יח"צ יצירתי בעידן הניו מדיה
לא בכל יום זוכה דור לחזות בהולדת מדיום חדש ורב עוצמה כמו האינטרנט ועוד כזה מיוחד שכולל בתוכו גם רשתות חברתיות שמייצרות עבור כל מותג זהות דיגיטאלית, מועדוני לקוחות אינטראקטיביים ועוד הרבה כלים שימושיים אחרים תוך כדי חשיפה מהירה שלא נראתה כדוגמתה בעבר ההופכים את הצרכן לדמות מרכזית.
האינטרנט הוא שילוב של כל המדיה מסביבו ועל כן עוצמת התחליפיות שלו כלפי כל מדיום שונה. וכשם שהמדיה לסוגיה מגיבה כל אחת בדרכה לשינויים שגורם האינטרנט, כך גם מושפע המעגל השני, זה המשתמש בכלי התקשורת ככלי הפצת מסרים שיווקים. משרד יחסי הציבור הוא אחד מהם.
משרד שלא יתיישר עם כללי מערכת היחסים החדשה שנוצרה עם הצרכן, יישאר מחוץ למשחק ופשוט יעלם. שינוי, כידוע לכולם, הוא דבר מפחיד ובמיוחד את כלי התקשורת וחברות המדיה הישנות (סליחה- הוותיקות). יחד עם זאת מדובר בהזדמנות נהדרת ליצור משרד יחסי ציבור ותקשורת דיגיטאלית צעיר וחדשני בהתאם לתפיסה של העידן החדש. עידן הניו מדיה.
משרד יחסי ציבור יצירתי שידע ללמוד לשחות באוקיינוס החדש יגדיל את ההיקף הכספי של עבודת יחסי הציבור שלו. מדובר על סדרי גודל כספיים שלא נראו עדיין. משרד שידע לנצל זאת צפוי לעבור מהפך. לא פחות.
הרשתות החברתית משפיעות באופן גלובאלי על כל סוגי הארגונים גם אם הם אינם פעילים במדיה החברתית כלל. המדיום האינטרנטי מאפשר אינטראקציה עם הקורא ובשל כך המסר יוצא משליטתו של המוען והופך לשיחה. העיתונאים החדשים הם האנשים הפרטיים שמשאירים הודעה בפורום או כותבים טוקבק, יש לעבוד עימם ויש להתייחס אליהם בכובד ראש. מתגובה קטנה בפורום עלום שם יכולה לצמוח כתבה באולפן שישי בערוץ 2 - פריים טיים. עיתונאים ממוסדים אוהבים למצוא קצוות של סיפורים בדיוק במקומות האלה.
ברק אובמה ניצח את הבחירות בארה"ב בעיקר בזכות טוויטר ויוטיוב. המלכה הבריטית שולחת הודעות בטוויטר ומותגי ענק יוקרתיים נמצאים במרחבים המקוונים ומשווקים מוצרי יוקרה לצד סטאטוסים מצחיקים של גולשים. בעידן החדש של הניו מדיה הכל אפשרי!
להחזיר לחברה
צריך לדעת לקחת את הכלים המדהימים הללו ולנצלם לטוב בצורה יצירתית. איך? באמצעות יישום הפילנתרופיה כדרך חיים. משרדי יחסי הציבור נתקלים לא פעם בחומה של אטימות ועייפות מערכתית אצל גורמי התקשורת השונים כאשר מובאים להם חומרים בעלי רקע פילנתרופי. מדינת ישראל הפריטה כליל את מערך הרווחה והשירותים החברתיים לידי עמותות פרטיות שממומנות על ידי תרומות והתקשורת כבר עייפה (או לא רוצה) לספר את אותם סיפורים.
אחד הכלים העיקריים בהם ישתמשו גורמים כאלה יהיו הרשתות החברתיות. דוגמא טובה לכך ניתן לראות לאחרונה בפעילות השיווקית המבורכת של 'בנק לאומי' שחילק באמצעות היו-טיוב סה"כ מיליון שקל לכ-20 עמותות ברחבי הארץ או מותג רכבי השטח היוקרתיים "לאנדרובר" שקיים מסע ג'יפים לילדים חולי סרטן יחד עם הסלבריטאים האהובים עליהם.
השאיפה של כולנו בענף יחסי הציבור צריכה להיות שהחברות המסחריות ימדדו לפי מעורבותם בחברה. העזרה לקהילה צריכה לעמוד בראש סדר העדיפות של כולנו.
