ארית תעשיות קיבלה הזמנה של כ–310 מיליון שקל מלקוח בצפון אמריקה
רשף טכנולוגיות, חברה בת בבעלות ארית תעשיות ארית תעשיות -2.25% קיבלה הזמנה מלקוח בצפון אמריקה בהיקף כספי של כ–310 מיליון שקל. ההזמנה היא למרעומים ארטילריים תוצרת החברה. זוהי הזמנה ראשונה מלקוח בצפון אמריקה, ובחברה מרוצים מהכניסה לשוק החדש.
מפעל המרעומים של ארית בעיר שדרות
ארית תעשיות היא חברה לייצור מרעומים אלקטרוניים ולה ארבעה חברות־בנות. רשף טכנולוגיות, חברה בבעלות ארית בהיקף של 99.8%, היא הזרוע האחראית לפיתוח וייצור המרעומים.
את ההזמנה תתחיל ארית לספק באופן שוטף לאחר שתקבל את האישורים הנדרשים על פי דין, והיא צפויה לסיים את הייצור והאספקה עד לסוף שנת 2025.
ההזמנה מצטרפת להזמנות ממשרד הביטחון ומשרד ההגנה בהודו
- מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור
- ארית מציגה מרווחים של אנבידיה; איפה מסתתרת החולשה בדוחות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזמנה זו, בהיקף של 310 מיליון שקל מצטרפת להזמנות אחרות ממשרד הביטחון בהיקף כולל של 380 מיליון שקל. סך צבר ההזמנות של החברה נכון להיום, יחד עם ההזמנה החדשה הוא כ–700 מיליון שקל, זאת ללא המכרז הרב שנתי עם משרד ההגנה בהודו.
המכרז בהודו הוא מכרז רב שנתי ל–10 שנים בו זכתה חברה הודית בשם BEL. המכרז הוא להזפקת 500 אלף מרעומים ארטילריים בשנה, סך הכל 5 מיליון מרעומים לכל תקופת המכרז. חלקה בתמורת המכרז של ארית תעשיות, דרך רשף טכנולוגיות הוא 17 עד 19 מיליון דולר בשנה, סך הכל כ–170 עד 190 מיליון דולר על פני כל התקופה. מה שיתן לחברה צבר של כ–1.4 מיליארד שקל.
ההסכם מול BEL ההודית כולל חלוקת עבודה והישענות של החברה ההודית על הטכנולוגיות של ארית תעשיות. רשף סייעה לחברה ההודית להקים מפעל בהודו, ובנוסף סיפקה סיוע טכני למערך הייצור. לפי ההסכם בין החברות, תוכל החברה ההודית לרכוש את המרכיבים למרעומים מצדדים שלישיים אך זאת למעט רכיב מסויים אותו פיתחה רשף, שהוא קריטי למרעום.
התרחבות המפעל ושיפור משמעותי בנתונים הכספיים
- הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
- ג׳ין טכנולוגיות נבחרת כספק יחיד לתשתית GenAI בעסקה גדולה; המניה מזנקת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
הגידול המתמיד בצבר ההזמנות בעקבות המצב הביטחוני העולמי וההתחמשות הבין לאומית הביא את ארית תעשיות להגדיל את המפעל שלה בשדרות. ארית החלה לשכור מבנים סמוכים למפעל שלה, רכשה ציוד חדש והגדילה את מצבת כח האדם שלה. החברה גם פתחה קווי ייצור חדשים ובימים אלה ממשיכה להגדיל את מצבת כח האדם שלה. כל זאת בכדי לעמוד בקצב ההזמנות הולך וגדל, העומד על 1.4 מיליארד שקל.
- 4.נקודה מעניינת 05/11/2024 08:00הגב לתגובה זולחברה קשרים מצויינים בהודו. חברה נוספת שמצליחה שם היא IAI. אלביט קצת ורפאל פחות. מענין אם יתחיל מאבק בניהן לרכישת ארית (?)
- 3.מאיראיר 04/11/2024 19:37הגב לתגובה זוהזמנות 1.4 מיליארד אחוז רווח נקי 20% היום נאמר שהריווחיות תרד ל15% 210 מיליון שח רווח לחלק ל5 שנים זה 40 מיליון לשנה וללא צבר הכנסות נוסף שייכנס לאור המשך המלחמות בעולם משוגע מי שלא קונה גם אחרי העלייה היום
- 2.ליאור 04/11/2024 10:42הגב לתגובה זוחצי מהחברות במאיה עם הזמנות לא מחייבות, מריצים מניות קטנות בשביל נזילות
- טיפשון סקפטי - ההזמנות מחייבות, ויגדלו עוד. (ל"ת)אליהו פ. 04/11/2024 11:33הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 04/11/2024 10:06הגב לתגובה זו800 שנה הבאה כמו כלום...
אלי כליף (צילום: עידו לביא)העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר
הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5.
