רוצים הלוואה ללא ריבית? תשאלו את דמרי איך הוא קיבל מלאומי ודיסקונט
חברת הנדל"ן י.ח דמרי דמרי 0.34% רכשה את הקרקע בשדה דב של חנן מור ב-1.1 מליארד שקל. זה מחיר טוב, חישבנו כאן את הרווח העתידי של הקבוצה. חנן מור רכש את הקרקע ב-1.5 מיליארד ועם ריבית והצמדה זה כבר הרבה יותר גבוה, אבל בנק לאומי ובהמשך דיסקונט וקבצת הנושים של חנן מור, החליטו כמה חודשים אחרי פרוץ המלחמה, שהם לא נותנים לחנן מור צ'אנס נוסף והם לוקחים אותו לבית המשפט.
אם חנן מור היה מקבל דיליי-עיכוב יש סיכוי שהיה מצליח לעבור את התקופה, אבל החברה התגלגלה להסדר חוב שבו בעלי מניות המיעוט קיבלו אפס, מחזיקי החוב (הלא משועבד) הפסידו סדר גודל של 70%-75%.
לחנן מור היו הרבה פרויקטים ועסקים, אבל שדה דב היה רוב הפעילות. הקרקע שם נמכרה לדמרי, בלי תחרות אמיתית, גם כי דמרי הוא דמרי ומי שיתמודד מולו יסבול כנראה בהמשך (הרחבה: יגאל דמרי מפחיד את המתמודדים - איך הוא מצליח לקנות את הקרקע בשדה דב בזול). העסקה היתה על 1.1 מיליארד שקל, אבל כעת מסתבר שהיא היתה רק על ערך של 1 מיליארד שקל.
בדיווח של דמרי על הלוואות למימון הקרקע עולה כי החברה קיבלה מימון של 825 מיליון שקל, מתוכם 550 מיליון שקל הלוואה לשנתיים ללא ריבית! למה שבנק או מישהו בכלל ייתן הלוואה ללא ריבית? אין דבר כזה.
מסתבר שהמלווים שהם לאומי ודיסקונט שהם גם הנושים של חנן מור מכרו את הקרקע בשדה דב עם הלוואת מוכר בלי ריבית כדי שיוצג סכום גבוה יותר בעת העסקה - הם העדיפו את ה-1.1 מיליארד שקל כלפי חוץ ולא את האת שכוללת את המימון שהם סופגים בסך של כ-1 מיליארד שקל.
יש לזה כמה סיבות, נראה שהסיבה העיקרית היא שכך כל הנושים בעצם מראים מחיר גבוה יותר. יש לזה חשיבות תדמיתית ואולי גם חשבונאית.
מעבר ל-550 מיליון שקל, חברת דמרי קיבלה מהבנקים 275 מיליון שקל בריבית של פריים בתוספת 0.3%-0.7%.
פרויקט שדה דב
ההערכה היא שדמרי צפוי להוציא על הפרויקט סכום של כ-2.1 מיליארד שקל, בנוסף יהיה מימון משמעותי, אך ההכנסות צפויות לעלות על 3.4 מיליארד שקל. מדובר על רווח של כ-1 מיליארד שקל בפרויקט (להרחבה: הרווח הצפוי של דמרי בפרויקט שדה דב - כ-1 מיליארד שקל
הדוחות ברבעון השלישי - הרווח הנקי הוכפל
דמרי סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 36% בהכנסות לצד הכפלה של הרווח הנקי שעמד על 109 מיליון שקל. במהלך הרבעון מכרה החברה 295 יח"ד תמורת כ-652.7 מיליון שקל.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
ההכנסות של דמרי, שלאחרונה נכנסה למדד תל אביב 35 עמדו ברבעון על כ-458.4 מיליון שקל, עלייה של 35.9% לעומת כ-337.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מהיקף מכירת דירות בפרויקטים בבנייה ומקצב התקדמות הביצוע. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 108.9 מיליון שקל, עלייה של 124.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
במהלך הרבעון השלישי מכרה החברה 295 יח"ד תמורת כ-652.7 מיליון שקל, לעומת 200 יח"ד תמורת כ-372.5 מיליון שקל ברבעון המקבל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה בכ-63.3% לכ-188.3 מיליון שקל (כ-41% מההכנסות), לעומת כ-115.3 מיליון שקל (כ-34.2% מההכנסות) ברבעון השלישי אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה טיפס בכ-106% לכ-173.1 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מהגידול ברווח הגולמי, כאמור, וכן משינוי חיובי בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה בהיקף של כ-20.1 מיליון שקל ברבעון, לעומת יציבות בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד.
פרויקטים של דמרי
נכון לסוף הרבעון, היקף הפרויקטים בביצוע של החברה עומד על 3,676 יחידות דיור, כשחלקה של י.ח דמרי בהם הוא 3,462 יח"ד, ב-19 פרויקטים ברחבי הארץ. מתוך אלה, נמכרו כבר 1,700 יח"ד (חלק החברה 1,645 יח"ד), בתמורה כספית כוללת של 3.54 מיליארד שקל (חלק החברה 3.43 מיליארד שקל). החברה גם ביצעה הנפקת מניות ואופציות לאחר תאריך המאזן, בהיקף תמורה מיידית של 350 מיליון שקל, עם אפשרות לתמורה עתידית של כ-236 מיליון שקל, אם האופציות ימומשו במלואן. נכון לספטמבר 2024, ההון העצמי של החברה המיוחס לבעלי מניותיה הסתכם ב-2.49 מיליארד שקל, ומהווה כ-36.1% ממאזן החברה.
- 6.ספייד 09/12/2024 08:27הגב לתגובה זוחייב 1 מילארד מנהל הבנק לא ישן בליילה
- 5.וורן 08/12/2024 20:19הגב לתגובה זוחוב של 100,000₪ - בעיה שלך חוב של 1,000,000,000₪ - בעיה של הבנק
- 4.אזרח מבין 08/12/2024 20:13הגב לתגובה זוממתי בנק מעניק הלוואה ללא ריבית? מה זה ארגון פילנטרופי? התשובה אחת היא, שדה דב הוא ברבור שחור שמציין את בוא קריסת בועת הנדל"ן הבנקים יוצאים מגדרם לצבוע אותו בלבן...
- 3.רק כבש יקנה בשדה דב במחירים האלה. (ל"ת)רותם 08/12/2024 17:33הגב לתגובה זו
- 2.משה כף 08/12/2024 16:15הגב לתגובה זויש כאלה שמקבלים כסף חופשי ללא ריבית ללא ביטחונות ויש הרבה פקידים בכירים בבנקים הגדולים שאחרי שסיימו עם הבנק מתחלים לקבל כספים מאותם אלו שקיבלו מהם מיליונים חבר דירקטוריון יושב ראש .יועץ או כל תפקיד אחר אבל מקבלים חזרה
- 1.[email protected] 08/12/2024 15:14הגב לתגובה זוהונאת פונזי של הנדלן יוצאת מגידרה לא לעולם חוסן

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