בזמנים חדשניים כאלה - רק אלה שישכילו ליישר קו עם המגמות החדשות יזכו להוביל את הענף גם במאה ה-21. חובת ההוכחה היא על כולנו.
הכותב הוא מייסד ומנכ"ל "א.מ.ן ויינר תקשורת" חבר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות
- 16.לקוח של אסף ויינר 27/03/2011 22:00הגב לתגובה זואסף או היחצן מיספר אחד בארץ אסף תעזוב אותך מכל הקנאים תמשיך בדרכה וכול המיצוות שאתה עושה אתה בשוט מלך
- 15.שי 06/02/2011 09:09הגב לתגובה זוגם נדלן אופנה הייטק תעשיה
- 14.נדיר 02/02/2011 17:55הגב לתגובה זותעזוב אותך מהקנאים האלה! הם מקנאים כי אתה עשית חבילות במזומן מהמסיבות והם לא. אז נכון שאתה לא התחלת כמו כולם באונברסיטה, מכללות ושאר פקולטות ללימודי תקשורת . בעייני בעולם הזה המבחן האמיתי הוא דוד מאני מזומני. שם אתה עשית את שלך ועכשיו אתה מתחיל דרך חדשה . אז מה אם אין לך לקוחות גדולים. כולם מתחילים מקטן. בעוד 10-15 שנה אתה תהיה מספיק רלוונטי כדי שיספרו אותך. גם שף התחיל בתור שוטף כלים. אתה שוטף הכלים של עולם יחסי הציבור ובסוף אתה תהיה השף! מפרגן לך ומאחל לך בהצלחה מכל הלב
- 13.יחצ"ן 02/02/2011 16:11הגב לתגובה זומוקיון של מסיבות, שעשה גוגל על ניו מדיה והעתיק את כל הכתבה. איך לא קולטים אותו ?
- 12.אמיר 02/02/2011 10:58הגב לתגובה זואמני ישראל שרים ביטלס, אני ואתה בפארק ולגעת באופק עם כל הכוכבים פשוט פילנתרופ הבחור הזה מקדיש את הכוח שלו והקשרים שלו למען הקהילה יפה מאוד
- 11.ג'וני דרמה 01/02/2011 23:47הגב לתגובה זודי נו, מספיק עם זה יחצנים, צאו לי מהפייסבוק . תפסיקו להכניס מילים כמו מיתוג במיליון בפעלים והטיות שונות. תנו לאנשים שמבינים מדיה חברתית לעסוק בזה ותישארו במה שאתם טובים בו. אתם לא מבינים פייסבוק ולעולם לא תבינו פייסבוק, והסיבה העיקרית היא שאתם לא מדברים את השפה הזאת.
- 10.האיש היה יחצן מסיבות .... חסר מקצועייות בעליל (ל"ת)בני 01/02/2011 16:43הגב לתגובה זו
- אלון 02/02/2011 09:44הגב לתגובה זומת על אנשים כמוך שמדברים בקטן :) איש קטן לא שאני חובב של ויינר אבל זה בגלל התחרותיות שבעסק כמו שלי ... אבל אני מניח שאתה בטח איזה יחצ"ן מסיבות ??? או יחצ"ן מסיבות כיתה ??? חחח אתה נשמע קצת מסכן משהו בתחתית הדרגה כשאתה אומר דבר כזה ... אז איפה אתה היום בחיים ? :-) כן לא חשבתי אחרת
- נעמה 02/02/2011 09:37הגב לתגובה זואתה נשמע קצת אומלל
- מה רע במסיבות (ל"ת)שי 01/02/2011 21:14הגב לתגובה זו
- 9.זאת התמונה מהתקופה שהוא התמודד על תפקיד מרגל? (ל"ת)בני 01/02/2011 16:38הגב לתגובה זו
- 8.נכון מי שלא יבין ישאר מאחור! (ל"ת)אירנה 01/02/2011 09:39הגב לתגובה זו
- 7.מאמר חדשני ששם את המציאות בפנים!!! (ל"ת)שי 01/02/2011 07:00הגב לתגובה זו
- 6.שימרית 31/01/2011 21:10הגב לתגובה זועשה דברים מדהימים כל הכבוד לו
- 5.יהודית 31/01/2011 20:50הגב לתגובה זוהאיש יודע מה הוא עושה וכל הכבוד צריך ללמוד ממנו אני לא יעזוב אותו בחיים הכיף שהוא גורם לי ולחברה שלי לא נמדד בכסף!!!
