הפתרון של הבורסה להצלת העסקים הקטנים והבינוניים - הנפקת אג"ח
בבורסה לניירות ערך מצאו פתרון פשוט יחסית למימון הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים, הנפקת אג"ח המיועדות ספציפית למטרה זו - קוראים לממשלה ישראל לצאת מיידית לגיוס אג"ח לטובת קרן חירום לאומית שמטרתה הצלת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.
בבורסה מציינים כי משבר הקורונה יצר מצב חסר תקדים בתולדות המשק, עם למעלה ממיליון מובטלים, ורבבות עסקים, רבים מהם עדיין סגורים, שנמצאים על סף קריסה. בהנהלת הבורסה החליטו לעלות מחר, ערב יום העצמאות, בקמפיין ייעודי "זה העסק שלנו!" שקורא לממשלה לאמץ את תכנית החירום של הבורסה לניירות ערך להצלת עסקים קטנים ובינוניים.
בבורסה רוצים לרתום את אפשרות גיוס האג"ח, המשמשת באופן קבוע את הממשלה והחברות לגיוס כספים בימי השגרה, באופן ייעודי לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. על פי הערכות והיקפי הבקשות שהגישו בעלי העסקים, היקף הסיוע הנדרש להצלתם עומד על כ-30 מיליארד שקל, אך עד כה המדינה הקצתה סכום של כ-8 מיליארד שקל בלבד עבור מטרה זו. מעבר לכך, בירוקרטיה וחוסר יעילות גרמו לכך שמרבית העסקים עדיין לא קיבלו סיוע, לא בדרך של מענק ולא בדרך של הלוואה.
בעזרת הנפקת אג"ח בהיקף של כ-22 מיליארד שקל כך מאמינים בבורסה, ניתן יהיה להבטיח שהסכום החסר הדרוש יועבר בבלעדיות וביעילות לעסקים הקטנים והבינוניים ויתרום להשבת האמון של אותם עסקים בעשייה של הממשלה, שני מרכיבים הכרחיים ביכולת המשק הישראלי כולו לצאת מהמשבר הכלכלי העמוק בו הוא נמצא.
- שלטון המנהלים - כך הפכה הנהלת הבורסה לאחת המתוגמלות במשק
- אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה הבעצם רעיון?
גיוס הכספים עבור הקרן הייעודית ייעשה בהשתתפות הציבור הרחב והמשקיעים המוסדיים. הציבור יוכל להיות שותף בהצלת העסקים וגם ייהנה מהריבית בגין מתן הלוואה למדינת ישראל בתנאים משתלמים.
שוק איגרות החוב הממשלתי בבורסה הוא אחד הפעילים בעולם ומהווה את אחת החוזקות של מדינת ישראל. הנפקת איגרות חוב, מאפשרת לחברות ולממשלות לגייס כסף מהציבור, בתהליך דומה לזה שבו אנו נוטלים הלוואה מהבנק (רק בריבית נמוכה יותר). החברה או המדינה שמנפיקה את איגרות החוב מתחייבת להחזיר אותו במועד ובתנאים שנקבעו מראש. במילים אחרות, הציבור נותן הלוואה למדינה, שמתחייבת להחזיר למשקיעים את הכסף במועד מאוחר יותר, עם ריבית קבועה.
- 12.ריבית משתלמת זה 0.01? (ל"ת)אני 13/05/2020 23:50הגב לתגובה זו
- 11.אחד ששמע 30/04/2020 05:36הגב לתגובה זותחזיר את הבונוס של חצי מליון שקל לדועני הפלאפל באיזור קודם. אח"כ תדבר על אלטרואיזים. אתה הכל חוץ מאלטרואיסט
- 10.אלוף מנכ״ל הבורסה לזיז ממנו את הצרות, כולם כולל כו 29/04/2020 18:44הגב לתגובה זואלוף מנכ״ל הבורסה לזיז ממנו את הצרות, כולם כולל כולם אצלו עבדו רבע קלאץ וקיבלו כולל המנכ״ל משכורת רגילה והמנכ״ל בסוף לוקח בונוס כמו מטומטמים אנחנו הציבור, עד מתי חברים, ויזל מפוקס המתפרות בסין הקניונים מוותרים על תשלום מרץ אפריל מאי, אין ארנונה אין חשמל אין מים אין תשלום ביטוח לאומי אין מס בריאות אין קרן פנסיה לעובדים בקיצור 0 הוצאות ורוצה פיצוי חחחחח הבן אדם מרויח יותר בתקופת הקורונה
- 9.אני 29/04/2020 11:02הגב לתגובה זוהמשבר פגע בחברות שיעזור להן
- 8.מביך (ל"ת)אחד שיודע 28/04/2020 23:30הגב לתגובה זו
- 7.גדי 28/04/2020 09:58הגב לתגובה זובדיחה של קמפיין ...עוד כסף מבוזבז .
- 6.יגמר כמו הזאב מוולסטריט בדיוק אותו דבר (ל"ת)פנחס 28/04/2020 09:36הגב לתגובה זו
- 5.מוישהלה 28/04/2020 07:35הגב לתגובה זוכמה יקבלו ובמיוחד כמה העסקים ישלמו??
- 4.אנונימי 28/04/2020 07:23הגב לתגובה זובטוח שיעלה. ע"פ טראמפ.
- 3.בני 1 28/04/2020 06:48הגב לתגובה זואחרי מלחמת לבנון הראשונה כולנו בעלי עסקים קטנים הוצאנו את הכסף השחור שהרווחנו שנים והשתמשנו בהם.לא לחלק כסף!!!!!
- 2.רעיון מעולה לגיוס הון בסביבת ריבית אפסית (ל"ת)בני י 28/04/2020 00:02הגב לתגובה זו
- 1.כזה מטומטם (ל"ת)אנונימי 27/04/2020 19:44הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
