנו.

בזמנים חדשניים כאלה - רק אלה שישכילו ליישר קו עם המגמות החדשות יזכו להוביל את הענף גם במאה ה-21. חובת ההוכחה היא על כולנו.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל "א.מ.ן ויינר תקשורת" חבר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    לקוח של אסף ויינר 27/03/2011 22:00
    הגב לתגובה זו
    אסף או היחצן מיספר אחד בארץ אסף תעזוב אותך מכל הקנאים תמשיך בדרכה וכול המיצוות שאתה עושה אתה בשוט מלך
  • 15.
    שי 06/02/2011 09:09
    הגב לתגובה זו
    גם נדלן אופנה הייטק תעשיה
  • 14.
    נדיר 02/02/2011 17:55
    הגב לתגובה זו
    תעזוב אותך מהקנאים האלה! הם מקנאים כי אתה עשית חבילות במזומן מהמסיבות והם לא. אז נכון שאתה לא התחלת כמו כולם באונברסיטה, מכללות ושאר פקולטות ללימודי תקשורת . בעייני בעולם הזה המבחן האמיתי הוא דוד מאני מזומני. שם אתה עשית את שלך ועכשיו אתה מתחיל דרך חדשה . אז מה אם אין לך לקוחות גדולים. כולם מתחילים מקטן. בעוד 10-15 שנה אתה תהיה מספיק רלוונטי כדי שיספרו אותך. גם שף התחיל בתור שוטף כלים. אתה שוטף הכלים של עולם יחסי הציבור ובסוף אתה תהיה השף! מפרגן לך ומאחל לך בהצלחה מכל הלב
  • 13.
    יחצ"ן 02/02/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    מוקיון של מסיבות, שעשה גוגל על ניו מדיה והעתיק את כל הכתבה. איך לא קולטים אותו ?
  • 12.
    אמיר 02/02/2011 10:58
    הגב לתגובה זו
    אמני ישראל שרים ביטלס, אני ואתה בפארק ולגעת באופק עם כל הכוכבים פשוט פילנתרופ הבחור הזה מקדיש את הכוח שלו והקשרים שלו למען הקהילה יפה מאוד
  • 11.
    ג'וני דרמה 01/02/2011 23:47
    הגב לתגובה זו
    די נו, מספיק עם זה יחצנים, צאו לי מהפייסבוק . תפסיקו להכניס מילים כמו מיתוג במיליון בפעלים והטיות שונות. תנו לאנשים שמבינים מדיה חברתית לעסוק בזה ותישארו במה שאתם טובים בו. אתם לא מבינים פייסבוק ולעולם לא תבינו פייסבוק, והסיבה העיקרית היא שאתם לא מדברים את השפה הזאת.
  • 10.
    האיש היה יחצן מסיבות .... חסר מקצועייות בעליל (ל"ת)
    בני 01/02/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
  • אלון 02/02/2011 09:44
    הגב לתגובה זו
    מת על אנשים כמוך שמדברים בקטן :) איש קטן לא שאני חובב של ויינר אבל זה בגלל התחרותיות שבעסק כמו שלי ... אבל אני מניח שאתה בטח איזה יחצ"ן מסיבות ??? או יחצ"ן מסיבות כיתה ??? חחח אתה נשמע קצת מסכן משהו בתחתית הדרגה כשאתה אומר דבר כזה ... אז איפה אתה היום בחיים ? :-) כן לא חשבתי אחרת
  • נעמה 02/02/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    אתה נשמע קצת אומלל
  • מה רע במסיבות (ל"ת)
    שי 01/02/2011 21:14
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    זאת התמונה מהתקופה שהוא התמודד על תפקיד מרגל? (ל"ת)
    בני 01/02/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    נכון מי שלא יבין ישאר מאחור! (ל"ת)
    אירנה 01/02/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מאמר חדשני ששם את המציאות בפנים!!! (ל"ת)
    שי 01/02/2011 07:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שימרית 31/01/2011 21:10
    הגב לתגובה זו
    עשה דברים מדהימים כל הכבוד לו
  • 5.
    יהודית 31/01/2011 20:50
    הגב לתגובה זו
    האיש יודע מה הוא עושה וכל הכבוד צריך ללמוד ממנו אני לא יעזוב אותו בחיים הכיף שהוא גורם לי ולחברה שלי לא נמדד בכסף!!!
  • 4.
    אלונה 31/01/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    טוב הייתי בטיול שהוא יזם לילדים חולי סרטן כל שאר משרדי יחסי ציבור טרקו לי טלפון בפרצוף ורצו כסף ... דיברו על ריטיינר חודשי פיכסססס היחיד שקיבל אותנו אליו היה אסף ... איזה חומר אנושי משובח היה טיול מדהים כמות החיוכים שהוא העלה על הפנים של הילדים הייתה אדירה .... אדם מבורך כתבה מבורכת איזה כיף להכיר מישהו כמוהו
  • 3.
    יענק'לה 31/01/2011 17:02
    הגב לתגובה זו
    האינטרנט הוא מודה חולפת. להערכתי, זה לא יתפוס. זה יעלם בדיוק כמו כל הרוקנרול הזה של החבר'לך הצעירים. והג'ינס.
  • 2.
    טלי 31/01/2011 16:55
    הגב לתגובה זו
    לפעמים גם אותי מפתיעה הביקורת הנוקבת שמופנת לחברות מסחריות משרדי פרסום ויחסי ציבור.. בסוף הם אלה שממלאים וואקום שהמדינה מזניחה. מבחן התוצאה הוא הכל.
  • 1.
    גנדי 31/01/2011 16:31
    הגב לתגובה זו
    גם לדעתי רשתות חברתיות זה העתיד והאינטרנט כולו יהיה דבר ענק
דוח דו"ח דוחות מסמכים מחשבון מספרים נתונים טבלה חשבון עמלות שורה ניהול דמי כסף חסכון פנסיה מס העלמות העלמת
צילום: Pixabay

החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל

וגם - הון שחור והעלמות מס,  שאלות ותשובות

מנדי הניג |

רשות המסים, באמצעות משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ובשיתוף אגף החקירות של ביטוח לאומי, מנהלת חקירה גלויה בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של כ-1.5 מיליון ש"ח על ידי חאתם תמימי, תושב העיר העתיקה בירושלים העוסק בשיפוצים ובנייה. החשוד, בן 45, נלקח לחקירה באוקטובר 2025 ושוחרר בתנאים מגבילים על ידי בית משפט השלום בירושלים, הכוללים איסור יציאה מהארץ, דיווח תקופתי על פעילותו העסקית והתייצבות קבועה בפיקוח.

מבקשת המעצר, שפורסמה לאחרונה, חושפת דפוס התנהלות שיטתי. בשנת 2020, בעקבות ביקורת ניהול ספרים, נפתח תיק נגד תמימי, אך הוא לא הגיש דו"חות מס לשנים 2020–2024, כולל הצהרת הון שנדרשה ממנו. בשנת 2022, פתח תיק על שם בת זוגו כמנגנון הסוואה, ובמסגרתו ביצע עבודות שיפוצים ובנייה ברחבי הארץ – בעיקר בירושלים, תל אביב ובאזור המרכז – ללקוחות פרטיים ומסחריים. עם זאת, דיווח רק על חלק קטן מההכנסות, בעוד ששארן נשמרו במזומן או בצ'קים שפודו אצל נותני שירותי מטבע כדי להימנע מתיעוד בנקאי. עדויות מלקוחות, שנגבו במסגרת החקירה, מאשרות תשלומים ישירים בסכומים של עשרות אלפי שקלים לעבודות כמו שיפוץ מטבחים, התקנת ריצופים והרחבות דירות, ללא חשבוניות.

החקירה חשפה כי תמימי לא ניהל ספרי חשבונות כנדרש בחוק, ולא הגיש דו"חות שנתיים מלבד דו"ח חלקי לשנת 2022 על שם בת זוגו. חיפושים שנערכו בביתה של בת הזוג תפסו מסמכים, מחשבים ורישומים ידניים המעידים על הכנסות נוספות של כ-300 אלף ש"ח בשנה. ממצאים אלה מצביעים על העלמה רטרואקטיבית בין 2020 ל-2023, עם פוטנציאל להרחבת החקירה ל-2024. רשות המסים מעריכה כי הסכום הכולל עשוי לגדול בעקבות ריבית וקנסות, והיא שוקלת העמדה לדין פלילי בעבירות של העלמת מס והלבנת הון.

מקרה זה אינו מבודד בענף השיפוצים והבנייה, הנחשב לאחד האזורים הרגישים להעלמות מס בישראל. על פי דוחות רשות המסים לשנת 2025, הענף מהווה כ-15% מכלל החקירות הפליליות בתחום המס, בעיקר בשל תשלומים במזומן, חוסר חובה להוצאת חשבוניות ללקוחות פרטיים וקושי באימות נתונים. בחודשים האחרונים דווחו מקרים דומים: במאי 2025, קבלן שיפוצים מדרום הארץ, יוסף פרץ, נחשד בהעלמת כ-2 מיליון ש"ח על פני חמש שנים, באמצעות פדיון צ'קים בצ'יינג'ים והעברות ישירות לספקים, כפי שפורסם בהחשד: העלמת הכנסות של כ-2 מיליון שקל בידי קבלן שיפוצים. באוגוסט 2025, חקירה משותפת של רשות המסים וביטוח לאומי חשפה רשת קבלנים במרכז שדיווחו רק 40% מההכנסות, בהיקף כולל של 4 מיליון ש"ח, עם תפיסת מסמכים וקנסות ראשוניים של 1.2 מיליון ש"ח. בנובמבר 2025, קבלן בנייה בתל אביב נעצר זמנית בחשד להעלמת 800 אלף ש"ח, לאחר תלונה של ספק חומרים שחשד בפעילות לא מדווחת.

האכיפה הממוקדת בענף משקפת מגמה של רשות המסים להגברת שיתופי פעולה עם גופים כמו משרד הבינוי והשיכון ומאגרי נתונים בנקאיים. ב-2025, נפתחו כ-450 חקירות חדשות בתחום, לעומת 380 ב-2024, עם דגש על קבלנים עצמאיים שאינם רשומים בפנקס הקבלנים. מצד אחד, זו תגובה לגירעון התקציבי ולצורך בגביית מסים נוספים, כפי שמעידים תיקוני החקיקה האחרונים שהעלו את שיעור המע"מ ל-18%. מצד שני, מבקרים בענף טוענים כי האכיפה יוצרת עומס על קבלנים קטנים לגיטימיים, שמתקשים להתמודד עם דרישות דיווח מורכבות, וממליצים על פישוט הליכים דיגיטליים להוצאת חשבוניות.

אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)

אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון

חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026

ליאור דנקנר |


אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.

הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.


אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה

אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.

החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.