מכל מקום, Moody’s אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P העלתה את דירוג טבע ל BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.
Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.
אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות.
מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה:

יוטרון תקים חניון חצי-אוטנומי בקליפורניה - "אנחנו שחקן משמעותי באזור"
חניון שני שיוטרון מקימה בקליפורניה בחודש האחרון; יוטרון נחתכה ב-64% מאז ההנפקה וגם השנה היא בתשואה שלילית אבל חיים שני, המנכ"ל אופטימי - "השוק משתחרר בהדרגה. יזמים שעצרו פרויקטים מתחילים להניע אותם חזרה, ואנחנו כבר מרגישים שהשוק חוזר לפעילות"
יוטרון יוטרון 3.57% הודיעה לפני יומיים הקמה של חניון חצי אוטונומי בסן חוזה, קליפורניה, בתמורה צפויה של כ-4 מיליון שקל. הפרויקט יוקם באמצעות החברה הבת יוטרון סיסטמס אינק, והתמורה תשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע. על פי הדיווח, החניון צפוי להסתיים בתוך כ-24 חודשים ממועד תחילתו. זה מצטרף לחוזה נוסף מאמצע אוקטובר, הפעם בסן פרנסיסקו להקמת חניון דומה בתמורה של כ-9 מיליון שקל.
יוטרון פועלת כחברה עצמאית אחרי שפוצלה בשנת 2019 מיוניטרוניקס. בעוד יוניטרוניקס נותרה ממוקדת בבקרים לוגיים ובפתרונות אוטומציה תעשייתיים, יוטרון מתמקדת בפתרונות חניה אוטומטית ובמערכות לוגיסטיקה ואחסנה. הפיצול, שבוצע תחת קרן פימי וחיים שני, נועד לאפשר מיקוד ומימוש ערך נפרד לכל תחום פעילות, אבל בשלב הזה נראה שהשוק עדיין ממתין לראות תרגום ברור של הצמיחה בפעילות לשיפור מתמשך ברווחיות ולשינוי מגמה במניה.
יוטרון נסחרת כיום בשווי של כ-98 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-216 מיליון שקל כשנכנסה ב-2019 לבורסה. מאז יום המסחר הראשון איבדה המניה כ-64% מערכה. ב-2025, שנת השיא של תל אביב, עם עליות של למעלה מ-50% במדד ת"א 35 וכ-53% במדד ת"א 125, מניית יוטרון עלתה בכ-3.5% בלבד. יוניטרוניקס שציבורית מ-2004 אמנם רושמת תשואה של מעל 1,000% אבל השנה גם היא מאכזבת עם ירידה של כ-9% מתחילת השנה ונסחרת בשווי של כ-307 מיליון שקל. יוטרון פועלת בצפון אמריקה בתחום החניונים הרובוטיים, ומחזיקה כיום 51 חניונים במטרופולינים מרכזיים, בהם ניו יורק, ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן דייגו, בוסטון ודנבר. פעילותה קשורה גם בצורה הדוקה לשוק הנדל"ן האמריקאי, שחווה בשנה האחרונה האטה חדה על רקע אי הוודאות הכלכלית.
החניונים האוטונומיים - ניצול שטח ופתרון לוגיסטי לבעיות החניה
חניון אוטונומי, מלא או חצי אוטונומי, הוא פתרון שמחליף שטחי חניה קלאסיים במערכת מכנית-רובוטית שמסיעה, מאחסנת ומחזירה את הרכב בלי שהנהג מסתובב בין קומות, רמפות ומעברים. הנהג נכנס לתא קליטה, יוצא מהרכב,
והמערכת עושה את השאר. היתרון המרכזי הוא ניצול שטח. בחניון רגיל צריך רמפות, מעברים רחבים, מרווחי פתיחת דלתות, תקרות גבוהות ועמודי תמך. בחניון אוטונומי כל זה כמעט נעלם. אפשר להכניס יותר רכבים לאותו נפח בנייה, לפעמים 30%-60% יותר, וזה קריטי בעיקר באזורים עירוניים
צפופים.
- יוטרון תקים חניון בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מ' שקל; המניה עולה
- יוטרון תקים חניון אוטומטי בניו יורק בתמורה ל-8.5 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לזה גם יתרונות תפעוליים. פחות תאונות חניה, פחות גניבות ונזקים, פחות צורך בכוח אדם, ויכולת לשלב את החניון כחלק אינטגרלי מפרויקט נדל״ן, במיוחד מגורים יוקרתיים, משרדים או שימושים מסחריים. החניונים החצי אוטונומיים, כמו Puzzle-Utron, של
החברה, הם גרסה זולה ופשוטה יותר. אין בהם מערכת שינוע מלאה עם מעליות ורובוטים מורכבים, אלא שילוב של מסילות, פלטפורמות ותנועה אופקית ואנכית מוגבלת. זה מתאים לפרויקטים קטנים יותר או לשוק שמחפש פתרון ביניים.
.jpg)