בנק אוף אמריקה מוריד המלצה ליאהו: "העסקה תתקל בקשיים"

"אנחנו מאמינים שהרכישה עלולה להתמודד על קשים רגולטורים משמעותיים מאוד בארה"ב, אך בייחוד באיחוד האירופאי", אומרים בב-BOA ומורידים המלצה ליאהו
אריאל אטיאס |

חברת מיקרוסופט הגישה הצעת רכש מלאה לחברת יאהו ביום שישי האחרון, היום, לאחר מספר ימים בהם שמות השתיים לא יורדות מהכותרות, סופגת מניית יאהו הורדת המלצה ל-"ניטלי" מ-"קנייה" מענק הבנקאות, בנק אוף אמריקה, בעוד הוא מעלה את מחיר היעד למנייה ל-31 דולר מ-26 דולר.

"אפילו אם בעלי המניות ביאהו יאשרו את העסקה עם מיקרוסופט, אנחנו מאמינים שהרכישה עלולה להתמודד על קשים רגולטורים משמעותיים מאוד בארה"ב, אך בייחוד באיחוד האירופאי", כותבים הכלכלנים ומציינים שהדבר "עשוי לעכב את סגירת הרכישה ללא מעט זמן".

נזכיר, כי ביום שישי MICROSOFT, הגישה הצעת-רכש מלאה למפעילת מנוע החיפוש באינטרנט YAHOO INC בסכום עתק של 44.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות, הצעה שגילמה באותה העת פרמיה של 62% על מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי.

מניית יאהו קפצה מיד לאחר ההודעה מ-19 דולר, ל-29 דולר, נכון למחיר הסגירה אמש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.