דעה

יח"צ יצירתי בעידן הניו מדיה

"ברק אובמה ניצח את הבחירות בעיקר בזכות טוויטר ויוטיוב": אסף ויינר על הטריקים שכדאי למשרדים לאמץ ועל החשיבות בשיתוף החברה מסביב
אסף ויינר | (19)

לא בכל יום זוכה דור לחזות בהולדת מדיום חדש ורב עוצמה כמו האינטרנט ועוד כזה מיוחד שכולל בתוכו גם רשתות חברתיות שמייצרות עבור כל מותג זהות דיגיטאלית, מועדוני לקוחות אינטראקטיביים ועוד הרבה כלים שימושיים אחרים תוך כדי חשיפה מהירה שלא נראתה כדוגמתה בעבר ההופכים את הצרכן לדמות מרכזית.

האינטרנט הוא שילוב של כל המדיה מסביבו ועל כן עוצמת התחליפיות שלו כלפי כל מדיום שונה. וכשם שהמדיה לסוגיה מגיבה כל אחת בדרכה לשינויים שגורם האינטרנט, כך גם מושפע המעגל השני, זה המשתמש בכלי התקשורת ככלי הפצת מסרים שיווקים. משרד יחסי הציבור הוא אחד מהם.

משרד שלא יתיישר עם כללי מערכת היחסים החדשה שנוצרה עם הצרכן, יישאר מחוץ למשחק ופשוט יעלם. שינוי, כידוע לכולם, הוא דבר מפחיד ובמיוחד את כלי התקשורת וחברות המדיה הישנות (סליחה- הוותיקות). יחד עם זאת מדובר בהזדמנות נהדרת ליצור משרד יחסי ציבור ותקשורת דיגיטאלית צעיר וחדשני בהתאם לתפיסה של העידן החדש. עידן הניו מדיה.

משרד יחסי ציבור יצירתי שידע ללמוד לשחות באוקיינוס החדש יגדיל את ההיקף הכספי של עבודת יחסי הציבור שלו. מדובר על סדרי גודל כספיים שלא נראו עדיין. משרד שידע לנצל זאת צפוי לעבור מהפך. לא פחות.

הרשתות החברתית משפיעות באופן גלובאלי על כל סוגי הארגונים גם אם הם אינם פעילים במדיה החברתית כלל. המדיום האינטרנטי מאפשר אינטראקציה עם הקורא ובשל כך המסר יוצא משליטתו של המוען והופך לשיחה. העיתונאים החדשים הם האנשים הפרטיים שמשאירים הודעה בפורום או כותבים טוקבק, יש לעבוד עימם ויש להתייחס אליהם בכובד ראש. מתגובה קטנה בפורום עלום שם יכולה לצמוח כתבה באולפן שישי בערוץ 2 - פריים טיים. עיתונאים ממוסדים אוהבים למצוא קצוות של סיפורים בדיוק במקומות האלה.

ברק אובמה ניצח את הבחירות בארה"ב בעיקר בזכות טוויטר ויוטיוב. המלכה הבריטית שולחת הודעות בטוויטר ומותגי ענק יוקרתיים נמצאים במרחבים המקוונים ומשווקים מוצרי יוקרה לצד סטאטוסים מצחיקים של גולשים. בעידן החדש של הניו מדיה הכל אפשרי!

להחזיר לחברה

צריך לדעת לקחת את הכלים המדהימים הללו ולנצלם לטוב בצורה יצירתית. איך? באמצעות יישום הפילנתרופיה כדרך חיים. משרדי יחסי הציבור נתקלים לא פעם בחומה של אטימות ועייפות מערכתית אצל גורמי התקשורת השונים כאשר מובאים להם חומרים בעלי רקע פילנתרופי. מדינת ישראל הפריטה כליל את מערך הרווחה והשירותים החברתיים לידי עמותות פרטיות שממומנות על ידי תרומות והתקשורת כבר עייפה (או לא רוצה) לספר את אותם סיפורים.

אחד הכלים העיקריים בהם ישתמשו גורמים כאלה יהיו הרשתות החברתיות. דוגמא טובה לכך ניתן לראות לאחרונה בפעילות השיווקית המבורכת של 'בנק לאומי' שחילק באמצעות היו-טיוב סה"כ מיליון שקל לכ-20 עמותות ברחבי הארץ או מותג רכבי השטח היוקרתיים "לאנדרובר" שקיים מסע ג'יפים לילדים חולי סרטן יחד עם הסלבריטאים האהובים עליהם.

השאיפה של כולנו בענף יחסי הציבור צריכה להיות שהחברות המסחריות ימדדו לפי מעורבותם בחברה. העזרה לקהילה צריכה לעמוד בראש סדר העדיפות של כולנו.

