
ג'נרל מוטורס מפטרת בין 200-220 עובדים בישראל
אחרי שפיטרה עובדים במרכז בהרצליה כבר בשנה שעברה, החברה יוצאת בסבב פיטורים גדול נוסף, ככל הנראה כתוצאה מצמצום הפעילות בחטיבת הרכב האוטונומי
לפי הערכות, הרקע לפיטורים הוא צמצום של פרויקט הנהיגה האוטונומית, פרויקט שנוהל על ידי חטיבת Cruise של החברה. אך למעשה, מאחורי הפיטורים עומד מהלך עומק רחב יותר: מיזוג פעילות Cruise המפסידה אל תוך חטיבת האם
ג'נרל מוטורס, בניסיון להתייעל ולמקד את המאמצים המסחריים.
בחודש פברואר השנה הודיעה ג'נרל מוטורס כי השלימה את רכישת מלוא הבעלות על Cruise, חטיבת הרכב האוטונומי שלה, לאחר שהשקיעה בה מעל 10 מיליארד דולר מאז 2016. ההחלטה הגיעה בעקבות
שורת כשלונות, המרכזי שבהם הוא תקרית שבה אחד מרכבי החברה פגע בהולכת רגל ופצע אותה קשה. זמן קצר לאחר מכן הודיעה GM כי היא מפסיקה את המימון לפעילות הרובוטקסי של Cruise ומתמקדת בפיתוח נהיגה אוטונומית לרכבים פרטיים.
לפי הדיווחים, בעקבות
המיזוג פוטרו כ-1,000 עובדים מ-Cruise, כמחצית מכוח האדם של החברה. מטרת המהלך היא לצמצם כפילויות בין צוותי התוכנה וההנדסה של GM ושל Cruise, שחלקם מבצעים תפקידים חופפים. כך גם בישראל: במרכז הפיתוח בהרצליה הועסקו עד לאחרונה מהנדסים שעבדו הן על מערכות Cruise והן
על רכיבי תוכנה הקשורים ל-Super Cruise, מערכת הסיוע בנהיגה של GM שזמינה בלמעלה מ-20 דגמי רכב שונים של החברה.
- דוחות חזקים בזכות בהלת רכישות: הרבעון הראשון מטעה את השוק
- ג'נרל מוטורוס מושכת את התחזית לשנה; המניה יורדת ב-2%
לפי החברה, המיקוד החדש יהיה בפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית שמיועדות לשימוש אישי, ולא לשירותי מוניות רובוטיים. GM מתכננת
להרחיב את מערכת Super Cruise כך שתפעל גם ברחובות עירוניים ולא רק בכבישים בין-עירוניים, והצוותים הממוזגים יובילו את המהלך הזה יחד.
סמנכ"ל ההנדסה של GM, דייב ריצ'רדסון, הסביר אז כי "המיזוג מאיץ את העבודה שלנו הן בתחום הנהיגה המסייעת
והן בתחום הנהיגה האוטונומית". גם המנכ"לית מרי בארה ציינה לאחרונה כי החברה צופה שמערכת Super Cruise תניב הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר בתוך חמש שנים, יעד שאמור להצדיק את קיצוץ הפעילות הלא רווחית ולהתרכז בפיתוחים שיכולים להניב תוצאות בטווח הזמן הנראה לעין.
בינתיים, ג'נרל מוטורס פרסמה תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הראשון של 2025, אך לצד זאת הודיעה כי היא מושכת את תחזית הרווח השנתית שלה, צעד שמעיד על חוסר ודאות גובר סביב תעשיית הרכב הגלובלית. החברה, שציפתה בתחילת השנה לרווח נקי בטווח של 11.2 עד 12.5 מיליארד דולר, הבהירה כבר אז שהתחזית אינה כוללת את ההשפעות האפשריות של סבב המכסים החדש שמובילה ממשלת טראמפ. כעת, לנוכח אי-הוודאות שנוצרה בעקבות החרפת מלחמת הסחר והטלת מכסים על רכבים ורכיבים מתוצרת חוץ, GM נדרשת לשקול מחדש את ההנחות שהובילו לתחזיותיה.
- האם גם התלוש שלכם עלה החודש ב-1,000 שקל?
- ההסתדרות לבית הדין: "ההחלטה של נציבות שירות המדינה מהווה פגיעה חמורה בעובדים"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
במבט על הדוחות, הכנסות החברה הסתכמו ב-44 מיליארד דולר, עלייה של 2.3% מהרבעון המקביל וגבוה מהתחזיות שעמדו על כ-43 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח למניה GM הצליחה להכות את התחזיות, עם רווח מתואם של 2.78 דולר למניה לעומת ציפיות ל-2.74 דולר. עם זאת,
הרווח הנקי ירד ב-6.6% והסתכם ב-2.8 מיליארד דולר. בחברה מסבירים כי הביקוש החזק לרכבים חדשים, שנבע גם מחשש צרכנים לעליות מחירים בעתיד הקרוב, תרם לתוצאות מרשימות במיוחד בחודש מרץ, מגמה שנמשכה גם בתחילת אפריל.
מג׳נרל מוטורס נמסר: "ג'נרל מוטורס החלה היום בתהליך שינוי ארגוני במטרה למקד ולהאיץ את תהליכי הפיתוח. במסגרת השינוי הארגוני יצומצמו משרות. מרכז הפיתוח בישראל ימשיך להיות חלק משמעותי בפיתוח יכולות לרכבים האוטונומיים החשמליים והמקושרים וימשיך להיות
משמעותי בפיתוחים שישיפיעו על עתיד עולם הרכב. בין פעילויות החברה בישראל- פיתוח יכולות תוכנה מתקדמות למצלמות, פיתוח שירותי משתמש, ניהול ציי רכבים, סייבר, טכנולוגיות תרמיות. בנוסף לפעילות המחקר בישראל".