- 4.אלונה 31/01/2011 17:03הגב לתגובה זוטוב הייתי בטיול שהוא יזם לילדים חולי סרטן כל שאר משרדי יחסי ציבור טרקו לי טלפון בפרצוף ורצו כסף ... דיברו על ריטיינר חודשי פיכסססס היחיד שקיבל אותנו אליו היה אסף ... איזה חומר אנושי משובח היה טיול מדהים כמות החיוכים שהוא העלה על הפנים של הילדים הייתה אדירה .... אדם מבורך כתבה מבורכת איזה כיף להכיר מישהו כמוהו
- 3.יענק'לה 31/01/2011 17:02הגב לתגובה זוהאינטרנט הוא מודה חולפת. להערכתי, זה לא יתפוס. זה יעלם בדיוק כמו כל הרוקנרול הזה של החבר'לך הצעירים. והג'ינס.
- 2.טלי 31/01/2011 16:55הגב לתגובה זולפעמים גם אותי מפתיעה הביקורת הנוקבת שמופנת לחברות מסחריות משרדי פרסום ויחסי ציבור.. בסוף הם אלה שממלאים וואקום שהמדינה מזניחה. מבחן התוצאה הוא הכל.
- 1.גנדי 31/01/2011 16:31הגב לתגובה זוגם לדעתי רשתות חברתיות זה העתיד והאינטרנט כולו יהיה דבר ענק

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מודיס מתעלמת מהמציאות; הדירוג של ישראל צריך לעלות וזו עובדה
בסוכנות הדירוג מודי'ס מציינים כי ההסכם בעזה הוא התפתחות חיובית אם כי בסוכנות לא משנים את הדירוג; במשרד האוצר מרוצים: השווקים כבר משקפים אמון בכלכלה הישראלית; למה במודיס מנותקים מהמציאות?
חברת הדירוג מודי'ס פרסמה אמש עדכון על ישראל הכולל ניתוח כלכלי בעקבות חתימת ההסכם בין ישראל לחמאס בשבוע שעבר.
בדו"ח נכתב כי ההסכם מהווה התפתחות חיובית לדירוג האשראי של ישראל (Baa1, תחזית שלילית), שכן הוא מאפשר לממשלה
להפנות משאבים חזרה לכלכלה ולצמצום הגירעון. עם זאת, במודי'ס מבהירים כי השפעה ממשית על הדירוג תגיע רק אם ההסכם יישמר לאורך זמן ויעבור מעבר לשלב הראשון, כולל שיקום בעזה, ומעלים את התחזיות לצמיחה בהמשך.
מודיס מנותקים
במבט ראשוני נראה שההודעה של מודי'ס חיובית למרות שבקריאה מעמיקה יותר עולות שתי נקודות שמחלישות את אמינות המסר: התחזית המאוחרת מדי להורדת הריבית, והקישור התמוה בין דירוג האשראי של ישראל לשיקום הכלכלה בעזה.
ראשית, ההנחה שהורדת ריבית בישראל תתרחש
רק בתחילת 2026 נראית מנותקת מהמציאות בשטח. סביבת האינפלציה כבר מתמתנת וקיבלנו הפתעה חיובית במיוחד במדד המחירים האחרון, השקל התחזק, והפעילות הריאלית מראה סימני האטה בנתוני התמ"ג של הרבעון השני, כל אלה מגבירים את הסבירות שבנק ישראל יחל בצעדים מוקדמים יותר, כנראה
כבר בהחלטה הקרובה. התחזית של מודי'ס, שמרמזת בעקיפין על רצון לראות מדיניות מוניטרית זהירה יותר, עשויה להתפרש כלחץ עקיף על הבנק המרכזי דווקא בשלב שבו הוא שוקל להקל על המשק.
בעיה נוספת היא הקישור שמודי'ס עושה בין התאוששות כלכלית בישראל לבין שיקום עזה. נכון ששקט ביטחוני ויציבות אזורית תורמים לסנטימנט, אך הצגת השיקום בעזה כתנאי מרכזי לשיפור בדירוג האשראי של ישראל נראית שנויה במחלוקת במקרה הטוב. הכלכלה הישראלית מבוססת על מנועי צמיחה פנימיים, טכנולוגיה, יצוא וחדשנות, והיא אינה תלויה באופן ישיר במידת ההתקדמות בשיקום הכלכלה העזתית. הקישור הזה מעלה סימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות של מודי'ס וההבנה של מבנה הכלכלה המקומית ואת רמת ההפרדה בין השיקולים הכלכליים לבין הפוליטיים-אזוריים.
- מודיס והדירוג, ריבית בנק ישראל ושאר ירקות
- מודי'ס לא מתרגשת מעובדות ובוחרת לראות שחורות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7