בזמנים חדשניים כאלה - רק אלה שישכילו ליישר קו עם המגמות החדשות יזכו להוביל את הענף גם במאה ה-21. חובת ההוכחה היא על כולנו.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל "א.מ.ן ויינר תקשורת" חבר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    לקוח של אסף ויינר 27/03/2011 22:00
    הגב לתגובה זו
    אסף או היחצן מיספר אחד בארץ אסף תעזוב אותך מכל הקנאים תמשיך בדרכה וכול המיצוות שאתה עושה אתה בשוט מלך
  • 15.
    שי 06/02/2011 09:09
    הגב לתגובה זו
    גם נדלן אופנה הייטק תעשיה
  • 14.
    נדיר 02/02/2011 17:55
    הגב לתגובה זו
    תעזוב אותך מהקנאים האלה! הם מקנאים כי אתה עשית חבילות במזומן מהמסיבות והם לא. אז נכון שאתה לא התחלת כמו כולם באונברסיטה, מכללות ושאר פקולטות ללימודי תקשורת . בעייני בעולם הזה המבחן האמיתי הוא דוד מאני מזומני. שם אתה עשית את שלך ועכשיו אתה מתחיל דרך חדשה . אז מה אם אין לך לקוחות גדולים. כולם מתחילים מקטן. בעוד 10-15 שנה אתה תהיה מספיק רלוונטי כדי שיספרו אותך. גם שף התחיל בתור שוטף כלים. אתה שוטף הכלים של עולם יחסי הציבור ובסוף אתה תהיה השף! מפרגן לך ומאחל לך בהצלחה מכל הלב
  • 13.
    יחצ"ן 02/02/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    מוקיון של מסיבות, שעשה גוגל על ניו מדיה והעתיק את כל הכתבה. איך לא קולטים אותו ?
  • 12.
    אמיר 02/02/2011 10:58
    הגב לתגובה זו
    אמני ישראל שרים ביטלס, אני ואתה בפארק ולגעת באופק עם כל הכוכבים פשוט פילנתרופ הבחור הזה מקדיש את הכוח שלו והקשרים שלו למען הקהילה יפה מאוד
  • 11.
    ג'וני דרמה 01/02/2011 23:47
    הגב לתגובה זו
    די נו, מספיק עם זה יחצנים, צאו לי מהפייסבוק . תפסיקו להכניס מילים כמו מיתוג במיליון בפעלים והטיות שונות. תנו לאנשים שמבינים מדיה חברתית לעסוק בזה ותישארו במה שאתם טובים בו. אתם לא מבינים פייסבוק ולעולם לא תבינו פייסבוק, והסיבה העיקרית היא שאתם לא מדברים את השפה הזאת.
  • 10.
    האיש היה יחצן מסיבות .... חסר מקצועייות בעליל (ל"ת)
    בני 01/02/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
  • אלון 02/02/2011 09:44
    הגב לתגובה זו
    מת על אנשים כמוך שמדברים בקטן :) איש קטן לא שאני חובב של ויינר אבל זה בגלל התחרותיות שבעסק כמו שלי ... אבל אני מניח שאתה בטח איזה יחצ"ן מסיבות ??? או יחצ"ן מסיבות כיתה ??? חחח אתה נשמע קצת מסכן משהו בתחתית הדרגה כשאתה אומר דבר כזה ... אז איפה אתה היום בחיים ? :-) כן לא חשבתי אחרת
  • נעמה 02/02/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    אתה נשמע קצת אומלל
  • מה רע במסיבות (ל"ת)
    שי 01/02/2011 21:14
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    זאת התמונה מהתקופה שהוא התמודד על תפקיד מרגל? (ל"ת)
    בני 01/02/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    נכון מי שלא יבין ישאר מאחור! (ל"ת)
    אירנה 01/02/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מאמר חדשני ששם את המציאות בפנים!!! (ל"ת)
    שי 01/02/2011 07:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שימרית 31/01/2011 21:10
    הגב לתגובה זו
    עשה דברים מדהימים כל הכבוד לו
  • 5.
    יהודית 31/01/2011 20:50
    הגב לתגובה זו
    האיש יודע מה הוא עושה וכל הכבוד צריך ללמוד ממנו אני לא יעזוב אותו בחיים הכיף שהוא גורם לי ולחברה שלי לא נמדד בכסף!!!
  • 4.
    אלונה 31/01/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    טוב הייתי בטיול שהוא יזם לילדים חולי סרטן כל שאר משרדי יחסי ציבור טרקו לי טלפון בפרצוף ורצו כסף ... דיברו על ריטיינר חודשי פיכסססס היחיד שקיבל אותנו אליו היה אסף ... איזה חומר אנושי משובח היה טיול מדהים כמות החיוכים שהוא העלה על הפנים של הילדים הייתה אדירה .... אדם מבורך כתבה מבורכת איזה כיף להכיר מישהו כמוהו
  • 3.
    יענק'לה 31/01/2011 17:02
    הגב לתגובה זו
    האינטרנט הוא מודה חולפת. להערכתי, זה לא יתפוס. זה יעלם בדיוק כמו כל הרוקנרול הזה של החבר'לך הצעירים. והג'ינס.
  • 2.
    טלי 31/01/2011 16:55
    הגב לתגובה זו
    לפעמים גם אותי מפתיעה הביקורת הנוקבת שמופנת לחברות מסחריות משרדי פרסום ויחסי ציבור.. בסוף הם אלה שממלאים וואקום שהמדינה מזניחה. מבחן התוצאה הוא הכל.
  • 1.
    גנדי 31/01/2011 16:31
    הגב לתגובה זו
    גם לדעתי רשתות חברתיות זה העתיד והאינטרנט כולו יהיה דבר ענק
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.