סאגת גאידמק באוסיף נגמרה: החזקותיו עברו לישרס של שלמה אייזנברג

עו"ד פיני יניב, כונס הנכסים שהחזיק במניות אוסיף של ארקדי גאידמק (בר לב אריה), השלים את מכירתם לחברת ישרס של שלמה אייזנברג
אריאל אטיאס |

חברת אוסיף הודיעה מאוחר אמש, כי עו"ד פיני יניב, כונס הנכסים שהחזיק במניות אוסיף של ארקדי גאידמק (בר לב אריה), השלים את מכירתם לחברת ישרס של שלמה אייזנברג, אשר זכתה לפני כחודשיים בהתמחרות על אוסיף.

ישרס כאשר הסכימה לשלם שווי של 134 מיליון שקלים תמורת כל החזקות גאידמק. בסופו של דבר אייזנברג שילם כ-127 מיליון שקל תמורת 63.8% מהון המניות הנפרע של החברה המוחזק ע"י גאידמק (גאידמק מחזיק 67.43% ממניות אוסיף) והפך להיות בעל השליטה בחברה, שרק לפני כשנה וחצי הוערכה בשווי של מיליארד שקלים.

מתוך סכום זה צפויה הכונס להעביר 120 מיליון שקלים לבנק מזרחי טפחות, לכיסוי חובו של ארקדי גאידמק. העסקה אושרה בית המשפט המחוזי בתל-אביב בראשות השופטת דניה קרת, וקיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.