ג'נרל מוטורס מפטרת בין 200-220 עובדים בישראל
אחרי שפיטרה עובדים במרכז בהרצליה כבר בשנה שעברה, החברה יוצאת בסבב פיטורים גדול נוסף, ככל הנראה כתוצאה מצמצום הפעילות בחטיבת הרכב האוטונומי
לפי הערכות, הרקע לפיטורים הוא צמצום של פרויקט הנהיגה האוטונומית, פרויקט שנוהל על ידי חטיבת Cruise של החברה. אך למעשה, מאחורי הפיטורים עומד מהלך עומק רחב יותר: מיזוג פעילות Cruise המפסידה אל תוך חטיבת האם
ג'נרל מוטורס, בניסיון להתייעל ולמקד את המאמצים המסחריים.
בחודש פברואר השנה הודיעה ג'נרל מוטורס כי השלימה את רכישת מלוא הבעלות על Cruise, חטיבת הרכב האוטונומי שלה, לאחר שהשקיעה בה מעל 10 מיליארד דולר מאז 2016. ההחלטה הגיעה בעקבות
שורת כשלונות, המרכזי שבהם הוא תקרית שבה אחד מרכבי החברה פגע בהולכת רגל ופצע אותה קשה. זמן קצר לאחר מכן הודיעה GM כי היא מפסיקה את המימון לפעילות הרובוטקסי של Cruise ומתמקדת בפיתוח נהיגה אוטונומית לרכבים פרטיים.
לפי הדיווחים, בעקבות
המיזוג פוטרו כ-1,000 עובדים מ-Cruise, כמחצית מכוח האדם של החברה. מטרת המהלך היא לצמצם כפילויות בין צוותי התוכנה וההנדסה של GM ושל Cruise, שחלקם מבצעים תפקידים חופפים. כך גם בישראל: במרכז הפיתוח בהרצליה הועסקו עד לאחרונה מהנדסים שעבדו הן על מערכות Cruise והן
על רכיבי תוכנה הקשורים ל-Super Cruise, מערכת הסיוע בנהיגה של GM שזמינה בלמעלה מ-20 דגמי רכב שונים של החברה.
- הצעד שסלל את דרכה של ארה"ב לחלל ומה קרה היום לפני 103 שנה
- הסיפור על השורטיסט בפלנטיר והמניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי החברה, המיקוד החדש יהיה בפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית שמיועדות לשימוש אישי, ולא לשירותי מוניות רובוטיים. GM מתכננת
להרחיב את מערכת Super Cruise כך שתפעל גם ברחובות עירוניים ולא רק בכבישים בין-עירוניים, והצוותים הממוזגים יובילו את המהלך הזה יחד.
סמנכ"ל ההנדסה של GM, דייב ריצ'רדסון, הסביר אז כי "המיזוג מאיץ את העבודה שלנו הן בתחום הנהיגה המסייעת
והן בתחום הנהיגה האוטונומית". גם המנכ"לית מרי בארה ציינה לאחרונה כי החברה צופה שמערכת Super Cruise תניב הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר בתוך חמש שנים, יעד שאמור להצדיק את קיצוץ הפעילות הלא רווחית ולהתרכז בפיתוחים שיכולים להניב תוצאות בטווח הזמן הנראה לעין.
בינתיים, ג'נרל מוטורס פרסמה תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הראשון של 2025, אך לצד זאת הודיעה כי היא מושכת את תחזית הרווח השנתית שלה, צעד שמעיד על חוסר ודאות גובר סביב תעשיית הרכב הגלובלית. החברה, שציפתה בתחילת השנה לרווח נקי בטווח של 11.2 עד 12.5 מיליארד דולר, הבהירה כבר אז שהתחזית אינה כוללת את ההשפעות האפשריות של סבב המכסים החדש שמובילה ממשלת טראמפ. כעת, לנוכח אי-הוודאות שנוצרה בעקבות החרפת מלחמת הסחר והטלת מכסים על רכבים ורכיבים מתוצרת חוץ, GM נדרשת לשקול מחדש את ההנחות שהובילו לתחזיותיה.
- טריליון דולר על השולחן: טסלה מעלה את השכר של מאסק, אבל יש תנאי חשוב
- מולטי מיליונרים באנבידיה; וכמה עובדים הפכו למיליונרים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- "חוששים שה-AI יוביל לפיטורים - יקרה ההיפך"
במבט על הדוחות, הכנסות החברה הסתכמו ב-44 מיליארד דולר, עלייה של 2.3% מהרבעון המקביל וגבוה מהתחזיות שעמדו על כ-43 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח למניה GM הצליחה להכות את התחזיות, עם רווח מתואם של 2.78 דולר למניה לעומת ציפיות ל-2.74 דולר. עם זאת,
הרווח הנקי ירד ב-6.6% והסתכם ב-2.8 מיליארד דולר. בחברה מסבירים כי הביקוש החזק לרכבים חדשים, שנבע גם מחשש צרכנים לעליות מחירים בעתיד הקרוב, תרם לתוצאות מרשימות במיוחד בחודש מרץ, מגמה שנמשכה גם בתחילת אפריל.
