בלעדי

תקציב הפרסום של סובארו עשוי לעבור למשרד GPS לאחר 5 שנים ב-JWT

האם התקציב של סובארו יקפיץ את GPS ברשימת המשרדים הגדולים? הנהלת יבואנית הרכב נפגשה עם משרד הפרסום מקבוצת אדלר-חומסקי ועשויה להעביר אליו את התקציב שכרגע מטופל ב-JWT
משה בנימין |

המותג סובארו שתקציב הפרסום שלו נמצא בחמש השנים האחרונות ב-JWT עשוי לעבור במהלך החודשים הקרובים לידיים חדשות. רבות דובר בעבר על עזיבה אפשרית של סובארו את JWT למשרדים גדולים אחרים (מה שטרם קרה) אך לאייס נודע כי המעבר האפשרי הקרוב הוא דווקא למשרד הפרסום GPS, לא מאריות הענף, משרד הממוקם בתחתית העשירייה השנייה בדירוג המשרדים.

ממידע שהגיע לאייס עולה כי כמו במקרים קודמים, אנשי יפנאוטו, יבואנית סובארו, יצאו ל"רעות בשדה" הענף בחיפוש אחר משרד פרסום חדש שיטפל במותג הרכב היפני.

בשלב זה, הנהלת יפנאוטו עדיין לא מסרה כל הודעה רישמית ובתוך כך קיימה סדרת פגישות עם משרדי פרסום שונים וביניהם עם GPS במטרה לשמוע על כיוון פרסומי חדש אליו אפשר לקחת את המותג. לאייס נודע כאמור, כי קיימת סבירות גבוהה שהתקציב יעשה את דרכו ל-GPS, שם קיימה הנהלת יפנאוטו פגישה במעמד של בכירי הנהלת יבואנית הרכבים וכללה פרזנטציה ללקוח. בעבר דובר על כך שהתקציב עשוי לעבור לראובני-פרידן אך מהלך כזה לא יצא לפועל.

GPS, מקבוצת אדלר-חומסקי ממוקם באיזור המקום ה-17 בדירוג המשרדים ותקציב מכובד (אפילו לעשירייה הראשונה) כגון זה של סובארו יכול להזניק אותם לסביבות המקום ה-12 בדירוג ולשנות באופן משמעותי את התפיסה לגביהם. במידה ואכן יתממש הדבר זה יורגש כמובן בהיקף הפעילות של JWT הממוקמת בעשירייה הראשונה, שלא תשמח להיפרד מאחד מתקציבי הדגל שלה ואחד מהתקציבים הנחשקים בענף.

בשנת 2008 עמד תקציב הפרסום של סובארו על כ-10.5 מיליון דולר, בשנת 2009 היקף התקציב נאמד בכ-6.7 מיליון דולר ובמחצית הראשונה של 2010 פרסמה עד כה סובארו בהיקף של כ-5.2 מיליון דולר (המחירים הינם מחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל גפני; קרדיט: אוהד רומנואייל גפני; קרדיט: אוהד רומנו

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים

הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?

מנדי הניג |

בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי למעלה מ־3,000 שקל בשנה.

המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.

קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?

זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.

במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".

הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".