הפניקס ופועלים אקוויטי משקיעות 30 מיליון שקל ברב בריח
הפניקס משקיעה כ-25.5 מיליון שקל ותהפוך לבעלת עניין; פועלים אקוויטי מעמיקה את אחזקתה בחברה עם השקעה של כ-4.5 מיליון שקל ושומרת על שיעור החזקתה בחברה (15.14%)
חברת המנעולים רב בריח רב בריח 1.24% זוכה להשקעה של 30 מיליון שקל מצד בית ההשקעות הפניקס ופועלים אקוויטי זאת לאחר שבשבוע שעבר פרסמה את האסטרטגיה הרב-שנתית שלה בה היא מכוונת לצמיחה בהכנסות וברווח, עם יעד מכירות של כ-1.85 מיליארד שקל וקפיצה של כפי 4 ב-EBITDA בשנת 2027.
החברה פרסמה באחרונה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה בהם היא רשמה הכנסות של 178 מיליון שקל לעומת הכנסות של 130.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 36.4%. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-35.6 מיליון שקל, הרווח התפעולי הסתכם ב-7.4 מיליון שקל לעומת 2.6 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם ב-20 מיליון שקל. הרווח נקי הסתכם ב-3.2 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 612 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה העלתה מחירים כדי להתמודד עם עליית מחירי הפלדה. למזלה של החברה מחירי הפלדה יורדים כך שהיא צפויה להמשיך ולהרוויח יותר. והיא תרוויח פעמיים: גם העלתה מחירים (ומן הסתם לא תוריד אותם כל כך מהר) וגם מחירי הפלדה יורדים - גם בזכות נעילת חוזי פלדה במחיר גבוה יותר - וממילא המרווח הגולמי שלה יעלה ברבעונים הבאים.
שמואל דונרשטיין, יו"ר קבוצת רב-בריח: "אני מאמין שהצטרפותה של הפניקס כבעלת עניין, מחד תחזק את החברה בשותף בעל ניסיון בשוק ההון ומנגד תאפשר גם עם הגיוס וגם בעתיד גמישות פיננסית וחוזק להשגת יעדי החברה, התרחבותה ורווחיותה".
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קובי שלום, מנכ"ל פועלים אקוויטי: "רב בריח שומרת על מעמדה כמובילת שוק. אנחנו שמחים בשותפות ארוכת השנים עם משפחת רב בריח ועם שמואל דונרשטיין וממשיכים להאמין בחברה שנמצאת בצמיחה מתמדת ומייצרת ערך משמעותי".
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.2% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