מג׳נרל מוטורס נמסר: "ג'נרל מוטורס החלה היום בתהליך שינוי ארגוני במטרה למקד ולהאיץ את תהליכי הפיתוח. במסגרת השינוי הארגוני יצומצמו משרות. מרכז הפיתוח בישראל ימשיך להיות חלק משמעותי בפיתוח יכולות לרכבים האוטונומיים החשמליים והמקושרים וימשיך להיות
משמעותי בפיתוחים שישיפיעו על עתיד עולם הרכב. בין פעילויות החברה בישראל- פיתוח יכולות תוכנה מתקדמות למצלמות, פיתוח שירותי משתמש, ניהול ציי רכבים, סייבר, טכנולוגיות תרמיות. בנוסף לפעילות המחקר בישראל".
- 4.מטורף עוד 250 מפוטרים אבל כולם שותקים (ל"ת)אנונימית 08/05/2025 21:20הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 08/05/2025 13:03הגב לתגובה זויש שם קליקה נוראית של יוצאי בטר פלייס הם זיהמו את העבודה באופן מוחלט לא פלא שיש שם כאלה כשלונות. GM טעתה כשהלכה עם האנשים האלה. כבר הרבה זמן שיש שם משהו חולה.
- 2.אנונימי 07/05/2025 14:04הגב לתגובה זועובד ADAS לשעבר
- האם זו אפרת או מישהי אחרת (ל"ת)אנונימי 07/05/2025 15:26הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 06/05/2025 23:33הגב לתגובה זומעל 250 מפוטרים. כ260.

טריליון דולר על השולחן: טסלה מעלה את השכר של מאסק, אבל יש תנאי חשוב
האיש העשיר בעולם, השכיר עם השכר וההטבות הגדולות בעולם, וכל זה לא מספיק - מאסק רוצה לשבור את השיאים של עצמו. מה היעדים השאפתנים, ולמה דירקטוריון טסלה מהמר על מאסק בכל מחיר
זה לא טעות . טסלה מציעה לאילון מאסק חבילת שכר של טריליון דולר.החבילה החדשה אמורה להפוך את מאסק לאדם בעל חבילת השכר הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית, ולקשור אותו לחברה לעשור הקרוב.
אחרי שבית המשפט בדלאוור ביטל את חבילת השכר הקודמת של מאסק משנת 2018, שהייתה "רק" 50 מיליארד דולר, דירקטוריון החברה חוזר עם הצעה שגורמת לכל חבילות השכר בהיסטוריה להיראות כמו דמי כיס. המטרה היא לוודא שמאסק לא ילך לשום מקום, ושהוא ימשיך להוביל את טסלה כדי להגשים את החזון להפוך לחברה הגדולה בעולם.
התנאים לקבלת החבילה
טסלה צריכה להגיע לשווי שוק של 8.5 טריליון דולר. החברה נסחרת היום בטריליון דולר, ואנבידיה, החברה הגדולה בעולם כיום, שווה כ-4.5 טריליון. זה יעד לא פשוט, מדובר בקפיצה של 750% בשווי השוק.
החבילה מחולקת ל-12 שלבים, וכל שלב דורש עמידה ביעדים תפעוליים כשהיעד לעשור הוא: מיליון רובוטקסי אוטונומיים על הכביש, ייצור של 20 מיליון רכבים חשמליים בשנה (פי 10 מהיום), אספקה של מיליון רובוטים מסוג אופטימוס, והגעה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר בשנה.
- טסלה צונחת באירופה: צניחה של 40%, בזמן שהשוק כולו עלה ב-26%
- המשוגע שמשנה את העולם -כל המיזמים של אילון מאסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המאבק המשפטי שלא נגמר
חבילת השכר של מאסק היא ענקית בכל קנה מידה עוד לפני ההצעה הזו, אך ההצעה הזו מקפיצה אותה למספרים שהם פי מאות ואלפים מהמנהלים הכי מתוגמלים בוול סטריט. מאסק הוא גם כך האיש העשיר בעולם, וגם השכיר העשיר בעולם, עכשיו זה יהיה בפער מטורף וחסר פרופורציה.